11 Dec
11Dec


לריביירה הצרפתית הגענו ממש במקרה, אמנם רבות וטובות שמעתי עליה אבל בעיקר כחופשה חלומית בתקופת הקיץ או בהקשר לפסטיבלים, פחות בנוגע לכריסמס.
אז מה בכל זאת הביא אותי לפה דווקא בתקופה הזאת של השנה? אי שם בחודש יוני בעודי יושבת ומתכננת את טיול הקיץ המשפחתי שלנו לדרום אפריקה, התקבלה בטלפון שלי התראה שבישרה על פתיחת טיסות החורף של חברת איזי ג'ט.
סקרנית מהאפשרויות נכנסתי לאתר לחיפוש ממוקד: מועד- דצמבר, מטרה- כריסטמס, יעד- זה שימצא הזול ביותר. טיסה לניס בעלות של 25 אירו הלוך ו 35 חזור קרצה לי.
הריביירה הצרפתית היא שם נרדף לחיים הטובים. הכל בה נוצץ ויוקרתי. למעשה לא צריך לחכות לכריסטמס כדי לראות אותה זוהרת. רכבי הפאר והיאכטות הגרנדיוזיות, השדרות הארוכות והמטופחות עם חנויות היוקרה, חופי הים היפהפיים עם מי הטורכיז, האוכל המשובח ובתי המלון המפנקים מאפיינים אותה 365 ימים בשנה, להוסיף לכל אלה רחובות מקושטים, חלונות ראווה מעוצבים, עצי כריסטמס מוארים וכמה שווקים מנצנצים, עם ריח יין חם, גבינות מותכות וקרפ צרפתי, זה בונוס מבחינתי וכל שצריך הוא להסתובב, לספוג, לנשום, לטעום ולחיות את החלום.
תוך 10 דקות אני עם שני כרטיסי טיסה ביד ואני כאן כדי לספר לכם למה כדאי להגיע לכאן גם בתקופה הזאת של השנה.

אז בואו ונעשה קצת סדר לפני שנמריא:
טיסות: חברת eazy jet מוציאה טיסות ישירות לניס פעמיים בשבוע, בימים רביעי ושבת.

דרכי הגעה משדה התעופה ניס לעיר: מנמל התעופה הנמצא במרחק של שבעה קילומטרים ממערב לעיר אפשר להגיע במגוון אמצעי תחבורה נוחים וזמינים.
אוטובוס: בשדה פועלים שני קווי אוטובוס שמגיעים לתוך העיר. קווים 98 ו 99. הם יוצאים בתדירות גבוהה ופועלים החל משעות הבוקר המוקדמות ועד חצות בקירוב. מחיר כרטיס האוטובוס לכיוון אחד בכל אחד מהקווים הוא 6 יורו. כרטיסים רוכשים אצל הנהג. וחשוב לזכור לתקף אותו בתחילת הנסיעה.
טראם: מס' 2 מגיע למרכז העיר והתחנה הסופית שלו במרינה.
מונית: בטרמינל 1 המוניות יוצאות משער A1, בטרמינל 2 המוניות יוצאות משער A3. תעריף מונית קבוע ביום ובלילה הוא הוא 32 יורו.
שירות הסעות פרטי: רן פסקל, ישראלי שמתגורר באזור, נחמד, חייכן בעל חברת הסעות ונותן שירות ברמה הגבוהה ביותר! אפשר להזמין להזמין דרכו הסעות מהשדה לבית המלון ובעיקר טיולים פרטיים בריביירה ובפרובנס ברכב יוקרתי (או ברכב רגיל), לכל אלה שאוהבים להתפנק או לאלה שמעדיפים לא להשכיר רכב, ממליצה מאוד מאוד!!!! יצירת קשר בווטצאפ במספר: 3378111389+ (תגידו לו שהגעתם דרך הפוסט שלי, מבטיחה שתקבלו יחס מועדף וגם בונוסים).
רכב: מגוון חברות מציעות שירות השכרת רכבים, חברות גדולות ובינ''ל וכן קטנות ומקומיות.
אנחנו בחרנו לשכור רכב, הגענו לשבוע ואנחנו אוהבים להיות עצמאים, גמישים וספונטניים, לצאת ולחזור לאן ומתי שאנחנו רוצים, מתכוונים ''לכבוש'' את כל הריביירה: לבקר בעיירות החוף, בכפרים התלויים, בנסיכות מונקו, בקאן, שם ובכל מקום.

הנה כמה פרטים חשובים בהקשר להשכרת רכב בניס-
*הצרפתים ״קצת קמצנים״ ונתיבי התנועה בריביירה ע״פ רוב צרים, כך גם החניות לכן עדיף להזמין רכב קטן.
*מי ששוכר רכב רצוי להזמין בית מלון עם הסדר חניה (ע''פ רוב החנייה תהייה בתוספת תשלום של כ 20-25 אירו ליממה).
* חברת ההשכרה ממנה לקחנו את הרכב ביקשה תוספת של 56 אירו עבור ביקור במונקו, כנ״ל לגבי איטליה אם יש לכם כוונה להגיע אליה (שווה בדיקה אם זו דרישה ספציפית של חברת השכרה מסויימת או של כל החברות)
*נכון לחופשה שלנו, מבדיקה שעשיתי מצאתי שמחיר השכרת הרכב בשדה התעופה זול יותר מזה שבעיר והיצע הרכבים גדול יותר.
*לגבי מחירי השכרת הרכב- אני נוהגת להשוות במנוע חיפוש הזה. את חברת ההשכרה אני בוחרת קודם כל לפי הציון שמקבלת (מעל 8) ובודקת שיש מספר מכובד של אנשים שדירגו אותה כדי לסמוך על אמינות הציון, את הרכב אני בוחרת בהתאם למספר הנוסעים. בד"כ מעדיפה דגם ידני שעשוי להגיע למחצית מחיר מאוטומטי. אני נוהגת לבחור בחברה שמאפשרת ביטול בחינם עד יום לפני ההשכרה. אחת הסיבות שאני משתמשת במנוע חיפוש הזה היא שהם משווים את ההצעות מהאתרים הבינלאומיים ומאתרים ישראליים בחיפוש אחד ומתחייבים למחיר הזול ביותר. יותר מזה... במידה וכבר הזמנתם רכב, תוכלו לשלוח להם את הצעת המחיר שקיבלתם והם יחפשו עבורכם מחיר זול יותר, אם ימצא תקבלו על כך מייל ותוכלו לבחור האם לבטל את ההזמנה המקורית ולהזמין מחדש במחיר הנמוך יותר. את הצעת המחיר שקיבלתם אתם יכולים לשלוח ישירות למייל הזה-  roim@paapmpaapm.com או לאתר- https://paapmpaapm.com/?utm_source=affiliate&utm_campaign=roim 

הרכב שבחרתי הפעם הוא פיג'ו 208 (או רכב דומה מאותה קטגוריה) ל 8 ימים- בעלות כ 200 אירו בחברת Goldcar . (חייבת לציין שבניגוד לציון שקיבלה מאחרים אני אנקד אותה בציון נמוך מ 8! הרכב היה טוב אבל השירות שקיבלנו בקבלה לא היה אדיב ונעים, ולא היינו מרוצים).
הנה עוד כמה טיפים חשובים שקשורים בהשכרת רכב שלמדתי עם השנים: 
את ההזמנה עושים ע"ש הנהג הראשי, הוא גם צריך להציג את רישיון הנהיגה והתשלום חייב להיעשות עם כרטיס אשראי על שמו, לא הבאתם כזה? זה מחייב הוספת נהג וכל נהג נוסף- תוספת מחיר. שימו לב שאתם יודעים את הקוד הסודי של האשראי, לא בכל המקומות ניתן לשלם עם NFC.

ביטוחים: ביטוח הרכב ברוב המדינות כלול במחיר ההשכרה והוא מכסה נזקים מעל סכום ההשתתפות העצמית. במעמד ההשכרה יציעו לכם להרחיב את הביטוח לנהגים נוספים ולכיסוי מלא שיבטל את ההשתתפות העצמית, זה חשוב מאחר וזה נותן שקט נפשי בכל מקרה של פגיעה ברכב עד השריטה הקטנה. העניין הוא שעלות התוספת בד''כ תגיע למינימום חצי מעלות השכרת הרכב . המחירים משתנים בין חברות ההשכרה, המדינות ובהתאם לגודל הרכב.
אז אני ''מתחכמת'' ועושה תמיד ביטוח ביטול השתתפות עצמית טרם יציאתי מהארץ בחברת ביטוח חיצונית שמתמחה בזה ואני משלמת בין רבע לחצי מחיר מזה שחברת ההשכרה גבה. (אנחנו שילמנו 50 אירו לשבוע במקום כ 180 שביקשו בחברת ההשכרה). אם אתם עושים ביטוח חיצוני, תקפידו לבדוק היטב את מצב הרכב עם קבלתו ולציין בדו''ח כל שריטה וחבלה קיימת, כמו כן צלמו את הדברים שיהיה תיעוד עם תאריך ושעה.
אומנם אם תעשו את הביטוח המלא בחברת ההשכרה, בזמן החזרת הרכב תשתחררו תוך רגע אחד ואילו אם תעשו בחברה חיצונית יעברו אתכם על הרכב ויחפשו ״חבלות״ וזה לוקח כמה רגעים, אבל זה לגמרי שווה את סכום הכסף שתחסכו.
אפשר לעשות את הביטוח הזה לסוגים שונים של רכבים, כולל מיניבוס, קרוואן וכו...
ביטוח ביטול השתתפות עצמית אפשר להזמין כאן


רשיון נהיגה: בעקרון בצרפת- הרישיון הישראלי תקף. בחברת ההשכרה מסתפקים בהצגתו בזמן הצ'ק אין, אלא שע''פ דרישות החוק המקומי תייר צריך להחזיק רישיון נהיגה בינלאומי או מסמך תרגום אחר בצמוד לרישיון הישראלי. כך שאנחנו לא לוקחים סיכונים ומעדיפים לצאת מצוידים בכל המסמכים.

תחבורה בתוך העיר: בתוך ניס וברחבי הריביירה הצרפתית פועלים קווי אוטובוס שמגיעים לכל אזור בעיר וגם לערים ועיירות באזור.
קו הטראם מס' 1 חוצה את העיר ועובר דרך המרכז. בין השעות 4:25 לפנות בוקר ל-1:25 בלילה (21 שעות). הטראם יוצא בתדירות של אחת לארבע דקות. כרטיס הנסיעה משולב לטראם ולאוטובוס ומאפשר לעלות, לרדת ולהחליף בינהם. ניתן לרכוש כרטיסים מסוגים שונים, חד פעמי, הלוך-חזור, כרטיסייה של עשר נסיעות, חופשי יומי וחופשי שבועי. חשוב לתקף את הכרטיס עם העלייה לטראם או לרכבת.
בניס ניתן גם להשכיר רכבים חשמליים בשם Auto Bleue. השירות פעיל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. ניתן לשכור רכב לכמה שעות או ליום שלם בסוכנות הנמצאת בכתובת: 17 Avenue Thiers, מול תחנת הרכבת.
ברחבי ניס (וגם בחלק מהערים הסמוכות) פזורים ברחוב אופניים ב''תחנות השכרה'' של חברת VÉLOBLEU , ניתן לאסוף ולהחזיר את האופניים בכל אחת מהתחנות. כדי להשתמש בהן יש להירשם באפליקציה ולשלם בכרטיס אשראי. (בדיוק כמו השכרת אופניים/קורקינט בתל אביב).
אוטובוס תיירים- “Hop on hop off”, עושה סיבוב באתרים התיירותיים בעיר, מבדיקה זול יותר לקנות אותו באינטרנט מאשר מהנהג והוא חינם לבעלי הכרטיס french riviera pass (כרטיס אטרקציות בניס)
להזמנת כרטיסים לאוטובוס Hop on hop off לחץ כאן או כאן

סים קארד: אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.

לינות: מאחר וניס נמצאת ''במקום טוב באמצע'' והנסיעה ממנה לערים/עיירות/כפרים אורכת בין חצי שעה לשעה מזרחה או מערבה, בחרנו לקחת מלון אחד ולצאת מידי יום לטיולי כוכב בהתאם למזג האויר. בעיר ניס שפע של מלונות ודירות להשכרה בטווח מחירים המתאים לכל כיס. אני הכי אוהבת לשהות במרכז במרחק הליכה מהאתרים התיירותיים, בכריסטמס מהשווקים ובכללי אני אוהבת להכיר את המקום דרך הרגליים.
את המלון שלנו הזמנתי בבוקינג, מלון בוטיק שקיבל ציון גבוהה, במיקום מצוין. החדרים שלו לא גדולים אך נעימים ונקיים, שירות חדרים מעולה, מידי יום מחליפים מגבות, ושמים לאורחים בקבוקי מים מינרלים, קפה ותה. ארוחת בוקר נהדרת, כמצופה מצרפת- מבחר רב של מאפים, בגטים, לחמים, קרואסונים, עוגות, עוגיות ופנקייקים בתוספת גבינות שמנות ומעולות, נקניקים, ירקות, פירות, ריבות, דגנים, מיצים ושתיה חמה. בקיץ הארוחה מוגשת בגינת המלון היפהפייה ובחורף בחדר אוכל סגור. הצוות חייכן, נעים ושירותי ויש חניה צמודה לרכב, התמורה עבור העלות היתה מצוינת.

לפרטים נוספים על המלון 

                 
כאן תמצאו מלון בוטיק נוסף שמצא חן בעייני, קצת יותר יקר עם חדרים קצת יותר גדולים:

לפרטים נוספים על המלון

                                                 
   וזה מלון דירות בוטיק צבעוני ומהמם:

לפרטים נוספים על המלון


רוצים להתפנק? מלון חמישה כוכבים

לפרטים נוספים על המלון

                   
אם אתם מעדיפים לישון באזור הכפרי, הנה מלון חמישה כוכבים בסמטאות העיירה eze:

לפרטים נוספים על המלון

                                               
  וכאן תוכלו להתפנק במלון חמישה כוכבים באותה עיירה:

לפרטים נוספים על המלון


מחפשים המלצות לבתי מלון נוספים? לחצו כאן

ביטוח: את ביטוח הנסיעות עשיתי בהפניקס

מטבע: המטבע בצרפת הוא יורו, במקומות רבים ניתן לשלם באשראי, אבל חשוב שיהיה אתכם כסף מזומן! בשווקים לדוגמא לא מקבלים אשראי.
אני מזמינה כסף מזומן ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנת מט"ח מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג, החברה מציעה שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. השירות מצוין, בשדה התעופה זה לוקח דקות ספורות עד שמקבלים את הכסף. זה חוסך לי זמן וכאבי ראש ומבחינתי זה שווה הכל.
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן

מזג אויר- אנחנו נהננו מ 90% ימים יבשים וקרני שמש חמימות, הטמפ’ נעו סביב 13-14 מעלות ביום ו 6-7 מעלות בלילה.

אייך מתלבשים? בדיוק כמו שמתלבשים בחורף ישראלי.

זהו. נראה לי שאפשר כבר לצאת לדרך. מה אתם אומרים? מוכנים? למקומות, היכון, טוס!


אנחנו נוסעים בצהרי יום שבת לשדה התעופה ברכב. מחיר חניה עולה 45 שח ל 24 שעות סה״כ 315 שח ל 7 ימים (קצת מצחיק שמחיר החניה גבוה יותר ממחיר כרטיס הטיסה?!).
השדה די ריק, מאחר ואנחנו רק עם טרולי ועשיתי צ’ק אין אנחנו פונים לאזור w, הכל זורם מאוד מהר ואנחנו מגיעים לדיוטי שעתיים וחצי לפני הטיסה. בתור לבורדינג אני מתחילה להרגיש כבר את החופש מחלחל לתוך נימי הגוף כשצלילי השפה הצרפתית מתנגנת ברקע. טיסה של ארבע שעות עוברת חַלָק עם סרט אחד בנטפליקס ומקבץ שירים באייר פוד שמצליח להשתיק את כל רעשי הרקע ומסתיימת בנוף אורות העיר ניס הפרוסה לאורך החוף כשהמטוס נוחת במסלול הנושק לקו המים.
אנחנו יוצאים מהטרמינל חוצים את הכביש ועוקבים אחר השלטים להשכרת הרכב, מאוד מסודר, ברור וקל.
גשם מטפטף…
נסיעה של 10 דק מביאה אותנו לבית המלון, מניחים את המזוודות בחדר וממהרים לצאת לאכול במסעדה שממליץ לנו עליה פקיד הקבלה לפני שהכל יסגר.  Les 2 Terrasses ממוקמת בסמוך למדרחוב, דקות ספורות של הליכה מבית המלון. האווירה במסעדה מקסימה, היא מעוצבת נורא יפה והמנות איטלקיות וטעימות- מומלץ.
בבוקר מתעוררים ליום רטוב, מחליטים לטייל בניס, הרכב נשאר בחניה של המלון.
העיר ניס (Nice) היא הלב הפועם של הריוויירה הצרפתית. יש בה תנועה וקצב והיא מציעה תמהיל מלהיב של קלילות ים-תיכונית בשילוב קלאסה אירופאית בנופים מרהיבים של חופים עם מים בצבע טורקיז מדרום, וגבעות הרי האלפים הלבנים בימים אלו מצפון. העיר החמישית בגודלה בצרפת שוקקת חיים בזכות אקלימה הנוח ומיקומה האטרקטיבי בריוויירה.
אנחנו מתחילים במדרחוב היפה והמקושט, עמוס מסעדות ובתי קפה, מדלגים לטיילת האנגלים (Promenade des Anglais) - היא אחת הטיילות הנוצצות באירופה, נמתחת לאורך מספר קילומטרים עטורת דקלים וספסלי ישיבה. יום ראשון היום ועל אף מזג האויר הרטוב הטיילת גדושה בספורטאים, רצים ורוכבים. אנחנו חוצים את הכביש לכיוון כיכר מסינה (‪Place Massena‬)– הכיכר המרכזית האדומה והמרשימה של העיר במרכזה מזרקת השמש עם אפולו אל השמש, עוד בכיכר 7 עמודים עליהם יושבים פסלי בודהה אשר בחשכה מוארים בשלל צבעי הקשת ושוק כריסטמס עם גלגל ענק מאוד מרשים. הכיכר מפרידה בין העיר החדשה לעתיקה. אנחנו משוטטים בעיר העתיקה בתוך מבוך של עשרות סמטאות ורחובות צרים וצבעוניים המשובצים בכנסיות לצד חנויות, בתי קפה, מסעדות, ברים וגלידריות. הקתדרלה המרכזית של ניס נמצאת גם היא בעיר העתיקה, אנחנו נכנסים לתוכה בדיוק בזמן שמתקיימת מיסה, כומר מטיף, נזירים מחלקים את לחם הקודש ומקהלה שרה לצלילי עוגב באקוסטיקה מופלאה.

לאחר מכן מטפסים לפארק המצודה (Colline du Château) אחת מנקודות התצפית על העיר. במעלה הגבעה נמצא גם בית הקברות היהודי בו קברים עתיקים מאוד וקברים מימינו אנו. ניתן לעלות על הגבעה גם במעלית (בכתובת- Rue Des Ponchettes, 06300) הכניסה לפארק והשימוש במעלית הוא בחינם.

אנחנו יורדים מצידה השני של הגבעה לכיוון הנמל במטרה להקיף אותה רגלית ולהגיע לקצה הטיילת עליה ממוקם השלט הענק ״I love nice” ומשם להכנס לשוק הפרחים הממוקם במדרחוב סלייה (Cr Saleya). השוק פעיל בימים ג' עד א', הוא עשיר בצבעים, ריחות וטעמים. מלבד פרחים אפשר למצוא בו תוצרת חקלאית של פירות עונה וירקות טריים ולצידם דוכנים עם מבחר של פירות יבשים, גבינות, נקניקים, פירות ים, תבלינים, ממרחים, שמן זית, סבונים, ועוד כל מיני…. ביום ב' תופס את מקומו של שוק הפרחים- שוק פשפשים.
אלה שאז נפתחות ארובות השמיים וגשם חזק תופס אותנו, אנחנו אומנם עם מטריות, אבל הרכבים החולפים משפריצים עלינו ואנחנו נרטבים מכפות הרגליים ועד הברכיים. לגשם מתווסף מופע של ברקים ורעמים מחרישי אוזניים ואנחנו מגבירים את הצעדים שלנו וכשמגיעים למדרחוב מגלים שבשל מזג האויר השוק נסגר מוקדם מהרגיל (נחזור אליו ביום ד). אנחנו נכנסים לאחד בתי הקפה הרבים שבמקום ומתיישבים לצד התנורים כדי להתחמם, עם כוס קפה וקרואסון שוקולד (או כפי שנקרא במקום pa de chocolate- כי קוראסון שוקולד זו המצאה ישראלית! 😂).

בינתיים הגשם עושה אתנחתא והשמש מבצבצת ובדרכינו למלון להחליף את הגרדרובה הרטובה אנחנו עוברים דרך שוק הכריסטמס שמציע קצת ביתנים של יצירה מקומית והרבה דוכני אוכל צרפתי ומתקני לונה פארק קטנים לילדים. אנחנו לא מוותרים על טעימה של כמה מאכלים מקומיים מוקרמים בהרבה גבינות.

בשעות אחה״צ המאוחרות לאחר שהתקלחנו והתחממנו אנחנו יוצאים למדרחוב בדיוק בשעה שמשודר משחק שמינית גמר המונדיאל פריז נגד פולין, איזה תזמון! בבארים, מסעדות ובתי קפה רבים מקרינים את המשחק ואנחנו מתקדמים לקול תשואות האוהדים ונהנים מהחגיגה הצרפתית, שירים, עידוד ואפילו זיקוקים בזכות ניצחון 3-1 של צרפת. איזו חוויה! במקביל אורות החג נדלקים והעיר הופכת לצבעונית ויפה עוד יותר.


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לריביירה הצרפתית

לחץ כאן

או התקשרו
 0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



קמים לבוקר עם שמיים כחולים, נקיים מעננים, אין זכר לגשם שירד אתמול.יוצאים בנסיעה מזרחה לאורך החוף. הנופים משגעים, השמש מאירה על העיירות והמרינות ומדגישה את הגוונים המשתנים של הכחול שבים.

עצירה ראשונה בעיירה וילפראנש סור מר (Villefranche-sur-Mer) הממוקמת בין ניס למונקו. אנחנו מסתובבים בסימטאות, עולים ויורדים ברחובות הצרים, העיירה מנומנמת כיאה ל off season.

מגבה פני הים אנחנו מטפסים להרים, הכפר הקטן, העתיק והיפהפה אֶיז (Eze) ממוקם גבוה מעל מפרצי הריביירה, תלוי בין הים למצוקים, סמטאותיו הצרות משובצות בבתי אבן היסטוריים, בתי מלון יוקרתיים, גלריות אמנים ומסעדות קטנות שרובן סגור בימי תחילת החורף. העצים והצמחים שמטפסים על הבתים נצבעו בגוונים של צהוב כתום ואדום מוסיפים לאווירה ההיסטורית והמקסימה של המקום. אנחנו מתיישבים במסעדה היחידה שפתוחה, הממוקמת בכניסה לגנים האקזוטיים בחלק הגבוהה ביותר של הכפר, אם היינו ביוון כנראה היו קוראים לה טברנה, טרסות עם שולחנות וכיסאות תחת עץ ענק עם עלי שלכת צהובים, לא יכולנו לבקש לעצמנו משהו יותר טוב מזה.

אנחנו ממשיכים לטפס בנסיעה קצרה לנקודת תצפית על הכפר, השמש לא מיטיבה עם הנוף שלו אבל מאירה באופן מושלם את שרשרת הרי האלפים בכיוון השני.

משם מזרחה בכבישי החוף המתפתלים של הריביירה עד לעיירה מנטון (Menton) הממוקמת על קו התפר בין הריביירה האיטלקית לריביירה הצרפתית (במרחק קצר מאוד ממונקו). טיול על המזח מגלה נוף נפלא של העיירה הצבעונית הבנויה בצורה מדורגת על ההר.
בעיירה זו נערך כל שנה בקיץ (סוף יולי- תחילת אוגוסט) פסטיבל למוזיקה קלאסית ובסוף החורף (15.2-3.3) נערך פסטיבל הלימון. מנטון ידועה בשל לימוניה והיא היצרנית הגדולה ביותר באירופה שלהם, מדי שנה נבחר נושא לפסטיבל, ועשרות טון של פירות הדר משמשים לבניית מבנים ופסלי ענק הקשורים לנושא הזה.

בדרכנו חזרה לניס אנחנו עושים גיחה קצרה מאוד למונקו (Monaco), החשכה כבר יורדת ואנחנו מבקרים במונטה קרלו (Monte Carlo) , הוא הרובע העשיר ביותר מבין רובעי הנסיכות. הכל שם זוהר, נוצץ, נקי, מפואר ויקר. לצד שדרת המותגים, היאכטות הגרנדיוזיות ומכוניות הרולס רויס, בנטלי ומזראטי נמצאים הקזינו, בית מלון Hotel de paris, בית הקפה cafe de Paris, בית האופרה והבלט, כולם במבנים יפהפיים ומפוארים. בימים אלו הרובע מקושט לכריסטמס כיאה למקום בצורה מוגזמת, בכיכר המרכזית מסלול החלקה על גלגליות הממוקם בין עצי אשוח שנצבעו בלבן (הכי קרוב להחלקה על הקרח בשלג שמאפיין ערים קרות יותר). בתוך הקניון המפואר בין חנויות היוקרה והמותגים יש עצי חג מקושטים בכמות שלא מביישת יער קטן והכל כל כך חגיגי ויפה.

לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לריביירה הצרפתית

לחץ כאן

או התקשרו
 0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם


בוקר היום השלישי מתחיל בכפר האומנים הציורי והעתיק סאן-פול דה ואנס (Saint-Paul de Vence). הכפר ה״תלוי״ בנוי סמטאות אבן צרות וגדוש בגלריות עם חלונות ראווה המציגים אומנות עכשווית, חנויות בוטיק, פטיסרי, בולנז'רי, מסעדות ובתי מלון, לכל זה מתלווה מוזיקת רקע נעימה ומענגת המושמעת בכל העיירה, הליכה במעלה הרחוב הראשי מובילה לנקודה ממנה נשקפת תצפית פנורמית מרכסי ההרים הלבנים במזרח ועד לים התיכון במערב. המלצה שלי לתכנן את היום כך שאת ארוחת הצהריים שלכם תאכלו באחת המסעדות המקסימות שבכפר עם הנוף הנפלא הנשקף מהן!

נסיעה של חצי שעה מסאן פול דה ואנס מביאה אותנו לעיירה גראס (Grass) המכונה ״בירת הבושם" של אירופה. אחד המוסדות הבולטים בעיירה הוא המפעל המפורסם לייצור בשמים פרגונרד (Fragonard), שם עשינו סיור מודרך (חינמי) ומאוד מעניין. אח״כ כמו במשחק סימני דרך יצאנו לטייל בסמטאות העיר העתיקה בעקבות לוחיות מתכת המוטמנות במדרכות ומסמנות את המסלול התיירותי, גם העיר הזאת מנומנמת ושקטה בעונה הזאת, רוב החנויות והמסעדות סגורות והדבר הכי מרגש/מסעיר/מצחיק שקרה לנו שם זה לגלות פתאום באחת הכיכרות שלט ״המרחק מפה לפרדס חנה- כרכור הוא 2.739 קמ״. עם כל הכבוד (ויש כבוד) מרכז העולם זה ״זכרון יעקב״ לא פרדס חנה. 🤣

משם הגענו לקאן… (נדוש, אבל הייתי חייבת 😜) העיר קאן מארחת מידי שנה את פסטיבל הסרטים המפורסם בעולם שעל השטיח האדום שלו צועדים מיטב הכוכבים ההוליוודיים. חלפנו ליד היכל הפסטיבלים המפורסם וכמעט צעדנו על השטיח האדום, אלא שהוא הוחלף עכשיו לכחול, ובשל כנס שבדיוק היה שם המדרגות המפורסמות (שנשארו עטופות בשטיח אדום) היו חסומות. בִמקום זה צעדנו לאורך טיילת לה קרויסט (La Croisette), על קו החוף, לאורכה מגוון מסעדות, בארים ובתי קפה מלאי אדם שמקושטים עכשיו בצורה מדהימה לקראת החג. הסתובבנו קצת בסמטאות העיר העתיקה, וסיכמנו בארוחת ערב במסעדה. (ואין לי תמונות מוצלחות משם, כלומר מקאן)


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לריביירה הצרפתית

לחץ כאן

או התקשרו
 0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



בבוקר יום ד' יצאנו כאמור לשוק הפרחים בניס הפעם כשהשמש מאירה ואח״כ הסתובבנו שוב בעיר שנראתה יפה עוד יותר כשהשמש הדגישה את הצבעוניות של הבתים והכיכרות ועלינו על הגלגל הענק שנתן הזדמנות נפלאה לצפות על ניס מלמעלה. שוב נשנשנו מאכלי חג וסוקה succa (מעיין קרפ צרפתי מעולה העשוי מקמח חומוס) לצד יין חם.

בשעות הצהריים המאוחרות נסענו לאנטיב (Antibes) עיירה השוכנת בתוך חצי אי בין ניס לקאן. העיר העתיקה שלה קטנה ומרוצפת אבן, מרובת סמטאות צבעוניות נקיות ויפות, היא ״חיה״ ויש בה תנועה של אנשים, הרבה מסעדות, בתי קפה, פטיסרי ובלונז'רי. אנחנו יוצאים מחוץ לחומות העיר העתיקה בצידה הצפוני של העיר ומסתובבים במרינה ממנה נפרש נוף נהדר של יאכטות מפוארות על רקע הרי האלפים הלבנים. בקצה החומה יצירת אומנות בדמות פסל ענק ולבן של אדם יושב עשוי כולו מאותיות לטיניות מחוברות. כשנכנסים שוב בשערי העיר חולפים לצד מחסני התחמושות העתיקים אשר בחומות שהוסבו לגלריות של אומנים. 

את הביקור שלנו באנטיב אנחנו מקנחים בפטיסרי של ליליאן בונפוי ( Lilian Bonnefoi Pastries & Chocolates). תמונה שווה אלף מילים.


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לריביירה הצרפתית

לחץ כאן

או התקשרו
 0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



ביום ה׳ התחזית הראתה 70% סיכוי לגשם. ״חמושים״ במטריות יצאנו לכיוון וילה אפרוסי דה רוטשילד, (Villa Ephrussi de Rothschild) שנחשבת לוילה המפוארת ביותר מבין הווילות הרבות בריביירה הצרפתית, היא שוכנת על הגבעות מעל העיירה סן ז'אן קאפ פרה ומשקיפה אל הים. אפשר לבקר בתוכה ובתשעת הגנים העוטפים אותה. כשאנחנו מגיעים אנחנו מגלים שבניגוד למה שכתוב בגוגל באמצע השבוע היא נפתחת רק ב 14:00 ובסופי שבוע וחגים ב 10:00.
אנחנו ממשיכים לאורך החוף עד למונקו, לראות את הרובעים שלא הספקנו בביקור הקודם. מחנים את הרכב באחד מהחניונים הרבים הפזורים בעיר (אגב, בביקור הקודם חנינו במונטה קרלו, העלות היתה כפולה מזו ששילמנו הפעם בחניון מול המרינה), ומחליטים לעלות על אוטובוס התיירים hop on hop off (להזמנת כרטיס לאוטובוס תיירים לחץ כאן) שמביא אותנו לארמונו של הנסיך שממוקם גבוה על הרכס המשקיף לים ואל גורדי השחקים של מונטה קרלו בתזמון מושלם לתחילתו של טקס חילופי משמר הכבוד. הטקס הקצר (כ 10 דקות) נערך מדי יום בשעה 11:55.

 אח״כ הסתובבנו בסמטאות שכונת הארמון, הוא הרובע העתיק של העיר ומכונה הצוק הסלעי או בקיצור "הסלע", הכל כל כך אלגנטי, נקי ויפה!
לאוהבי חיות ים ב''צוק'' ממוקם המוזיאון האושנוגרפי- זהו למעשה אקווריום (מהגדולים באירופה).
כרטיסים למוזיאון האושנוגרפי אפשר להזמין כאן או כאן

מאז 1929 מידי שנה בחודש מאי , מרוץ הגרנד פרי הופך את הנסיכות הקטנה למסלול מרוצים. למרות ששטח הנסיכות 2 קמ"ר (מונקו נמצאת במקום השני בעולם (אחרי קריית הוותיקן) ברשימת המדינות העצמאיות בעלות השטח הקטן ביותר), אורכו של המסלול הוא 260 ק"מ!!! (78 הקפות של הנסיכות במסלול שאורכו 3.3 ק"מ). פסלים, חנויות ומזכרות הקשורות במרוץ ניתן למצוא ברחבי הנסיכות.

אנחנו עולים ויורדים מהאוטובוס בתחנות שונות ומסכמים את הביקור בשוק הכריסטמס שנמצא על המרינה. טיפות הגשם אגב התחילו רק ב 20:00 בדרכנו חזרה לניס. (בווילה אפרוסי לא הספקנו לבקר).


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לריביירה הצרפתית

לחץ כאן

או התקשרו
 0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



את היום האחרון הקדשנו קצת לקולטורה. הריביירה הצרפתית שימשה כביתם של ציירים מפורסמים ועל כן בעיר מוזיאוני אמנות משובחים, בהם מוזיאון מארק שאגאל, שנחשב לצייר היהודי הגדול בכל הזמנים. שגאל הרבה לצייר יצירות מן התנ״ך, תוך הוספת מוטיבים יהודיים, מהעיירה בה גדל וגם קצת פנטזיה ודמיון. המוזיאון מאוד מרשים, תביאו אתכם אוזניות (וגלישת אנטרנט), ליד כל יצירה יש קוד QR שמחבר לאתר של המוזיאון דרך הטלפון עם הסברים מפורטים ומאוד מעניינים. הסיור בו עורך מינימום שעתיים.

החזרת הרכב ביום הטיסה היתה קלה ונוחה, יש שילוט מסודר וברור. שדה התעופה קטן, יפה ונעים. נתבקשנו להגיע אליו שעתיים לפני ההמראה.

לסיכום: מי שמחפש מקום לא קר, נוצץ, זוהר ומקושט לקראת החג, עם אוכל מעולה ומקומות מקסימים לבקר בהם הנה לכם יעד מושלם!!!


ועוד משהו קטן.... אם אתם נוסעים עם ילדים, הינה חלק מרשימת אתרים ואטרקציות שתוכלו למצוא באזור: 
טיילת פיון (Promenade du Paillon): ממוקמת בניס בין העיר העתיקה לחדשה עם מדשאות, מזרקות מים שאפשר לרוץ ביניהן ולהירטב, פסלי דינוזאורים שאפשר לטפס עליהם לטיפוס ומתקני שעשועים לילדים.
פארק המים אקווה ספלאש Aquasplash: נמצא באנטיב, פארק עם בריכות, כולל בריכת גלים, מגלשות מסוגים שונים, מסלולי אבובים ועוד
מרינלנד קוט ד'אזור Marineland Côte d'Azur פארק ימי עם בריכת דולפינים, בריכת צבי ים, בריכה עם חול ים ואפשרות למפגש אינטימי עם דולפינים.
לרכישת כרטיסים ללגונה לחץ כאן או כאן
פארק ההרפתקאות Canyon Forest: נמצא ב-Villeneuve Loubet במרחק נסיעה קצרה מניס, יש בו מסלולי חבלים וטיפוס, אומגות ונדנדות בין עצי היער. המסלולים מתאימים לילדים מגיל 8 ומעלה, בסמוך יש מסלול נוסף לקטנטנים, מגיל 3 ומעלה. במתחם הפארק עובר ערוץ קניון עם מפלים ובריכות, כך שמי שמעוניין בהרפתקאות נוספות יכול לצאת למסלול קניונינג. לאתר: https://canyonforest.com/fr/
המוזיאון האושנוגרפי של מונאקו (Musée océanographique de Monaco): זהו אקווריום עצום ומרשים, חלק טרופי עם שונית אלמוגים ודגים בשלל צבעים, לגונת כרישים, בריכת ליטוף בה אפשר לגעת בכוכבי ים ועוד ועוד. בסך הכול מתגוררים באקווריום כ-6,000 יצורים ימיים שונים.
לרכישת כרטיסים למוזיאון האושנוגרפי לחץ כאן או כאן
חופים: מבין החופים הפרטיים, הידידותי ביותר למשפחות הוא חוף Ruhl Plage, חוף מסודר עם מלתחות, מקלחות, לוקרים, מסעדה ומלצרים שיגישו לכם אוכל ומשקאות עד למיטת השיזוף.

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

ועד החופשה הבאה... מוזמנים להרשם לאתר ונשמור על קשר!!! 


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לריביירה הצרפתית

לחץ כאן

או התקשרו
 0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.