08 Mar
08Mar

ביוון ביקרנו בפעם הראשונה לפני כשנה וחצי, כשהצלחנו ''לגנוב'' חופשה קצרה בתקופת הקורונה בין גל אחד למשנהו.
אין לי הסבר הגיוני למה, אבל לפני כן משהו לא משך אותי לבוא לפה. למעשה גם אז הסיבה העיקרית להגעה שלנו היתה מאחר ויוון נמצאה בין המדינות היחידות שאפשרה לתיירים להיכנס אליה והיא נחשבה ירוקה ובטוחה.
הגעתי ללא הרבה ציפיות ו- וואוו, כמה שהופתעתי כשגיליתי שממש ''מתחת לאף'' שלנו נמצאת מדינה עם טבע שופע ומדהים, נופים מרהיבים, אוכל מעולה, אנשים חביבים, מזג אויר מצוין ובונוס- הכל זול משמעותית מהארץ.
באותו טיול הבנתי את הטעות (זו שלא הגעתי לכאן הרבה לפני כן…) והחלטתי שהגיע הזמן לתת כבוד למדינה ולהתחיל ''לכבוש'' אותה... (על החופשה שלנו בצפון יוון תוכלו לקרוא כאן)
אז הפעם הגענו לאתונה, שבשונה מערי בירה אירופאיות אחרות, היא לא עיר אלגנטית וקלאסית, ברובה היא נראית אפילו די ״פשוטה ועממית״. אם תיסעו ברחובות הראשיים שלה סביר שתְמַצוּ אותה אחרי יום אחד. לכן, מה שצריך זה לקחת נעליים נוחות ולהתכונן ל''מסע כומתה'' כי את הקסם והייחוד שלה תגלו דרך שיטוט בסמטאות הצבעוניות והמקסימות שמציגות אומנות רחוב מודרנית, גרפיטי, חנויות, בתי קפה, מסעדות וברים מעוצבים וסופר מגניבים שמתמזגים עם היסטוריה מרתקת בת אלפי שנים, ובלילה, עם החשכה, כשהאתרים ההיסטוריים ״הולכים לישון'' העיר מתעוררת לחיים והופכת לפסטיבל ים תיכוני צעיר של טברנות עם ארוחות מפנקות, נגני גיטרה ובוזוקי, כוסות של אוזו, ריקודים והרבה שמחה (יאמאס 🥂!).
לאלו מכם שמגיעים לאתונה לזמן מאוד קצר או מוגבלים בהליכה ולא מסוגלים ''לחרוש'' את העיר, אפשר להזמין כרטיסים דרך אתרי התיירות של Get YourGoide או Tiqe לאוטובוס Hop On Hop Off שנוסע בין כל האתרים האייקונים בעיר ומאפשר לרדת ולעלות בכל תחנה בזמנכם החופשי וכך תספיקו לראות כמה שיותר מקומות בזמן קצר.
כרטיסים לאוטובוס אפשר להזמין כאן או כאן

(דוגמא קטנה לאומנות מודרנית שמתמזגת עם ההיסטוריה)

אז בואו ונעשה קצת סדר לפני שנמריא:
טיסות: אל על ואאגיאן מפעילות טיסות לאתונה מספר פעמים ביום שבעה ימים בשבוע. הטיסה אורכת כשעתיים.
אנחנו טסנו ביום שישי בערב עם אאגיאן aegean, החברה היוונית. הטיסות היו נוחות ונעימות, הדיילות חינניות שירותיות עם חיוך גדול מרוח בליפסטיק אדום אדום 💋

דרכי ההגעה משדה התעופה אתונה לעיר:
אוטובוס- תחנת האוטובוס למרכז העיר נמצאת ביציאה מהטרמינל מול יציאות 4-5.
ישנם כמה קווי אוטובוס שיוצאים מהטרמינל. הקו, שמגיע לכיכר סינטגמה הוא X95 ומחיר 5.5 יורו לכיוון.
האוטובוסים פעילים 24 שעות ביממה בתדירות של 15-20 דקות. משך הנסיעה בין 45 דקות לשעה, תלוי בפקקים. חשוב לדעת - קניית הכרטיסים לאוטובוס מתבצעת בדוכן שליד תחנת האוטובוס ויש לתקף אותו במכשירים שבתוך האוטובוס.

רכבת תחתית- קו מספר 3 המסומן בכחול (ויש על החלונות שלו ציור של מטוס) יוצא למרכז העיר (כיכר סינטגמה וכיכר מונסטירקי) בממוצע בכל 20-30 דקות. המחיר - 9 יורו לכיוון.
מהשדה לעיר הרכבות יוצאות בין השעות 6:30- ל23:30. וממרכז העיר לשדה הרכבות יוצאות בין השעות 5:30 ל 23:00. משך הנסיעה כ-40 דקות.
חשוב לדעת - תחנת הרכבת נמצאת במרחק  דקות הליכה מהטרמינל. יש שילוט מסודר עם סמל הרכבת.

מונית- תחנת המוניות נמצאת ביציאה מהטרמינל, מול יציאה 3.
המוניות פעילות בכל שעות היממה. משך הנסיעה בין 45 דקות לשעה, תלוי בפקקים.
חשוב לדעת - כמו ביעדים רבים בעולם, גם באתונה נפוצים מקרים של הונאות מצד נהגי מוניות. כדאי לברר את המחיר לפני שאתם עולים על המונית.

תחבורה בעיר- מטרו – ישנם שלושה קווים באתונה שמכסים כמעט את כל הסביבה. כחול, ירוק ואדום.
בנוסף יש גם אוטובוס "חשמלי".
יש כאמור אוטובוס תיירים Hop On Hop Off, אבל אם יש לכם את היכולת- עזבו אתכם מתחב''צ ותתחילו לצעוד!

לינות: באתונה יש מגוון עצום של לינות ברמות שונות ומחירים שונים. אם באתם לראות את ה High lights של העיר בחירת המיקום תהיה יחסית פשוטה מאחר ורוב האתרים במרחק הליכה. כדאי לבחור מלון לאורך הציר המוביל מכיכר סינטגמה לכיכר מונסטיראקי (רחוב Ermou) וברחובות שיוצאים צפונה ודרומה משם.
אני אוהבת מלונות בוטיק קטנים ואינטימיים. המלון שבחרתי ממוקם שלוש דקות הליכה מכיכר סינטגמה, (אליה מקושרים קווי מטרו ואוטובוס משדה התעופה). החדרים מרווחים, נקיים ומאוד נעימים, ארוחת הבוקר עשירה וטעימה והמחיר הוגן לחלוטין.

לפרטים נוספים על המלון ובדיקת זמינות לחץ כאן

לפרטים נוספים על המלון ובדיקת זמינות לחץ כאן

מלון דירות חדש, קטן ומושקע

מחפשים המלצות לבתי מלון נוספים? כנסו לכאן

סים קארד: אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.

ביטוח: את ביטוח הנסיעות עשיתי בהפניקס

מטבע: המטבע ביוון הוא יורו, אני אומנם משלמת בהרבה מהמקומות באשראי אבל מקפידה תמיד שיהיה איתי גם מזומן! את הכסף אני מזמינה מראש בתהליך קצר ופשוט באתר של fly money  דרך הטלפון או מהמחשב, משלמת באמצעות כרטיס האשראי ואז אוספת אותו בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג (בטרמינל 1 ובטרמינל 3). יש תור מיוחד למזמינים מראש וזה לקח הפעם בדיוק דקה לקבל את הכסף. זה חוסך לי זמן ובעיקר כאב ראש ואני מאוד נהנית מהשירות הזה. הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן

מזג אויר: היו לנו ארבעה ימי שמש חמימה ואביבית 🌞. הטמפ נעו בין 17 מעלות ביום ל 12 בלילה.

לבוש: לבשתי גופיה, שריג ומעיל שהלבשתי והורדתי בהתאם לצורך. והכי הכי הכי חשוב- נעלתי נעליים נוחות! כאלה שאפשרו לי לצעוד בקלות יותר מ 20,000 צעדים בכל יום.

זהו. נראה לי שאפשר כבר לצאת לדרך. מוכנים? למקומות, היכון, טוס!

אומנם חג פורים בפתח, אבל יום שישי בערב והטרמינל די ריק. עם טרולי בלבד ולאחר שעשיתי צ'ק אין בבית, אנחנו צועדים לאזור W ומשם תוך פחות מעשרים דקות כבר יושבים ב''ביירן מרקט'' עם נקניקייה בווארית בכרוב כבוש. פחות או יותר אחד הדברים היחידים שפתוחים בשישי (ובלי קשר אחד הדברים הטעימים שיש בנתב״ג 😜).
הטיסה ארכה כשעתיים ולאחר שיצאנו מהשדה עלינו על קו x95 שהביא אותנו תוך 45 דקות לכיכר סינטגמה ומשם תוך שלוש דקות הליכה הגענו לבית המלון, עייפים ורצוצים אחרי יום עמוס.

בבוקר יום שבת אחרי ארוחת בוקר מצוינת יצאנו לדרך.
בית המלון שלנו נמצא בסמוך לגן הלאומי (National Garden), אחד הפארקים הגדולים בעיר, בו יש שבילי הליכה, פסלים, מזרקות, בריכות דגים, ברווזים, צבי מים, פינות מנוחה ועוד...

אנחנו חוצים את הגן ומגיעים למקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus) שבנייתו החלה כבר במאה ה-6 לפנה"ס וברובו עטוף עכשיו בפיגומים לרגל שיפוצים, לא נכנסנו פנימה, הבטנו בו מעבר לגדר.

בסמוך לפינה הצפון מערבית של המקדש נמצא שער אדריאנוס (Arch of Hadrian) שנבנה במאה השנייה לציון ניצחונו של אדריאנוס, הוא ניצב על הדרך שהובילה ממקדש זאוס בעיר הרומית לאקרופוליס בעיר האלים.

משם המשכנו לאצטדיון האולימפי (Panathenaic stadium) אשר הוקם לראשונה בשנת 321 לפני הספירה במטרה לארח את המשחקים הפאנאתנאיים, תחרות שנערכה פעם בארבע שנים כחלק מפסטיבל שנערך לכבוד האלה אתינה.
במרוצת השנים פורק ונבנה האצטדיון שוב ושוב עד שבשנת 1896 שופץ, שוחזר וכוסה סופית בשיש הלבן שבנוי היום לקראת אירוח המשחקים האולימפיים הראשונים של העת החדשה.
כיום הוא משמש לטקסים ולחגיגות ובשנת 1997 שימש לטקס הפתיחה של אליפות העולם באתלטיקה. במשחקים האולימפיים בשנת 2004 שימש לתחרויות החץ וקשת וכנקודת הסיום של ריצת המרתון.

מהאצטדיון הלכנו שוב דרך הגנים לבית הפרלמנט, לצפות בטקס החלפת המשמר שמתקיים כל שעה עגולה.
הבטתי בחיילים וניסיתי להבין מי ולמה החליט על המדים שלהם, עם חצאית הטוטו, הפונפונים בנעליים והגדיל בכובע ולא יכולתי שלא לחשוב על אימוני הריקוד, הגמישות והיציבות שהם עוברים ואם היתה יחידה כזאת בצבא הישראלי מי היה מתנדב לעשות תפקיד כזה?! 😂

בתום הטקס ירדנו לכיכר סינטגמה (Syntagmatos)= כיכר החוקה, הממוקמת מול בניין הפרלמנט, היא אחת הכיכרות המרכזיות בעיר.

מפה מתחיל סיור קולינרי של טעימות אוכל רחוב שהזמנתי מראש דרך האתר הזה.
באופן אישי, כשאני מגיעה לארץ אחרת אני מעדיפה לטעום אוכל בשווקים ובמסעדות מקומיות (כמובן שכמו כולם יושבת גם במסעדות תיירותיות עם הנוף והאווירה, בסוף אני הרי תיירת), פחות בקטע של מסעדות גורמה, מישלן וכיוצ' וזו הסיבה שבחרתי בסוג הזה של הסיור, בכל מקרה יש סוגים שונים של סיורים כמו טעימות אוכל יווני קלאסי שתוכלו להזמין כאן או כאן טעימות אוכל גורמה שתוכלו להזמין כאן, טעימות אוכל ויין שתוכלו להזמין כאן ואפילו אפשר לעשות סיור בשוק ואח''כ סדנת בישול עם החומרים שנקנו.
מדריך מקסים, חייכן, דובר אנגלית רהוטה, מקצועי, עם ידע רב בתחום הקולינריה ועל ארצו ומולדתו פוגש אותנו ושישה אנשים נוספים שמגיעים מכל קצוות תבל (אנגליה, לבנון, קפריסין, ארה''ב ומקסיקו).
היום אני יודעת להגיד שהבחירה בסיור ביום הראשון הייתה אחד הדברים החכמים שעשינו, מאחר וזה עזר להבין את הגאוגרפיה של העיר וכאמור להכיר את התרבות והמנהגים של המקומיים דרך הסיפורים של המדריך, ובתום הסיור קיבלנו גם טיפים והמלצות להמשך הטיול. מאוד מומלץ!!!
אנחנו צועדים במורד רחוב Ermou, הוא רחוב הקניות המרכזי של אתונה שמתחיל בכיכר סינטגמה כמדרחוב בו ניתן למצוא את כל רשתות האופנה הבינ''ל לצד חנויות מקומיות ובהמשך הופך לרחוב רגיל. יום שבת והמדרחוב הומה, יש המון הופעות רחוב, בעיקר של להקות שונות ששרות בסגנונות שונים ומוסיפות לאווירה הנהדרת של המקום.

אנחנו נכנסים לסמטאות הקטנות שיוצאות מהמדרחוב צפונה, אזור מלא בבתי קפה ומסעדות קטנות ומעוצבות ועוצרים בחלק מהן לטעום מאכלים שהיוונים נוהגים לאכול במהלך היום כארוחת בוקר, צוהריים או בין לבין:
בוגאצה (Bougatsa) = דפי פילו דקיקים משוחים בחמאה מזוקקת ממולאים בתרד וגבינת פטה.
פינירלי (Peynirli) = ''סירות'' פיצה ממולאות במבחר גבינות ותוספות (משהו בין חצ'אפורי גאורגי לפיצה האיטלקית).
קולורי (Koulouri) = בייגלה שומשום (חייבת להודות שהירושלמי יותר טעים 😝).
סופלאקי (souvlaki) = פיתה ממולאת בבשר (עוף, כבש או חזיר), ירקות צ'יפס וציזיקי.
ואז הגיע השלב של הקינוחים: לוקומדס (Loukoumades ) סופגניות קטנטנות מטוגנות בסירופ דבש וקינמון.
רבאני (Ravani) = עוגת סולת אפויה בסירופ עם נגיעות תפוז.
בקלאווה (בדומה לזו שאנחנו מכירים רק קצת פחות מתוקה) וגלידה יוונית מיוחדות....
לקראת הסוף אנחנו מרגישים שאנחנו עומדים להתפוצץ!
הסיור כולו מלווה בהסברים מאוד מעניינים על חיי היוונים בכלל והאָתוּנַאִים בפרט, בדגש על מה שקשור לאוכל. ממליצה מאוד!

הסיור מסתיים בכיכר מונסטיראקי (Monastiraki) ואנחנו מחליטים לתת לרגליים להוביל אותנו לאן שהן רוצות, העיקר להוריד קצת את האוכל, לפחות עד שנוכל לסגור שוב את הכפתור במכנסיים...

חולפים לצד ספריית אדריאנוס (Hadrian's Library) ומשם ימינה לאגורה העתיקה (Ancient Agora) שהייתה מרכז החיים החברתי והפוליטי של אתונה. ממשיכים לאורך מדרחוב אדריאנוס (Adrianou street) עד סופו ופונים שמאלה, מסביב לאגורה עד לטיילת (Dionysiou Areopagitou) שמובילה לאתרים הארכיאולוגים ובקצה שלה שוב שמאלה לעבר שכונת הפלאקה.

שכונת פלאקה- Plaka היא אחת השכונות המפורסמות והמתויירות בעיר, שוכנת למרגלות האקרופוליס. הסמטאות והרחובות בשכונה היפהפייה הזאת משובצים בהמון חנויות מזכרות צבעוניות וססגוניות, בתי קפה וטברנות.
היא תוססת והומה בשעות היום, ובשעות הערב רוב העסקים נסגרים והטברנות מתמלאות בסועדים, נגני בוזוקי וגיטרה, שירים וריקודים.

אחד הרחובות המפורסמים והמתויירים בשכונה הוא רחוב lysiou ממנו עולות סמטאות מדורגות המשמשות לבתי קפה וטברנות שלכל אחת מהן עיצוב וצבע המייחד אותה כשרבים מהאורחים יושבים על המדרגות על גבי כריות, שרפרפים וכסאות צבעוניים. מקום משגע שכיף לשבת בו ולספוג את האוירה ולכן אנחנו בוחרים את ארוחת הערב לאכול כאן (כי לא אכלנו היום מספיק....)

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

את יום ראשון אנחנו מקדישים ברובו ליוון העתיקה, אבל קודם לכן אנחנו רוצים להיות בשעה 11:00 בבית הפרלמנט לצפות שוב בטקס החלפת המשמר מאחר והסתבר לנו שאחת לשבוע בזמן הזה מתקיים טקס גדול הכולל עשרות חיילי ''בלט'' עם טוּטוּ לבן וחגיגי ויש גם תזמורת.
יש לנו כשעה וחצי להעביר ברוגע ואנחנו חוזרים בדיוק למקום בו סיימנו אתמול- שכונת פלאקה הצבעונית, שיַפָה באור יום לא פחות משהיא מוארת בלילה (אולי אפילו יותר). אנחנו עולים ויורדים ברחובות המדורגים ומצלמים בלי סוף.

מהפלאקה אנחנו מטפסים לשכונת אנאפיוטיקה (Anafiotika), שכונה קטנטונת וקסומה, הנראית כמו דגם של כפר יווני מסורתי מאחד האיים. סמטאות צרות, בתים לבנים, דלתות כחולות, ושקט שקט שקט שקשה להאמין שאנחנו בליבה של אתונה.

אנחנו מגיעים לפרלמנט כמה דקות לפני הזמן לתפוס מקום, רעשי הרקע 90% בעברית.
בכיכר סינטגמה הפגנה גדולה וקָרוז מודיע שהטקס מתבטל. אנחנו עושים אחורה פנה קדימה צעד לכיוון האקרופוליס (Acropolis) הוא האתר המפורסם ביותר ביוון בכלל ובאתונה בפרט וכיאה ל''עיר עליונה'' (זה פירוש השם) ניתן לראותו כמעט מכל נקודה בעיר.

באתר מצויים שרידים של שני תיאטראות ושלושה מקדשים, בינהם הפרתנון (Parthenon) שנחשב למונומנט המפורסם ביותר מתקופת יוון העתיקה, ולאחד הבניינים המפורסמים ביותר בעולם.
בכניסה לאקרופוליס תמיד מתפתל תור ארוך, מומלץ להזמין כרטיסים מראש ולוותר על תענוג העמידה בתור.
כרטיס כניסה לאקרופוליס ללא המתנה בתור אפשר להזמין כאן
כרטיס כניסה לאקרופוליס כולל מכשיר אוודיו אפשר להזמין כאן.

מזג האויר מצוין, הטיפוס להר לא קל, אני מתארת לעצמי שבקיץ כשחם ולח זה עשוי להיות די סיוט. מסתבר שנכנסנו מהכניסה הדרום מזרחית שקרובה יותר לבית המלון שלנו, זו שעוברת דרך התיאטראות ושרידים ארכיאולוגים נוספים, אבל יש כניסה נוספת (ממנה אנחנו יצאנו) בכיוון צפון מערב והטיפוס משם קל בהרבה, אז אם אתם מתקשים בהליכה/טיפוס כדאי שתיקחו זאת בחשבון.

אחרי שעה באתר ירדנו למוזיאון האקרופוליס (Acropolis Museum) המודרני והמרשים הבנוי ארבעה מפלסים ומציג אלפי שרידים ועתיקות שנמצאו בהריסות. אהבנו במיוחד את הקומה השלישית המכונה "גלריית הפרתנון" שמעוצבת באופן כזה שיש תחושה של הליכה סביב שרידי המקדש בעוד מבעד לקירות הזכוכית נראים שרידיו האמיתיים של הפרתנון על גבעת האקרופוליס, ובקומה הרביעית את הסרט בן ה 20 דקות על ההיסטוריה של הפרתנון, שמוקרן ביוונית (עם תרגום לאנגלית) ואנגלית לסרוגין.
כרטיס כניסה למוזיאון האקרופוליס אפשר להזמין כאן או כאן
את הביקור סיכמנו עם כוס אפרול שפריץ במרפסת של מסעדת המוזיאון עם הנוף המשגע של ''העיר העליונה''.

מהמוזיאון עלינו על גבעת ארפגוס (Areopagus Hill), ממנה מתצפתים על האקרופוליס (לכיוון שער הכניסה (Beulé Gate) הפרופילאה, ומקדש אתנה) ועל העיר העצמה- בעיקר על האגורה העתיקה הנמצאת ממש מתחת. הגבעה נחשבת לזו שבה נוסדה הדמוקרטיה וכן לזו שתפקדה כבית המשפט להוצאות להורג של העיר (כאן הוצא להורג סוקרטס) כיום אין לכך שום זכר או אזכור. העלייה לגבעה אומנם במדרגות מסודרות וקלות אבל הגבעה עצמה סלעית ומאוד מחליקה.

לקראת השקיעה טיפסנו גבוהה יותר על גבעת פילופאפוס (Philopappos Hill), ממנה נשקף נוף פנורמי יפהפה הכולל את האקרופוליס, העיר ופיראוס. הטיפוס בשביל מסודר וקצת תלול ואורך כעשר-חמש עשרה דקות.
שהינו על הגבעה כשעה וראינו את השמש שוקעת, השמים מחליפים גוונים והנוף משתנה בהתאם.

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

ביום שני בבוקר צעדנו כחצי שעה מבית המלון לכתובת Aristippou 1 ממנה יוצא פוניקולר כל חצי שעה עגולה בין השעות 09:00-02:30  לגבעת ליקביטוס (Lycabettus Hill), פסגת הגבעה המכונה גם בשם "גבעת הזאבים" נחשבת לנקודת התצפית הגבוהה והמרשימה ביותר בעיר (277 מטר).
אם אתם לא מתעצלים או מתקשים בהליכה אפשר לטפס במעיין ''שביל נחש'' בעליה די תלולה באורך ק''מ עד הפסגה.
בראש הגבעה נמצאים כנסייה ומגדל פעמונים, בית קפה ומסעדה, אבל הסיבה העיקרית שהיא מושכת אליה המוני תיירים היא המרפסת הגדולה ממנה נשקף נוף מהמם של אתונה רבתי.
מאחר ואתמול היינו בתצפית בזמן השקיעה בחרנו לבוא לכאן בבוקר כשהשמש מאירה את האקרופוליס והים.

בירידה מהגבעה צעדנו ברחובות שכונת קולונאקי (Kolonaki) היא השכונה היוקרתית של אתונה בה ניתן למצוא מוזיאונים, גלריות לאומנות, חנויות יוקרה, תכשיטים, בתי קפה ופטיסרי מיוחדים.
בין רחוב akadimias, שהוא גבול שכונת קולונאקי לרחוב Panepistimiou (הרחוב שמחבר את כיכר אומוניה עם כיכר סינטגמה), ניצבים שלושה מבנים מרשימים וחשובים שנקראים ''השלישיה הניאו קלאסית'': בניין הספרייה הלאומית, בניין האוניברסיטה ובניין האקדמיה של אתונה, באחרון ניצבים פסלים של האלים אתנה ואפולו על גבי עמודי שיש ולצידם פסלים של הפילוסופים סוקרטס ואפלטון היושבים לצד המדרגות. חזית המבנה הזכירה לי קצת את הפרתנון רק בקטן.

משם לשוק המרכזי של אתונה (Central Municipal Athens Market). הוא משמש בעיקר את המקומיים אבל מגיעים לפה גם לא מעט תיירים. השוק וסביבתו נחלקים למספר איזורים: השוק המקורה- כולל את שוק הבשר והדגים (המראות והריחות הבריחו אותנו משם די מהר), וברחובות הסובבים אותו יש שוק פתוח- הכולל תוצרת חקלאית מקומית, ירקות, פירות, זיתים, מעדניות, נקניקים, גבינות, מתוקים ועוד.... בין לבין יש גם חנויות בסגנון שוק הפשפשים בהם מוכרים ערב רב של דברים שמונחים זה לצד זה וזה מעל זה ללא שום קשר אחד לשני או מכנה משותף. באזור השוק אפשר למצוא כמה טברנות אוטנטיות אהובות על המקומיים כמו:
Oinomageireio Epirus בכתובת- Filopimenos 4, וְ Tavern Klimataria בכתובת- Pl. Theatrou 2

במרחק דקות הליכה משם ממוקמת שכונת פסירי (Psyri) אחת השכונות הססגוניות והצבעוניות של העיר. בין ציורי גרפיטי ואינסוף שרבוטים על הקירות, לציורי קיר ענקיים ומרהיבים של מיטב האומנים היוונים העין לא נחה לרגע. כיף גדול ללכת לאיבוד בין סמטאות השכונה ולגלות את כל אשר טומנת בחובה. (תמונות מופיעות בהמשך בסיור אומנות הרחוב)

כמו כל התיירים גם אנחנו קפצנו לראות את בית הקפה המאוד ''אינסטגרמי'' Little Kook, למעשה אי אפשר לפספס אותו כשמשוטטים בשכונה מאחר והוא משתרע על פני מספר חנויות והתפאורה שלו (כולל המלצרים שמתלבשים בהתאם לנושא) ענקית ומוגזמת. נאמר לנו שהיא מוחלפת מספר פעמים בשנה.

כשיצאנו מהשכונה עברנו דרך מדרחוב אדריאנו (Adrianou) העמוס בחנויות, בתי הקפה, גלידריות וטברנות לכיכר מונסטיראקי (Monastiraki) ומשם דרך רחובות ''שוק הפשפשים'' לשכונת פלאקה, השכונה ''שלנו'' לארוחת ערב במסעדת Ergon המצוינת, וממנה לאחת ממסעדות ה roof top הרבות שבשכונה בשביל לספוג עוד קצת מהאווירה עם כוסיות קוקטייל ונשנושים.

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

ביום שלישי, הוא היום הרביעי (באתונה), הוא היום האחרון (לטיול), הזמנתי מראש סיור אומנות רחוב (את סיור אומנות רחוב הזמנתי כאן אבל מצאתי אותו אח''כ במחיר מוזל גם כאן). נקודת המפגש היא תחנת הרכבת שבקצה האגורה העתיקה.
הגענו לאזור כחצי שעה לפני שעת המפגש, וצעדנו כ 200 מטר משם לאנדרטת השואה.
האנדרטה היא מבנה שיש בצורת מגן דוד, שנשבר וששת משולשיו מנותקים מהמרכז, על גבי כל משולש חרותים שמות הערים מהם גורשו היהודים אל מותם והקודקוד של כל אחד מהם פונה לכיוון מיקומה של העיר ביוון, מרכזו של המגן-דוד נותר שלם ומסמל את הישרדותו של העם היהודי.

בסמוך לאנדרטה בית הכנסת ''בית שלום'', שראינו רק מבחוץ, מאחר והגענו בחג פורים והפעילות בבית הכנסת היתה רק לאנשי הקהילה. מיותר לציין שהפעילות נעשית תחת אבטחה רצינית וגם בכדי לראות ולצלם את ביה''כ מבחוץ נדרשנו להציג דרכונים.

את סיור אומנות הרחוב העביר לנו אמן מקומי והוא היה כמעט פרטי (הצטרפה אלינו רק בחורה אחת).
גם בסיור הזה נרשמה הצלחה מבחינת בחירת היום, אחרי שחרשנו את העיר בשתי וערב במשך שלושה ימים מלאים, הגענו לשכונות מרוחקות מ''מסלול העדר'' התיירותי, מה שיצר גיוון וגם אפשר לנו לראות קצת אתונה אחרת.
הסיור התקיים בשכונות קרמיקוס (kerameicos), מטקסורג'יו (Metaxourgeio) ופסירי (Psyri) והוא ארך שלוש שעות, גם בסיור הזה כמו בקודם שמענו הסברים רבים ומעניינים על אתונה בכלל ועל אומנות ואמנים באתונה פרט וכמובן על כל יצירה שראינו, סיור מרתק ואני מאוד ממליצה!
סיור אומנות רחוב ניתן להזמין כאן
אחרי הסיור כשאנחנו כבר ''מכירים'' את הציירים ואת מאפייני הציור שלהם המשכנו להסתובב לבד בשכונה ולחפש יצירות נוספות.
סיכמנו בארוחה בטברנה חביבה בפסירי וקינחנו שוב בלוקומדס הפעם מושחתים במיוחד, עם קרם פיסטוק וגלידת פיסטוק נהדרת בצד. דיאטה נתחיל כבר בארץ...
מתנצלת מראש על כמות התמונות, זה אחרי סינון וצמצום 😱😅

לקראת הערב חזרנו לבית המלון לאסוף את הכבודה שלנו, לקחנו מטרו לשדה התעופה, (את כרטיסי המטרו קונים במכונות והם תקפים ל 90 דקות מרגע קנייתם), שדה התעופה באתונה גדול ונחמד, יש מבחר של חנויות ומסעדות. הטיסה יצאה בדיוק מופתי בשעה 23:00 וכעבור פחות משעתיים נחתנו בארץ.

יוון ממשיכה להוכיח את עצמה! היה תענוג!

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

ועד הטיול הבא... בואו ונשמור על קשר!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.