08 Aug
08Aug


אחרי שבוע קסום בקוסמוי עליו תוכלו לקרוא כאן פנינו מועדות למרכז תאילנד:


נחתנו אחר הצהריים בבנגקוק, בשדה התעופה חיכה לנו עם שלט מדריך שהוזמן מראש, חמוד, דובר אנגלית טובה וצוחק כל הזמן. מאותו רגע הוא דאג לנו להכל. והגישה כיאה לתאילנד - לפנק, לפנק, לפנק...
ערב ראשון בבנגקוק, אחרי נסיעה של כשעה ולא מעט פקקים הגענו לבניין הכי גבוהה בעיר (Baiyoke Sky Hotel) שמהמרפסת המסתובבת שלו בקומה האחרונה ניתן לראות את כל בנגקוק ב 360°. כמה קומות למטה יש מסעדת בופה ענקית עם מגוון עצום של אוכל, מקומי וגם שניצל וצ'יפס, פתרון מצוין לכל בני המשפחה. מתחת לבניין שוק מקומי, מוכרים הכל מהכל, הסתובבנו כשעה לספוג את האווירה ואחר כך נסענו לבית המלון.


הימים הקרובים מוקדשים למחוז סמוט סונגקראם: אמפווה וקנצנבורי, גן עדן עלי אדמות, לינה בבתי מלונות וריזורטים הכי מדהימים שיש באזור, מפגש עם המקומיים, טבע, המון בעלי חיים (בגישה של טיפול וכבוד, ללא התעללות/ סימום בעלי חיים וכיוצ'), וכל זה לצד נהרות גדולים וזורמים שהם מקור החיים בחלק זה של הארץ.
ביום הראשון ביקרנו בשוק הרכבת, שוק שבו שמונה פעמים ביום מקפלים הסוחרים בשניות אחדות את הבאסטות שלהם הממוקמות על הפסים ומאפשרים לרכבת לעבור ממש במרכז השוק, מיד אחרי שעוברת מחזירים הכל למקום. השוק מאוד תיירותי, די צפוף, אבל הוא צבעוני, ססגוני ועמוס בכל טוב וכל העניין עם הרכבת הוא בהחלט מדהים כך שלמרות הצפיפיות, החום והלחות זו הנאה צרופה. 

 

 

 

משם המשכנו לשוק הדייגים, פה מוכרים מאכלי ים בכל הגדלים והמינים, סרטנים, צדפות, לובסטרים, שרימפסים, שבלולים, דגים ועוד ועוד, מבושל, מטוגן, טרי או מיובש. לא לבעלי רגישות לריחות 🤪!

 

 

 

 

אח''כ נסענו לכפרי הדייגים, שם עלינו על סירה קטנה ושטנו בין הבתים העומדים על כלונסאות רעועות, לצד דייגים שיוצאים עם סירות קטנות ורשתות גדולות ושולות הצדפות השטות על פני הבוץ הנוצר בשפל ושולפות אותן אחת אחת. 

בצמוד לכפר גדלים עצי המונגרובים, ביינהם חיים קופי פרא, המדריך שלנו הביא איתו שקים של קלחי תירס להאכיל אותם, הם מגיעים עד הסירה ורוצים לעלות עליה, הוא כמובן יושב עם מקל ולא מאפשר להם. 

 

 

           

 

 

אח''כ נסענו לריזורט יפהפה ומפנק, אכלנו בו ארוחת צוהריים מפנקת, רחצנו בברכה ונחנו קצת ועם דמדומים יצאנו לשייט בסירת מסג' לצפות באלפי גחליליות, כל אחד מאיתנו ישב בכיסא נח ותוך כדי השייט קיבלנו מסג' מעולה ברגליים, בסוף עוד נתרגל לכל הטוב הזה! איזה יום עמוס ומדהים!

  

 

 

  

  

לפרטים נוספים על הריזורט ובדיקת זמינות לחץ כאן


בבוקר למחרת יצאנו להר הנחש להאכיל קופי בר ידידותיים (בשונה מהקופים שפגשנו אתמול) בגרגרי תירס ישר מכף היד, המוני המוני קופים הגיחו אלינו מכל הכיוונים וכולנו צחקנו וצרחנו בו זמנית. 

    

 

משם המשכנו לספארי הפתוח בקנצ'נבורי, במטרה אחת-  לנסוע באוטובוס מיוחד לצד ג'ירפות שמכניסות את הראש דרך החלונות, לנשנש מיני ירקות שמקבלים עם העלייה אליו. צחקנו עד שכאבה לנו הבטן. 

 

 

אחר כך נסענו למגרש חניה ממנו לקחנו סירת מונית שהשיטה אותנו לבית מלון צף  מ ה מ ם  על גדות נהר הקוואי.

 

 

לפרטים נוספים על המלון ובדיקת זמינות לחץ כאן

ביום השני יצאנו ממש מוקדם לכיוון שבעת המפלים בשמורת ארוואן, כדי לא לטייל עם ההמונים, דבר שהתברר כמוצלח מאוד, בדרכנו חזרה מהשמורה ראינו עשרות מטיילים נכנסים אליה. השמורה יפהפייה, נקייה ומסודרת, עטורה במפלים וברכות בצבע טורקיז, בהם דגים קטנטנים וענקיים שבאים לכרסם את כפות הרגליים, אני שונאת את זה ממש, אבל אורי התיישב בהנאה וקיבל טיפול יסודי ומענג.
הסיור בשמורה כולל הליכה לא מעטה, אפשר לבקר בכל המפלים, או להסתפק בחלק מהם (מסלול הלוך חזור). בשמורה מסתובבים בבונים, לכן עדיף לא להביא אוכל לטיול (כי בכל מקרה אם תוציאו אותו כנראה שלא אתם אלה שתהנו ממנו 🙃😂)

 

 

 

 


אחר כך ביקרנו בחוות פילים ''טיפולית'', אבל אחרי חמש דקות ביקשנו לסיים את הביקור שם מאחר וראינו שהמהוטים (מטפלי הפילים) מתנהגים בחוסר כבוד לחיות וגם קצת לבני האדם ובאופן מאוד ברור ומובהק טיפולית היא לא היתה!  זו הייתה חוויה קשה שהרסה לנו את מצב הרוח, החלטנו לחזור לבית המלון אבל המדריך שלנו התעקש שנמשיך לפי התוכנית ולקח אותנו לשייט על סירת במבוק בנהר הקוואי, והאמת? טוב שהוא היה עקשן יותר מאיתנו כי היה כל כך כיף שזה החזיר לכולם את החיוך לפנים.


חזרנו ללילה נוסף למלון הצף, הכי מיוחד ויפה שהתארחנו אי פעם.
ביום השלישי לאחר מונסון שירד כל הלילה, הנהר זרם במלוא עוצמתו.
לקחנו שייט קצרצר מהמלון לאתר מעיינות טרמיים וספא בג'ונגל, בו 15 ברכות חמות בחלקן תוספות שונות ומינרלים שונים. הסירה עוצרת במזח המחובר לגשר מאולתר שנבנה בבוקר מבמבוקים וחביות בשל גבה המים הרב שכיסה את שביל הכניסה המקורי, גזעי הדקלים נעלמו ורק הצמרות נגלו מעל גבה המים. בכניסה קיבלנו בגדים מיוחדים שרק איתם מותרת הכניסה לברכות (בעקרון המקומיים לא לובשים כלום מתחת, אבל אנחנו כמובן נשארנו עם בגדי הים), שעתיים של רוגע ושלווה שמסתכמות בעיסוי פנים עם מינרלים ובוץ.

 

 

 

משם המשכנו לביקור בגשר על נהר הקוואי (The Bridge Over The River Kwai) גשר מפורסם, עליו נכתבו ספרים ואף צולם סרט בשם זה. הגשר הוא חלק ממסלול אשר היה אמור לחבר את תאילנד עם בורמה ונבנה על ידי אלפי שבויי מלחמה תחת הכיבוש היפני. תכנית היפנים הייתה סלילת דרך של 415 ק"מ כדי להעביר אספקה לכוחותיהם. הבניה גבתה אלפי קורבנות. הגשר היווה מטרה אסטרטגית וחלקים ממנו הופצצו ונהרסו. בתום המלחמה שוחזר הגשר וחלקים ממנו נבנו מחדש. 

 


בערב נסענו לשוק הצף המשגע באמפווה, האזור מתמלא חיים בכל סופשבוע באנשים מקומיים המגיעים לבלות במסעדות הקבועות שעל הרחוב, והארעיות שמוקמות על סירות, הסתובבנו בין דוכני השוק, טעמנו כל מיני מאכלים מקומיים, עשינו שייט קצר בתעלות כדי לצפות ברוכלים גם בגבה העיניים ואחרי כמה שעות חזרנו לעיר הבירה. 

 

 

הגענו בשעת לילה מאוחרת לבנגקוק ובחדר חיכה לנו נוה שלקח חופשה קצרה מהצבא כדי להצטרף אלינו לחלק השלישי והאחרון של הטיול.

מחר ממשיכים לצפון

בואו נשמור על קשר!!! הרשמו ואשלח לכם את סיפורי הטיול הבאים!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.