21 Apr
21Apr

הקדמה

לכבוד יום הולדתי ה 30 קיבלתי מתנה את אופירי, ילדת הסנדוויץ' שלי, שנולדה בדיוק שבוע לפני.
בסוף פברואר/תחילת מרץ בשנה שעברה החלפנו שתינו קידומת. יומולדת עגול! זו בהחלט סיבה למסיבה ומבחינתי כמובן סיבה לטוס לחו''ל ואפילו יותר מתמיד! אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד, הקורונה נכנסה לחיינו ומצאנו את עצמנו חוגגות בארץ.

הזמן חלף, התחסנו, חלינו, החלמנו, השמיים נפתחו לרווחה והחלטתי לצאת ולממש איתה את חגיגות העשור החדש בדיליי.
מאחר ואיטליה היא ללא ספק אחת המדינות האהובות עלי באירופה, מדינה עם עושר אינסופי של נופים, היסטוריה, אומנות, תרבות, כפרים/ערים יפהפיים/ות, אוכל טוב והיום גם טיסות לאו-קוסט להמון יעדים, ומאחר ופברואר הוא חודש הפסטיבלים, בחרתי בוונציה היפהפייה ובתפאורה המרהיבה המקשטת אותה בזמן הזה.
קניתי לנו כרטיסים לסופ''ש קסום, הזמנתי מלון ו.... רגע לפני שטסנו רינאייר הודיעו על ביטול טיסות. איזו אכזבה!

הימים חלפו עברו, בינתיים הספקתי לטוס עם אורי לטוסקנה, להנות מכל מה שיש לאיטליה להציע, אבל עדיין נשארתי "חייבת" לאופיר...

מפה לשם בצעדי ענק התקרבנו לחג פסח, ואני שלא נערכתי הפעם מראש בדקתי מעת לעת טיסות ליעדים שונים, אך המחירים כיאה לhigh season האמירו ונסקו. באופטימיות זעירה המשכתי לעקב מידי לילה באתרים ובאפליקציות של הרגע האחרון במגוון האפשרויות. ואז הגיע "הלילה הזה"!
אחרי שישבנו מסובין סביב שולחן הסדר אצלנו בבית, סידרנו, ארגנו ואיפסנו הכל, רגע לפני שהתמוטטתי במיטה, נכנסתי שוב למחשב ובדקתי טיסות, ומצאתי שמחירי הטיסות לוונציה בראשון בבוקר ירדו בשליש! כאילו מישהו סימן לי באותות ובמופתים שזה היעד ושחייבות לטוס לשם!
בזריזות חיפשתי מקום לינה פנוי (לא פשוט בכלל ברגע האחרון), אבל- התמזל מזלי, ו"חיכה" לנו חדר אחד במקום מעולה ובמחיר טוב וכך בלחיצת כפתור הוזמנו במקביל הטיסות והמלון ובשירת מה נשתנה הלילה הזה נכנסתי למיטה. הערתי את הבנות בשבת בבוקר ב''בוקר טוב, קומו לארוז'' ו24 שעות אחרי היינו כבר על הרכבת בדרך לנתב''ג.

אז פסטיבל לא יהיה לנו השנה, אבל ונציה כמו ונציה תמיד יפהפייה, צבעונית ונהדרת ויש לנו הזדמנות פז לצרף את רונוש, ה"קטנה" שלי ולצאת ל Bonding בנות.

כבר שבוע שלם מדווחים בחדשות על כך שהתורים בנתב''ג בלתי נסבלים, אז החלטנו לצאת מהבית מוקדם מהרגיל והגענו לשדה שלוש וחצי שעות לפני הזמן.
מאחר והזמנתי לכל אחת מאיתנו טרולי בלבד ועשיתי צ'ק אין בבית, פנינו ישירות לאיזור w, שם להפתעתי ללא שום תור, חיכתה לנו הבודקת הביטחונית, ששכחה לשאול אותנו את שאלות ה"ארזת לבד" ושלחה אותנו בזריזות לשיקוף הכבודה וביקורת הדרכונים וכך הגענו לדיוטי הכי מהר ever!
עכשיו היו לנו שלוש שעות שלמות לשרוף! (לא שזו בעיה גדולה עם שתי עלמות חן....).
וכך אחרי שכיתתנו רגלינו בג'ימס ריצרדסון, עם כאב ראש מהרחת אינסוף בשמים, הגענו לתורים האמיתיים בנתב"ג- קופות התשלום של הדיוטי...

אז.... רגע לפני שנשוט בגונדולה לצלילי סרנדה הנה כמה דברים שחשוב לדעת על טיסות לאיטליה בזמן קורונה (נכון לאפריל 2022):

🔸 איטליה פתוחה לתיירים ישראלים. הכניסה ללא בידוד וללא בדיקה עבור מחוסנים (שבועיים עד שנה מהמנה השנייה, ומחלימים מהחצי שנה האחרונה בלבד). כל היתר צריכים להציג בדיקת PCR שלילית עד 48 שעות/ אנטיגן מה 24 שעות האחרונות לפני הכניסה למדינה.

🔸 לדרישת ממשלת אטליה יש למלא טופס PLF עבור כל נוסע מבוגר (קטינים מלווים יכולים להירשם בטופס של המבוגר המלווה בסעיף ההצהרה) בו מזינים את כל הפרטים שלכם וכן מספר פרטים הקשורים בנסיעתכם.

🔸החל מ 48 שעות לפני החזרה לארץ יש למלא טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל.

🔸בכניסה לישראל מחויבים לעשות בדיקת PCR בתשלום. ניתן לבצע תשלום לאחר מילוי הטופס הנ"ל, ביצוע התשלום מראש מעניק הנחה בעלות הבדיקה (63 ש''ח למשלמים מראש, 79 ש''ח למשלמים במקום).

🔸בטיסה לאיטליה ובחזרה כמו גם בתחבורה הציבורית באיטליה מחייבים להשתמש במסיכות n95 בלבד!

מיידע חיוני: 

🔸המטבע באיטליה הוא אירו.
אני נוהגת להזמין מט''ח ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנה מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג, החברה מציעה שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. השירות מצוין, בשדה התעופה לוקח דקות ספורות עד קבלת הכסף. זה חוסך לי זמן וכאבי ראש ומבחינתי זה שווה הכל.
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן

🔸מזג אויר באפריל: במילה אחת- מושלם! הטמפ' ביום היו בסביבות 17 מעלות ובלילה ירדו ל 10 בערך.

🔸חשמל: 220 וולט תקע עם 2 פינים עגולים.

🔸סים קארד: אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ) אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.

🔸ביטוח בריאות + כבודה אני עושה בהפניקס

ועכשיו... בואו נצא לדרך-

נחתנו בשדה תעופה מרקו פולו, אחרי ישיבה ארוכה מידי במטוס בשל עיכוב של שעה וחצי בהמראה בגלל נוסע שהחליט ברגע האחרון לא לעלות לטיסה! Seriously???!!! השילמת וגם הברזת?

עוברים ביקורת דרכונים ביומטרית זריזה ויוצאים מהאולם לתפוס water bus מרציף התחבורה הימית.

יש מספר דרכים להגיע משדה התעופה מרקו פולו לונציה

תחבורה ימית: 

️🔸חברת Alilaguna, מוציאה שני קוים (כחול/כתום), המגיעים לעיר, כל אחד מהם יוצא אחת לשעה, אחד בשעה עגולה והשני בעגולה+ 30 דק.
הכחול מגיע לעיר מכיוון מזרח הכתום מגיע ממערב ולוקח להם כשעה ו 20 דק פלוס מינוס. שני הקווים עוצרים בדרך באיים נוספים.
עלות 15 יורו לכיוון או 27 הלוך חזור. (כדי להגיע ל"תחנה המרכזית" של הסירות, עולים לקומה 1, ממנה יש מסוע שמוביל למקום).
️️🔸אפשרות נוספת אך יקרה היא water taxi, (בסביבות 100 יורו) שייט ישיר ומהיר לכל תעלה בעיר שתבקשו. גם הוא יוצא מאותו מזח.

תחבורה יבשתית:

️️🔸אוטובוס קו 5 יוצא מחוץ לטרמינל (קומת קרקע), מגיע תוך כחצי שעה לכיכר רומא. עלות 8 יורו לכיוון 13 הלוך-חזור.

️️🔸ניתן להזמין מונית/ שאטל, גם היא תוריד אתכם בכיכר רומא /בתחנת הרכבת.

🔸ההתניידות בתוך ונציה היא אך ורק ברגל או בסירות. חברת ACTV SpA מפעילה שירות תחבורה ציבורית ימית (Vaporetto= אוטובוס מים) 24 שעות ביממה, ניתן לקנות בקופות או במכונות כרטיס לשימוש חד פעמי (7.5 יורו) / 24 שעות (20 יורו)/ 36 שעות (30 יורו)/ 72 שעות (40 יורו)/ שבוע (60 יורו).
באמצעות כרטיסים אלו ניתן לשוט גם לאיים מוראנו, בוראנו, טורצ'אלו.

בקופה שבמזח קניתי כרטיסים הלוך חזור לשייט, טעות של טירונים. (זו חוויה נחמדה אבל מספיקה פעם אחת לחוות אותה, אפילו על זה אפשר לוותר, כאמור- יש מספיק הזדמנויות לשייט בונציה), מוטב לקחת אוטובוס רגיל- הוא הרבה יותר מהיר ואפילו יותר זול.
אי עשיית "שיעורי בית" הוא אחד החסרונות כשיש רק 24 שעות להתארגן על טיול.

יורדות בכיכר סאן מרקו- לב ליבה של העיר. כיכר רחבת ידיים ואלגנטית, מוקפת משלושת עבריה בבניינים זהים בעלי שלוש קומות משובצים עמודים וקשתות. בצידה המזרחי, עומדת בתפארתה הבּזיליקה של סן-מרקו ומגדל הפעמונים – הקָמְפּינָלֶה מימין לה. כל אלה מהווים יחדיו את אחד מסמלי ההיכר של העיר.
מהכיכר אנחנו יוצאות רגלית לכיוון בית המלון שהזמנתי שנמצא בסמוך לגשר האקדמיה.
אפשר לקחת וופורטו (שלוש תחנות, חמש דקות) מתחנת סן מרקו לתחנת אקדמיה על ידה נמצא המלון, אך מאחר ואנחנו רק עם טרולי קטן והגענו רק לארבעה ימים אנחנו מחליטות לנצל את הזמן לטיול רגלי.


בית המלון שהזמנתי התגלה כבית מלון בוטיק קטן ואסטתי, מעוצב עד לאחרון הפרטים, ארוחת בוקר נהדרת שמכינים במקום בדיוק כפי שאתה אוהב, חם, טרי ומגוון, הצוות מקסים, סופר שירותי ודואג לנוחיות האורח. מזכירה שההזמנה נעשתה 24 שעות לפני ומגוון האפשרויות בזמן כזה הוא מצומצם למדי, ונציה היא אחת הערים המתויירות בעולם והתפוסה בבתי המלון מתמלאת במהרה, כך שזו לגמרי הייתה זכייה בפייס ! ממליצה מאוד מאוד מאוד!


לפרטים על המלון


קצת מידע על לינה בעיר:
ונציה ממש קטנה ויופייה מתגלה דרך הרגלים, הכי כיף ללכת לאיבוד בין הסמטאות והתעלות, כך שפחות או יותר בכל מקום שתבחרו לישון יהיה מצוין. יש גם מגוון ענק של לינות, החל מדירות ברמות שונות ועד מלונות בדרוג שונה, כל אלו כמובן הם גורמים במשוואת המחיר. מה שכן אני ממליצה לקחת מלון בקרבת תחנת וואפוראטו (אוטובוס ימי), בין אם כדי לצאת לשייט בתוך העיר או מחוצה לה, לאיים או לתחנת הרכבת/ שדה התעופה.

מלונות נוספים מומלצים בקרבת כיכר סן מרקו


Charming House Iqs מלון דירות (מאותה רשת של המלון בו התארחנו), ללא אפשרות ארוחת בוקר:

לפרטים על המלון


Palazzo Pianca מלון דירות, ללא אפשרות ארוחת בוקר:

לפרטים על המלון


Doge's Palace Suite R&R  מלון דירות משפחתי, גדול ומרווח, ללא אפשרות ארוחת בוקר:

לפרטים על המלון 


Hotel Serenissima מלון 2 כוכבים

לפרטים על המלון


A Tribute To Music Residenza מלון ברמת 3 כוכבים:

לפרטים על המלון


Hotel Montecarlo מלון 3 כוכבים

לפרטים על המלון


Residenza Venezia | UNA Esperienze מלון ברמת 4 כוכבים במחיר מצוין

לפרטים על המלון 


Londra Palace Venezia מלון 5 כוכבים יוקרתי

לפרטים על המלון


מלונות מומלצים בקרבת- גשר ריאלטו:


San Teodoro Palace - Luxury Apartments מלון דירות יוקרתי משפחתי גדול ומרווח, ללא אפשרות ארוחת בוקר:

לפרטים על המלון

H10 Palazzo Canova מלון 4 כוכבים עם נוף מדהים:

לפרטים על המלון

Hotel Apostoli Garden מלון 3 כוכבים

לפרטים על המלון


מלונות מומלצים - בקרבת הרובע היהודי:


Alle Guglie Boutique Hotel מלון בוטיק 3 כוכבים:

לפרטים על המלון

היום הראשון והשני מוקדש לונציה: כיכר סן מרקו, הבזיליקה, מגדל השעון, מגדל הפעמון, ארמון הדוג'ים, גשר האנחות, גשר ריאלטו (החוקה), הגרנד קאנאל (התעלה הגדולה), הרובע היהודי, רחובות וסימטאות צבעוניות וציוריות, תעלות, גשרים אינסוף, גונדולות וגונדליירים לבושי פסים בכחול/אדום לבן, פסטות, פיצות, גלידות, טרמיסו ובליני, יופי אינסופי, ו 30,000 צעדים...., כאמור, פשוט לקחת מפה מקומית וללכת לאיבוד בין התעלות והסמטאות.
אם עייפתם, אפשר לקחת סירה קו 1 או 2, היא שטה על הגראנד קנאל, ה"אוטוסטרדה של ונציה" ומורידה בתחנות בשתי גדות התעלה, הזדמנות מצוינת להשקיף על המבנים והארמונות המפוארים הבנויים לגדותיה.
לאלו שרוצים להכנס לקתדרלה, למגדל הפעמונים או לארמון הדוג'ים צריך לקחת בחשבון שהתורים אליהם ארוכייייים ארוכים! ההמתנה לכל אחד מהם עורכת יותר משעה, לכן כדאי להיערך ולהזמין כרטיסים מראש. אני נוהגת להזמין באחד מאתרי התיירות Get Your Guide או Tiqets
להזמנת כרטיסים לקתדרלה לחץ כאן או כאן
להזמנת כרטיסים לארמון הדוג'ים לחץ כאן או כאן
להזמנת שייט בגונדולה לחץ כאן או כאן

ביום השלישי קנינו כרטיס לשייט יומי ולקחנו סירה מגשר האקדמיה לכיכר סן מרקו, משם צעדנו ברגל שלושה גשרים מזרחה (10דקות הליכה מהירה) ולקחנו שייט (קו 12) לאי בוראנו, כפר דייגים קטן ומקסים, השוכן במרחק של כ-40 דקות הפלגה. הכפר התפרסם בזכות תעשיית רקמות התחרה שפרחה בו ובזכות חזיתות הבתים הצבעוניות שבו. שוטטנו בין הסמטאות הצרות, ולאורך התעלות בין קשת הצבעים וההשתקפויות על המים, החנויות וחלונות הראווה המעוצבות באופן מושלם, ולא יכולנו להפסיק לצלם!
בכיכר המרכזית כנסיה ובצמוד אליה מגדל פעמונים הנוטה על צידו כתוצאה משקיעה. מסתמן שזה קטע כזה של איטלקים :-) .
התוכנית המקורית היתה לשוט מבוראנו למוראנו אבל כל כך נהננו שהסתובבנו בכפר עד הרגע האחרון בו החנויות והמסעדות נסגרו ולקחנו שייט חזרה לונציה, לתחנת פונדומנטה נובה, ממנה צעדנו 4 דקות לתעלה הגדולה ושם לקחנו קו 1 לגשר האקדמיה ולבית המלון.

אם יש לכם עוד כמה ימים, ונציה מתהדרת במגוון מוזיאונים לאמנות ובגלריות המציגות תערוכות שונות ונחשבות מאוד. בין המוזיאונים הפופולריים תמצאו את גלריית האקדמיה (Gallerie dell’Accademia) המציגה יצירות אמנות של אמני ונציה, ואוסף פגי גוגנהיים (Peggy Guggenheim Collection) שמוקדש לאמנות מודרנית ונמצא ממש בסמוך לבית המלון בו שהינו.  
לרכישת כרטיסים למוזיאון פגי גוגנהיים לחץ כאן


ביום הרביעי והאחרון יצאנו בבוקר עם המזוודות לסיבוב אחרון בעיר שהסתיים בכיכר סן מרקו, שם האכלנו יונים וישבנו בבית קפה עם שתיה ונשנושים (במחירים מופקעים) ובצהרים  לקחנו את השייט לשדה התעופה.


גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

ועד הטיול הבא, הרשמו לאתר ובואו נשמור על קשר!!! 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.