06 Aug
06Aug

השנה בניגוד לשנים עברו החופשה נקבעה כמעט ברגע האחרון. במגירה שכבו כמה תכניות אופציונליות שהתאימו למצב הרגל של אורי שלא מאפשרת כרגע טיולים רגליים ארוכים, וההחלטה הסופית נקבעה לבסוף על פי עלות כרטיס הטיסה. (כידוע שלושה חודשים לפני טיסה מחירי הכרטיסים כבר ממריאים לשמיים כמו מטוס דרימליינר חדיש), לכן עקבתי בדריכות אחר מחירי הכרטיסים וברגע אחד של ירידת מחיר אטרקטיבית נקבע היעד אליו נטוס- פולין! 4 כרטיסי טיסה לוורשה, 2 מזוודות 20 ק"ג + 2 טרולי ומקומות ישיבה בטיסת wizz בעלות 2800 שח לכולנו.
אתחיל ואומר שעד לפני כמה שנים כשאמרו לי פולין זה התחבר לי ל-
1. שואה
2. מזרח אירופה (ישן ועלוב)
3. אוכל תפל
וגם קצת חושך ולבד 😉
ממש לא לטיול ובטח לא לפינוקים.
אך בשנה וחצי האחרונות, הגעתי לכאן פעמיים, וכל הדעות הקדומות שהיו לי, התנפצו.
לראשונה חופשה בורשה, עיר יפה ומרתקת המשלבת בתוכה הסטוריה עשירה מול מודרניות.
והשנה אזור מזוריה- 2000 האגמים, התגלה כאירופאי לכל דבר, בתי מלון גדולים ומפנקים, יאכטות מפוארות, מסעדות המגישות מנות משובחות (אגב, הכי לא תפל שיש), האוטוסטראדות רחבות ונוחות ועליהן נוסעים רכבים חדשים ויקרים, וקצת צפונה משם על הים הבלטי העיר גדנסק, יפהפייה ומעניינת, שכבות ההסטוריה משתלבות באווירה תוססת וצעירה ויש המון מה לראות ומה לעשות בה.
הכי מערבי, הכי המאה ה 21.
חופשה בצפון פולין מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים צעירים או למבוגרים שרוצים לנפוש במלונות יוקרתיים ובאתרי ספא במחירים מצחיקים.

כמה מילים כדי לסדר את האוזן:

טיסות:

לאגמים המזוריים ניתן להגיע בטיסה של כשלוש וחצי שעות מוורשה או גדנסק.
חברות התעופה הנוחתות בערים אלו: אל על, wizz, lot.

לינה:

בתי מלון 4-5 כוכבים מעולים! בעלות חצי מחיר מלילה אחד בצימר בגליל!

למלון בוורשה ליד שדה"ת לחץ כאן
למלון חמישה כוכבים במיקוויאקי לחץ כאן
למלון ספא חמישה כוכבים באוסטרודה לחץ כאן
למלון חמישה כוכבים באוסטרודה על שפת האגם לחץ כאן
למלון חמישה כוכבים בבגדנסק לחץ כאן
למלון חמישה כוכבים בוורשה לחץ כאן

אם אתם עם ילדים צעירים יש במיקוואיקי בית מלון Hotel Gołębiewski Mikołajki, עם ברכה ופארק מים, מגלשות הרים ורכיבה על סוסים, באולינג וחדרי משחקים (בחורף אתר סקי קטן) ועוד ועוד והוא ממוקם בסמוך לאגם.

לפרטים נוספים על המלון ובדיקת זמינות לחץ כאן

אוכל:

מסעדות מעולות במחיר של 150-200 שח (כולל הטיפ) לארבעה מבוגרים, קפה, בירות, גלידות, גלידות ועוד גלידות (לא להאמין כמה גלידריות פרוסות על כל מ"ר) וקינוחים לרוב במחיר שלא עולה על 10 שח (אלה אם "עפתם" על עצמכם עם קינוח ענק ומיוחד שיעלה כ 15 שח).

(דוגמאות למנות/ קינוחים:)

אז מה אין עדיין בצפון פולין (בפרט באזור האגמים)???

כמעט ואין תיירים תוצרת חוץ (כולל הישראלים שעדיין לא כבשו את היעד).
לא כל המקומיים (כולל הצעירים) דוברי אנגלית, בכל מקרה ברוב המקרים הם חביבים ומשתדלים לעזור,
והכבישים שעוברים בין העיירות עדיין לא מתוחזקים כמו שצריך חלקם אפילו עשויים מכורכר.

מיידע חיוני (נכון לאוגוסט 2019):
🔸️1 זלוטי שווה כמעט ל 1 שח
🔸️כמעט בכל מקום ניתן לשלם באשראי, אבל חשוב שיהיה גם מזומן.
אני מזמינה מט''ח ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנת מט"ח מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג, החברה מציעה מגוון רב של מטבעות עם שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. בשדה התעופה זה לוקח דקות ספורות לקבל את הכסף, השירות נעים ונח והכי חשוב מבחינתי שזה חוסך לי הרבה זמן וכאב ראש.
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן
🔸️סים קארד: אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.
🔸️ליטר דלק 95 עולה בין 5 ל 5.5 שח.

מסלול:
נחתנו בשעת לילה מאוחרת בוורשה- בירת פולין, לקחנו בשדה התעופה את הרכב שהזמנו מבעוד מועד (טויוטה היברידית, שהתגלתה כחסכונית מאוד בדלק, שווה ממש!) ונסענו לבית המלון הממוקם ביציאה משדה התעופה. מלון פשוט אך חדש, חדיש, מעוצב יפה ומפתיע לטובה.
לפרטים נוספים על המלון לחץ כאן

רכב: אני נוהגת להשוות במנוע חיפוש הזה. את חברת ההשכרה אני בוחרת קודם כל לפי הציון שמקבלת (מעל 8) ובודקת שיש מספר מכובד של אנשים שדירגו אותה כדי לסמוך על אמינות הציון, את הרכב אני בוחרת בהתאם למספר הנוסעים. בד"כ מעדיפה דגם ידני שעשוי להגיע למחצית מחיר מאוטומטי. אני נוהגת לבחור בחברה שמאפשרת ביטול בחינם עד יום לפני ההשכרה.
אחת הסיבות שאני משתמשת במנוע חיפוש הזה היא שהם משווים את ההצעות מהאתרים הבינלאומיים ומאתרים ישראליים בחיפוש אחד ומתחייבים למחיר הזול ביותר. יותר מזה... במידה וכבר הזמנתם רכב, תוכלו לשלוח להם את הצעת המחיר שקיבלתם והם יחפשו עבורכם מחיר זול יותר, אם ימצא תקבלו על כך מייל ותוכלו לבחור האם לבטל את ההזמנה המקורית ולהזמין מחדש במחיר הנמוך יותר. את הצעת המחיר שקיבלתם אתם יכולים לשלוח ישירות למייל הזה-  roim@paapmpaapm.com או לאתר- https://paapmpaapm.com/?utm_source=affiliate&utm_campaign=roim

הנה כמה טיפים חשובים שקשורים בהשכרת רכב שלמדתי עם השנים: את ההזמנה עושים ע"ש הנהג הראשי, הוא גם צריך להציג את רישיון הנהיגה והתשלום חייב להיעשות עם כרטיס אשראי על שמו, לא הבאתם כזה? זה מחייב הוספת נהג וכל נהג נוסף- תוספת מחיר.

שימו לב שאתם יודעים את הקוד הסודי של האשראי, לא בכל המקומות ניתן לשלם עם NFC.

ביטוחים: ביטוח הרכב ברוב המדינות כלול במחיר ההשכרה והוא מכסה נזקים מעל סכום ההשתתפות העצמית. במעמד ההשכרה יציעו לכם להרחיב את הביטוח לנהגים נוספים ולכיסוי מלא שיבטל את ההשתתפות העצמית, זה חשוב מאחר וזה נותן שקט נפשי בכל מקרה של פגיעה ברכב עד השריטה הקטנה. העניין הוא שעלות התוספת בד''כ תגיע למינימום חצי מעלות השכרת הרכב . המחירים משתנים בין חברות ההשכרה, המדינות ובהתאם לגודל הרכב.
אז אני ''מתחכמת'' ועושה תמיד ביטוח ביטול השתתפות עצמית טרם יציאתי מהארץ בחברת ביטוח חיצונית שמתמחה בזה ואני משלמת בין רבע לחצי מחיר מזה שחברת ההשכרה גבה. אם אתם עושים ביטוח חיצוני, תקפידו לבדוק היטב את מצב הרכב עם קבלתו ולציין בדוח כל שריטה וחבלה קיימת, כמו כן צלמו את הדברים שיהיה תיעוד עם תאריך ושעה.
אומנם אם תעשו את הביטוח המלא בחברת ההשכרה, בזמן החזרת הרכב תשתחררו תוך רגע אחד ואילו אם תעשו בחברה חיצונית יעברו אתכם על הרכב ויחפשו ״חבלות״ וזה לוקח כמה רגעים, אבל זה לגמרי שווה את סכום הכסף שתחסכו.
אפשר לעשות את הביטוח הזה לסוגים שונים של רכבים, כולל מיניבוס, קרוואן וכו...
ביטוח ביטול השתתפות עצמית אפשר לעשות כאן

ואם בביטוחים עסכינן: את ביטוח הנסיעות עשיתי בפספורט כארד. ביטוח נסיעות חכם, שמשלם במקום עבור טיפולים רפואיים, אשפוז או תרופות במקרה הצורך, וכל זאת ללא ביורוקרטיה או ניירת, בלי השתתפות עצמית ובלי להמתין עד לאישור התביעה והחזר כספי. במקרים של אובדן או גניבה של כבודה, הפוליסה מכסה שווי של עד 2,500 דולר!!! אפילו אם הכבודה הגיעה באיחור, הביטוח מטעין את הכרטיס ב-150$ באופן מידי כדי לאפשר רכישה של ציוד בסיסי עד לקבלת הכבודה כולה. ביטוח ניתן לעשות כאן

בבוקר יצאנו לנסיעה של 250 ק"מ עמוק לתוך הטבע, לכיוון האגמים המזוריים בצפון מזרח המדינה, כאמור, אזור של 2000 אגמים, שאת כולם מחברים נהרות ותעלות הנשפכים אל הים הבלטי. הנוף העירוני מתחלף במרחבים ירוקים, ערמות חציר מגולגלות לקראת החורף הקרב ובא, שפע של חיות, עמודים עם קנים וחסידות המקננות בתוכם, אגמים תכולים, שלווה ורוגע.

בצהרי היום הגענו למיקוויאקי, אחת מערי הנופש הפופולריות ביותר באזור האגמים של פולין, אחרי שהתמקמנו בבית המלון המהממם שהזמנתי הסתובבנו בעיר העתיקה, בטיילת, ספגנו קצת אווירה, אכלנו ארוחת צוהריים מאוחרת, שכרנו סירת מנוע (מחיר בין 120 עד 150 זלוטי לשעה) שטנו באגם והכל ברוגע מוחלט, 180° מהאופן בו מתנהלים חיי ביום יום...

מלון 5 כוכבים:

לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לאגמים המזוריים

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

ביום השני ביקרנו במעורת הזאב, זהו אתר ממלחה"ע ה-2 הנמצא בלב יער סבוך על פני שטח גדול ובו ניצבים עשרות קוביות בטון ענקיות, הרוסות המכוסות אזוב ירוק. המקום הוקם כמפקדה של הגרמנים לפני מבצע ברברוסה, במשך רוב שנות מלחמת העולם השנייה פעלה כאן אחת המפקדות החשובות והמרכזיות ביותר של היטלר. הוא שהה במקום יותר משלוש שנים. ומכאן, סמוך לגבול הרוסי, ניהלו הוא וצמרת הצבא הנאצי את המערכה בחזית המזרחית.
עיקר פרסומם של הבונקרים במאורת הזאב בא להם בזכות ניסיון ההתנקשות הכושל בחיי היטלר.

לאחר הביקור במעורה, המשכנו לעיירת חוף נוספת בשם ג'יזיקו, בעיירה פארק חבלים, טיילת ארוכה ומלאת אטרקציות (מתאים לילדים צעירים), דוכנים של מזכרות, בתי קפה ומסעדות, ספורט ימי וכן תעלה עם גשרים, כנסיה, מבצר ונמל יאכטות גדול ומרשים. בדיעבד החלטנו שהביקור בעיירה היה מיותר לנו, אם כי דבר אחד טוב יצא ממנו, 3 סימים של 50 ג'יגה, קשר רציף עם העולם החיצון.
בבוקר היום השלישי יצאנו לשייט קיאקים במסלול הפופולרי ביותר באזור, שנחשב לאחד ממסלולי הקיאקים היפים באירופה, הוא Krutynia Trail על נהר קרוטניה, עצים רחבי צמרת מטילים צל על המים הצלולים, צמחי מים, נופרים וחבצלות מים מתנועעים אט בזרם, ברבורים משייטים לצד הקיאקים מעניקים למסלול נופך אגדתי. ומסביב שקט שקט ורוגע. השייט עורך כ 4 שעות (לקראת הסוף זה כבר ממש לא פשוט לידיים), אבל שווה את המאמץ. (אפשר לבחור במסלול מקוצר של כשעתיים). לאורך המסלול פזורים בתי קפה ומסעדות אליהם ניתן לרדת לנוח ולמלא את המצבורים.
(2 קיאקים זוגיים עלו 100 זלוטי).

ביום הרביעי התעוררנו לבוקר סגרירי השמיים היו מכוסים עננים אפורים. יצאנו לביקור בשני אתרים שנכתבו עליהם דברים נהדרים: הכפר גלינדיה, כפר הממחיש את ההתיישבות הראשונה באזור, הממוקם לחופו של אגם, בכפר עשרות פסלים יפים המגולפים מגזעי עצים. לצערנו לא מצאנו שום הסבר בשפה האנגלית שמאפשר להבין משהו על הכפר הזה, ולכן לדעתנו הביקור בו מיותר. משם המשכנו לשמורת ווקנאינו (Luknajno), על פי הרישום בספרים, "באגם הזה מצאה מקלט הקהילה הגדולה ביותר שנותרה באירופה של אווזי (או ברבורי) בר (Cygnus olor), עוף נדיר בסכנת הכחדה חמורה. כאלפיים אווזים יקרי המציאות מבלים בשמורה במהלך כל הקיץ". לא רק שלא ראינו פה אלפיים אווזים, לא ראינו אפילו אווז/ברווז אחד, (חוץ מזה שהוגש בצלחת שלי במסעדה שבכניסה לשמורה 🙈🙉🙊)בתחושה של בזבוז זמן, החלטנו לחזור למלון לשעה וחצי לפני הפעילות הבאה.

רוני הציעה שניקח כדור עף ונשחק על חוף האגם עליו ממוקם המלון, תוך כדי משחק השמיים התבהרו וכך גם מצב הרוח, צחקנו עד דמעות, הזמן חלף מהר ומכדור עף במלון עברנו ל"כדור עף" שהזמנו לשעת בין ערביים, האירוע כולו ערך כשלוש שעות מרגע ההכנה ועד רגע הקיפול, בנוסף לכדור הפורח שלנו היו שניים נוספים, זו חוויה מהממת להביט בטבע ממעוף הציפור- כמות האגמים האדירה, השדות הזרועים והחרושים, חיות בר המתרוצצות בשטחים, להקות של עופות פורשות כנף ועפות מתחתינו או בגבה שלנו, חסידות מקננות ועיירות יפות המשתקפות על האגמים עונג צרוף!!! (עלות כדור פורח פרטי למשפחה של 4 נפשות 600 זלוטי לאדם/ טיסה בכדור של 10 או 20 איש בעלות של 450 זלוטי לאדם).

הזמנת כדור פורח: במייל: balony@ballooning.pl או בווטצאפ: 48601434343+   הודעות באנגלית

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

ביום החמישי התעוררנו שוב בתשע, מי היה מאמין? פולנייה בפולין ואשכרה נחה פה!
לאחר ארוחת הבוקר עזבנו את מיקוויאקי ונסענו לאוסטרודה, עיירה חמודה לחוף אגם (2000 אגמים, אמרנו, נכון?). במלון שישנו בו אי אפשר להתארח עם ילדים צעירים:

מלון ספא 5 כוכבים:
לפרטים נוספים על המלון לחץ

אם אתם עם ילדים זה מלון נפלא על גדות האגם:

לפרטים נוספים על המלון לחץ כאן

אוסטרודה מהווה אטרקציה עיקרית לכל אוהבי הספורט האתגרי וספורט מים. באגם, שעל שפתו היא נמצאת, ניתן לנסות את היכולות המוטוריות באמצעות רכבל ענק אליו מחוברים ולעשות סקי מים.
מזג האויר היה לטובתנו, הטמפ' כמו בהזמנה עלתה ל 26° ואפשרה לפצצת האנרגיה הקטנה שלנו, לאחיה ואביה להיכנס לאגם ו"לנסות את יכולותיהם המוטוריות"...(אגב, זה לא שאני לא רציתי, פשווווט.... מישהו היה חייב להישאר יבש עם הציוד, המצלמות והכסף, שלא נדבר על כך שמישהו צריך לתעד...) "נו שויין", אז הסתבר שהעסק לא קל, ממש לא קל! גם למי שיש נסיון של שנים בסקי על שלג. רוב הנסיונות הסתיימו בהתרסקויות לתוך המים ולבסוף מי שקיבל הצטיינות זה דווקא זקן השבט שהצליח לעשות סיבוב שלם (אבל יום למחרת לא הפסיק לקטר על כאבים בכל הגוף).
(עלות: 5 זלוטי לסיבוב (או חלק ממנו (עד הנפילה שיכולה הלהיות גם אחרי 5 שניות)) או 40 זלוטי לשעה, לאנשים חסרי נסיון מוטב לשלם פר סיבוב מאחר ובשעה לא מספיקים לנסות שמונה פעמים).

בהמשך היום ביקרנו בעיר אולשטין, בירת המאזוריה, עיר גרמנית מהמאה ה-14. מסביב לה חומות שנותרו מימי הביניים ובאמצע העיר מדרחוב יפהפה, עם מסעדות, בארים וגלידריות לרוב. אולשטיין היא גם מקום הולדתו של המדען הפולני המפורסם קופרניקוס, ויש בה מוזיאון ומצפה כוכבים. המלצה שלי, לונו לילה באולשטין. יפהפייה, חיה, תוססת, כיף להעביר שם ערב.

לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לאגמים המזוריים

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

למחרת ביקרנו באתר הספא תרמי-ורמינסקי (Termy Warminskie), הכולל סאונות שונות ומגוונות (כניסה ללא בגד ים אבל אפשר עם מגבת על הגוף), ג'קוזי, ברכות טרמיות, ואפשרות למגוון מסאג'ים במחירים מצוינים, יש גם ברכת שחייה ופארק מים קטן לילדים עם שלוש מגלשות וברכות עם משחקים.
יש במקום גם בית מלון, לפרטים עליו לחץ כאן

משם המשכנו לאכול במסעדה שהמליצו לנו עליה, מסעדת גליני, המאופיינת במאכלי קדרה בסגנון המיזורי, האוכל בה היה נחמד, לא מעבר, אבל אופייה ויופייה של המסעדה היה מיוחד, ומחוצה לה מצאנו חוות סוסים שמוציאה טיולים למתחילים/מתקדמים, אטרקציה נפלאה.

בבוקר למחרת עזבנו את אוסטרודה והצפנו לעבר הים הבלטי, בדרך עצרנו בטירת מלבורק הנחשבת לטירת הלבנים הגדולה בעולם. זהו למעשה מבצר שבנו אנשי מסדר הטבטונים הצלבנים (אלו שבבעלותם היו מבצר המונפוט ומבצר יחיעם שבגליל).
המבצר נהרס בחלקו הגדול במלחמת העולם השנייה ומאז עובר תהליכי שיקום ושחזור. אפשר לעשות סיור מודרך בטירה וכן להזמין ארוחת שף בסיום הסיור.

מומלץ להזמין כרטיס באתר, התורים בקופות מאוד ארוכים.

לאחר הסיור בטירה נסענו לעיר גדנסק, עיר הנמל הכי חשובה בפולין, שוכנת לחופי הים הבלטי והיא בעלת שורשים גרמניים וארכיטקטורה יוצאת דופן, עיר שעברה הרבה תהפוכות, מהפכות, ושינויים, דבר שהופך אותה לאחת מהיפות והמעניינות בערי פולין. היא נהרסה כמעט כליל בסוף מלחמת העולם השנייה, אך בשנות החמישים והשישים הוחלט לשחזר אחד לאחד את המבנים העתיקים במרכז העיר. הסיור בעיר העתיקה, במדרחוב, לאורך הנהר ובסמטאות הקטנות והציוריות יפהפה ומענג. בחודש אוגוסט מתקיים בה יריד סנט. דומיניק, זוהי אחת מהאטרקציות התיירותיות החשובות בעונת הקיץ בעיר – אירוע החוצות הגדול ביותר בפולין. האווירה מופלאה, הסמטאות מתמלאות בדוכנים המוכרים חפצי אומנות, עתיקות שונות, תכשיטים ופיצ'פקעס לרוב, שחקנים, נגנים, פסלים אנושיים, וכמובן תיירים רבים פוקדים אותה (באופן מפתיע גם כאן כמעט ולא פגשנו ישראלים) החל משעות הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, המסעדות ובתי הקפה הפרוסים בכל מקום מלאי אדם ויש אוירה קייצית משגעת ותוססת.
לחובבי מוזיאונים יש כאלה לרוב: בינהם מוזיאון מלחה"ע השנייה, מוזיאון מרכז הסולידריות האירופאי החווייתי והמרתק המאפשר ללמוד את הסיפור של תנועת סולידריות וההתקוממות נגד הקומוניזם, ועוד...
על גדות הנהר יש גלגל ענק המאפשר תצפית פנורמית על העיר העתיקה (30 זלוטי לאדם ל 15 דקות).

מלון 5 כוכבים:
לפרטים נוספים על המלון לחץ כאן

במרחק קצר מהעיר ממוקמת ה"ריביירה של הפולנים" העיר סופוט, עם רצועת חוף הים היפה והמזח הארוך ביותר באירופה.
קצת יותר רחוקה העיר גדיניה (אליה לא הגענו).

לצערנו לא הספקנו לבקר גם בעיירת הדייגים הל, אליה אפשר לצאת בשייט היוצא מהתעלה בגדנסק.

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

ביום העשירי לטיול עזבנו את גדנסק ונסענו לוורשה, נסיעה לא קלה שעורכת 4 שעות בכבישים משתנים של אוטוסטרדות עם כבישים חד נתיבים העוברים בין עיירות ועל כן המהירות בהן אינה גבוהה. מאחר ורוני ואני "חרשנו" את וורשה לפני שנה וחצי ואורי ונוה היו בה רק במסגרת המסע לפולין, (ולא ביקרו בעיר העתיקה), בחרתי בבית מלון חמישה כוכבים הממוקם בסמוך לכיכר המרכזית, המלון שהיה פעם ארמון, מספק חדרים גדולים, מפוארים ומפנקים! עד כדי שחששתי שעשיתי טעות כי החברה לא ירצו לעזוב את החדר...

לפרטים נוספים על המלון לחץ כאן

העיר העתיקה של ורשה עמוסה בסמטאות ציוריות, מבני עבר מסקרנים ונקודות חן בכל קרן רחוב. העיר הוכרה על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. מרבית המבנים נהרסו כליל במלחמת העולם השנייה ושוחזרו. נעים להסתובב בעיר היפה וללכת לאיבוד במבוך ההיסטוריה.בתקופת הקיץ פזורים בעיר אינספור בתי קפה, מסעדות וגלידריות והאווירה מקסימה ושמחה.

בבוקר התפנקנו בארוחת הבוקר האקסקלוסיבית של המלון, התארגנו ויצאנו לשדה"ת להחזיר את הרכב ולטוס חזרה הביתה.

לסיכום: הנופים של צפון פולין הם בהחלט לא הנופים עוצרי הנשימה של האלפים ובטח לא של סקנדינביה, אבל החופשה שם רגועה, שלווה ואפילו מפנקת והכל במחירים מצחיקים. היא מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים צעירים או לאנשים מבוגרים שמחפשים ספא, רוגע וקולינריה משובחת.

עכשיו אחרי שסיימתם לקרוא הכל, תגידו לי אתם...לא תעדיפו בקיץ חופשה בטמפרטורה אירופאית בשליש מחיר מחופשה ישראלית ורותחת?
סעו ותהנו!!!

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם

ועד הטיול הבא... בואו נשמור על קשר!!!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.