06 Aug
06Aug

בריטניה: לונדון, סקוטלנד (קרוואנים) אוגוסט 2017

בחירת היעד השנה הייתה מתוך הרצון שלנו לצרף את נוה (הבן הסטודנט), לפחות לחלק מהטיול.
נפתח לנו חלון הזדמנויות באמצע אוגוסט ובדקנו מגוון האפשרויות, והנעץ ננעץ על אנגליה.
מחלקים את הטיול לשניים: שבוע בלונדון (אליה יצטרף נוה) עיר התרבות, השופינג והחשוב מכל עבור הילדים נוסעים בעקבות הארי פוטר, ועוד שניים עשר יום בסקוטלנד (לשם נמשיך ארבעתנו) ארץ הטירות, הקילט וחמת החלילים.

(ד.א מפה לשם זה הסתדר ונוה יכול היה להמשיך איתנו גם לסקוטלנד ובתמורה לכמה מאות שקלים ושינוי כרטיס החזור שלו אנחנו נוסעים לחופשה משפחתית ארוכה)

אז... שלום אני נוסעת, אני רוצה שתלוו אותי הלאה, כי.... לונדון מחכה לי!!!!


נחתנו בלוטון, ב 22:35, בגלל השעה המאוחרת, תאמתי מראש הסעה עם בחור ישראלי המתגורר בעיר שיגיע לאסוף אותנו משדה התעופה היישר לדירה ששכרנו בשכונת נוטינג היל גבול פדינגטון. מאכזב, מרגיז ובעיקר מאוד מעייף היה למצוא שהנהג נרדם ושכח להגיע וכך מצאנו את עצמנו ממתינים לו כשלושת רבעי שעה ומגיעים לדירה לאחר חצות.
הדירה ששכרנו התגלתה כנחמדה, נעימה, נוחה, נקייה, דקה הליכה מתחנות אוטובוס, עשר דקות מהטיוב/ תחנת רכבת פדינגטון, קרובה מאוד לסופר ותמורה נהדרת עבור המחיר ששילמנו, עונה על רוב הדרישות שלנו.

בבוקר היום הראשון, מתעוררים לטמפ' בריטיות (20°) ושמש זורחת, תענוג!
בחנות קטנה ליד הדירה רוכשים חמישה אוייסטרים שבועיים במחיר 38 פאונד (33 + 5 פיקדון שיוחזר בסוף הטיול) וחמישה סימים לטלפון שנמצאו כלא מתפקדים כראוי.
היום הראשון הוקדש לשיטוט ברחובות אוקספורד, ריג'נט, כיכר פיקדילי, כיכר לסטר, צ'יינה טאוון ווסוהו, אווירה קסומה והמון מופעי רחוב. ביקרנו ב M&m's, בסימטת דיאגון (הסמטה בה צולמה הסצנה בסרט הארי פוטר), ואחר הצהריים במוזיאון Ripley’s Believe It or Not שהילדים לא רצו לצאת ממנו.
אם אתם קצרים בזמן או מתקשים בהליכה, תוכלו לקחת אוטובוס תיירים Hop On Hop Off ולהספיק לראות המון ביום אחד תוך שאתם עולים ויורדים בכל תחנה ושומעים הסברים על האתרים
להזמנת כרטיסים לאוטובוס Hop On Hop Off


 

 

את בוקר היום השני פתחנו בצפייה בחילופי המשמר בארמון בקינגהאם, הגענו לקראת 10:00, תפסנו מקום ממש צמוד לגדר "במרכז העניינים", השמש זרחה, בחוץ היו 22° ועד שהטקס התחיל נעשה נורא צפוף וחם, הטקס עורך כשעה ואנחנו בחרנו לנטוש את העמדה שלנו כעבור חצי שעה, לטובת הצל במדשאות שבכניסה לגני סנט ג'יימס, משם צפינו בתהלוכת החיילים, נגני התזמורת ופרשי הארוות המלכותיות רכובים על הסוסים בסיום הטקס.
בחודשי הקיץ נפתח ארמון בקינגהאם לציבור הרחב וניתן להצטרף לסיור בחדרים והאולמות
להזמנת כרטיסים לביקור בארמון בקינגהאם Buckingham Palace
להזמנת כרטיסים לביקור בארוות המלכותיות

 

 

 


בהמשך טיילנו בגני סנט ג'יימס הקסומים, האכלנו יונים וברבורים אבל את רוב תשומת הלב קיבלו הסנאים האדומים הקטנטנים והמתוקים, בעצת החכמים והמנוסים הסתובבתי בקביעות עם אגוזים ושקדים בתיק כך שאף סנאי שפגש אותנו לא נשאר רעב.

 

 

 
לקראת הצהריים נכנסנו למוזיאון של הטבע, כ-70 מיליון מוצגים הקשורים למדעי החיים ולמדעי כדור הארץ מצויים במוזיאון הטבע המפורסם, ביניהם שלדי דינוזאורים, תצוגה מרהיבה של אבני חן, גבישי מינרלים ושלל מאובנים בני מיליוני שנים. להפתעתי לא היה בכלל תור בכניסה. המוזיאון ענק ומעניין וחשוב לתכנן אותו נכון. גורשנו החוצה בשעת הסגירה: 18:00.
ביציאה מהמוזיאון שכרנו אופניים אדומים (כאלו שפזורים בכל פינה בעיר - 2 פאונד לכל חצי שעה, תשלום במדחנים בכרטיס אשראי) ורכבנו שעה וחצי, דרך גני וארמון קנזינקטון, אלברט ממוריאל, הייד פארק ושוב בסנט ג'יימס פארק, חלפנו על פני ארמון בקינגהאם הפעם בשקיעה והמשכנו עד לביג בן, ארמון ווסטמיניסטר והלונדון איי שם החזרנו את האופניים והמשכנו ברגל.
להזמנת כרטיסים לביקור בארמון קנזינגטון
להזמנת כרטיסים ללונדון איי

למרגלות הלונדון איי תמצאו מגוון רחב של אטרקציות לפעילויות עם ילדים:
האקווריום – SEA LIFE Centre London Aquarium – בו ניתן לצפות במגוון עצום של יצורי מים מסוגים שונים
להזמנת כרטיסים לאקווריום

הרפתקאות שרק – Shrek's Adventure London – חוויה אינטראקטיבית המבוססת על הסרט המפורסם. להזמנת כרטיסים להרפתקאות שרק

הצינוק של לונדון- The London Dungeon- חוויה אינטראקטיבית המשלבת את סיפורי האימה של המרתפים החשוכים של לונדון (ג'ק המרתש, שיטות עינוי, שריפות) יחד עם מופע של שחקנים מחופשים. מתאים לבני נוער.
להזמנת כרטיסים לצינוק של לונדון

 

 

 


בוקר היום השלישי התחיל ב"שכונה שלנו" שביום שבת מתעוררת לחיים בשוק צבעוני וססגוני - פורטובלו. לצד אלפי הדוכנים עמוסי כל טוב שמציגים חפצי אומנות, עתיקות, צעצועים, בגדים עכשווים ובגדי וינטג', תיקים, כלים, שעונים, משקפיים, תכשיטים, עבודות יד ועוד ועוד....מתקיים שוק האוכל הזול ביותר בעיר.

 

 

 

 

 

משם המשכנו לסקיי גרדן, גינה מקורה, שנמצאת על גג של מגדל בן 36 קומות ומאפשר תצפית של 360 מעלות על העיר מגובה 155 מטר. הגן פתוח בחינם משעות הבוקר עד הלילה, אבל צריך להזמין מקום מראש באינטרנט. בגן יש בר שבו אפשר לשבת עם כוס בירה, תה, קפה או סתם שתייה קרה ולהשקיף על הנוף המרהיב של העיר כולה. הכי מומלץ לעלות אליו בשעת בין ערביים, כשהשמיים מחליפים את צבעם ואורות העיר נדלקים. אם לא הצלחתם להשיג מקום לביקור, אפשר להזמין שולחן במסעדה שנמצאת במקום. (הזמנתי כרטיס שבוע וחצי מראש באתר- https://skygarden.london/booking)

 

 

 
אחר כך ירדנו לשוק לינדנהול היפהפה, בעיקר בשביל לחפש את המקום בו צולמה סצנת הקלחת הרותחת בסרט הארי פוטר, ואז דרך הטיילת עברנו למרגלות מצודת לונדון לטאוור ברידג'.
את טירת לונדון אנחנו ראינו רק מבחוץ, בתוכה נמצאת תערוכת התכשיטים והכתרים של בית המלוכה הבריטי. מומלץ להזמין כרטיסים מראש בשל תורים ארוכים במיוחד (בפרט בקיץ).
להזמנת כרטיסים לטירת לונדון  
ניתן לטפס על גשר לונדון לראות את חדר המנועים ולהנות מהאטרקציה הכי פופולרית שבו- צעידה על ריצפת זכוכית.
להזמנת כרטיסים לגשר לונדון


כשחצינו את הגשר מצאנו בגדה השנייה פסטיבל דרום אמריקאי, עם מוזיקה לטינית, ריקודי סלסה ולמבדה והמון דוכני אוכל, מסביב היו בעיקר דוברי ספרדית, האווירה הייתה מהממת! העברנו שם שעה של כיף!

המשכנו לצעוד על הגדה עד גשר לונדון, חצינו אותו ובתחבורה ציבורית המשכנו לקובנט גרדן, בילינו שם שעתיים, ממופע אחד לאחר, ליצנים, להטוטנים, זמר סופרנו ושישה נגני כלי מיתר וקשת, שהתחלפו בכל חצי שעה ולא "אפשרו" לנו לעזוב את המתחם המקסים הזה. 

את היום קינחנו בביקור בכיכר טרפלגר, שם צפינו בעוד מופע רחוב של להטוטן אש, התכוונו לחזור לדירה מוקדם, אבל כנראה שזה לא אפשרי כשאתה מטייל בלונדון....

 

בוקר יום רביעי, 
אומנם היום ההשקמה מוקדמת, אבל תלונות לא בנשמע, אף אחד לא עייף ולאף אחד לא כואבות הרגליים... זה אחד מימי השיא של הטיול וההתרגשות בשיאה.
התארגנות הבוקר כללה היום מלבד הדברים שבשגרה גם איבזור של פרטי לבוש ואקססוריז של בתי הוגוורדס למיניהם, ויאללה, לדרך.
הארי פוטר- אנחנו מגיעים!!!

הכרטיסים נרכשו חצי שנה מראש!
להזמנת כרטיסים לסטודיו האחים וורנר

עלינו על אוטובוס שלקח אותנו לתחנת יוסטון ממנה יוצאת הרכבת לתחנה הקרובה לאולפנים.
מגיעים לתחנה מסודרת ומאורגנת להפליא, מתיישבים ברכבת, חיוכים מרוחים על הפנים. ואז נשמעת ההודעה: "בשל תאונה שקרתה בדרך, כל קווי הרכבת מושבתים לשעתיים הקרובות, הנכם מתבקשים לרדת מהרכבת".
Euston we have a proble!!!
מה עושים???
מזל שבלונדון יש תחבורה מפותחת, כך שהיאוש נעשה יותר נח... חישוב מסלול מחדש, עליה על טיוב מאותה תחנה לרכבת מטרופולין שעוקפת את אזור התאונה ומביאה אותנו לתחנה סמוכה לאולפנים, ממנה לקחנו מונית בעלות 12 פאונד והגענו ליעד.
אכתוב פה בקיצור, שלפעמים הילדים הם סתם תירוץ.
ממליצה בחום לכל מי שמגיע לאזור וחובב הז'אנר לבקר במקום המושקע הזה. באופן אישי אני חושבת שהסרטים הם הרבה פחות מוצלחים מהספרים, אבל היום הבנתי את מידת היצירתיות, השקעה והחשיבה שמאחורי הקלעים.
יום מרתק, מעניין, מקסים, הנאה צרופה!!! סה"כ בילינו באתר 6 שעות.
אם אתם מעדיפים לחסוך את ''כאב הראש'' של נסיעה בתחב''צ, ניתן לרכוש כרטיס שכולל הסעה מלונדון!
להזמנת כרטיס לסטודיו הארי פוטר כולל הסעה

 

 


ביום החמישי יצאנו בבוקר לכיוון הלונדון איי, משם לקחנו שייט על הטמזה לגריניץ'.
להזמנת כרטיסים לשייט
בגריניץ' הסתובבנו בעיירה החמודה, נכנסנו לשוק וממנו המשכנו לפארק, טיפסנו לנקודת התצפית ונכנסנו למוזיאון מצפה הכוכבים המלכותי. הבן גדול והבעל היו מרותקים, הבנות קצת פחות.
להזמנת כרטיסים למוזיאון גריניץ'

  

בהמשך היום תכננו להכנס למוזיאון המניפות, קראתי שבמרפסת המקום מוגש כמעט בכל יום תה של אחר הצהריים במחיר סביר, אבל אנחנו לצערי מיהרנו למחזמר בעיר אז לא התענגנו על החוויה הזו.
משם כאמור המשכנו לווסט אנד (הפעם ברכבת- מחיר כלול באויסטר), לצפות ב wicked וויקד ( הזמנת כרטיסים מספר חודשים מראש) לבקשת הבת האמצעית. מחזמר מושקע ויפה, הקטנה שקראה השנה בשיעורי אנגלית את הספר הקוסם מארץ עוץ הייתה בעניינים (אחרת אני בספק אם הייתה מבינה) וכך כולם נהנו מאוד.

את בוקר היום השישי התחלנו בוונציה הקטנה. (לקחנו אוטובוס מהשכונה) לשייט בתעלה עד לקמדן. מקסים.
להזמנת שייט עצמאי על התעלה
להזמנת שייט קבוצתי


ארבע שעות של שיטוט ברחובות השכונה, בשווקים ומנוחה קצרה בפארק ריג'נט,

  

משם שוב לאזור הטאוור ברידג' הפעם לצילומי לילה.
התכוונו היום להגיע גם לטייט מוזיאון, לצערי לא הספקנו.
כנראה שנאלץ להגיע שוב ללונדון בקרוב 😜

 

לסיכום, עיר מקסימה, חיה, תוססת ומעניינת וקל מאוד לתת בה מענה לכל הנפשות בבית למרות פער הגילאים, זה היה ביקור ראשון, טעימה קטנה שעשתה חשק לעוד!

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.


מחר ממשיכים- 


🔸סקוטלנד


מידע חשוב: את הנסיעה לסקוטלנד עשינו ברכבת, ראשית רכשנו כרטיס railcard בתוכנית family and friends בעלות של 30£ אשר הקנה 30% ברכישת כרטיס למבוגר ו 60% לילד (מתחת גיל 16) לכל נסיעה. ניצלנו את ההנחה בכרטיסי הרכבת לאדינבורו וכן ברכבת לסטודיו האחים וורנר (הארי פוטר).

מסלול:
נסיעה נוחה ונעימה (וקצת ארוכה) של ארבע שעות ועשרים דקות ברכבת, מביאה אותנו מבירת אנגליה לבירת סקוטלנד- אדינבורו. הדרך יפהפייה, בעיקר כשהשמיים בהירים, חולפים על פני נופים של עיירות יפות, גשרים, מגדלורים, איים בים ועוד. הצטיידנו באוכל (יש אפשרות לקנות כריכים/חטיפים/שתיה חמה/קרה גם על הרכבת), משחקי קלפים, טלפונים, אייפדים, קיבלנו wi fi (מצרך חשוב!)
הדירה ששכרנו ממוקמת בלב ליבו של הרובע העתיק של העיר היפה ביותר ביותר בבריטניה, יש אומרים אפילו באירופה כולה. העיר הוכרזה כולה כאתר מורשת עולמית של אונסקו, בחודש אוגוסט מתקיים בה פסטיבל הפרינג'- פסטיבל האומנות הגדול ביותר בעולם הכולל הצגות, מחזות זמר, ריקודים, ומופעים גדולים וקטנים כאחד בתשלום ובחינם באולמות וברחוב. שחקנים, להטוטנים, פסלי רחוב אנושיים, זמרים ונגנים מופיעים בכל פינה בעיר, לוחות המודעות שהיו פעם בצורת גליל, הפכו לצורת בקבוק מעומס המודעות המודבקות עליהם, והאוירה... אך איזו אוירה!!!
יומיים וחצי שמסתיימים מהר מידי וכוללים: שיטוט ברחוב הראשי, (royal mile) - המשתרע ממצודת אדינבורו עד לארמון הלירוד, רחוב זה הוא למעשה המרכז של העיר העתיקה של אדינבורו, הרחוב מתפאר במספר הגבוה ביותר של חנויות מזכרות "מסורתיות" כמו חצאיות סקוטיות, חמת חלילים, וויסקי סקוטי, מוצרי צמר, קשמיר וכדומה. 

תוך שיטוט נתנו לרגליים שלנו לבחור את הכיוון ו''הלכנו לאיבוד'' ברחובות ובסמטאות הציוריות היוצאות ממנו, (מאוד קל להבין איפה אתה נמצא מאחר ואת הטירה רואים מכל מקום בעיר). בבוקר ובלילה.


 

 

 

 

ביקור בטירת אדינבורו המשקיפה מלמעלה על העיר העתיקה, במוזיאון המקסים קאמרה אובסקורה, טיפוס לגבעת קרלטון (calton hill) ואפילו "אירוח" אצל המלכה אליזבט בארמון הולירוד
להזמנת כרטיסים לטירת אדינבורו
להזמנת כרטיסים לביקור בארמון הולירוד
אם אתם מתקשים בהליכה, אפשר לעלות על אוטובוס Hop On Hop Off לעלות ולרדת באתרים בהתאם ללו''ז שנח ומתאים לכם וכך תספיקו לראות הכל בזמן קצר יחסית
להזמנת כרטיסים לאוטובוס Hop On Hop Off

 

 

בצהרי היום השלישי לחלקו השני של הטיול אוספת אותנו הסעה מהדירה ולוקחת אותנו לחברת הקרוואנים.
(אני נוהגת להשכיר את הקרוואן מחברות מקומיות ולא מחברות ישראליות ובכך חוסכת את מחיר התיווך).

הנה כמה טיפים חשובים שקשורים בהשכרת רכב/קרוואן שלמדנו עם השנים:
את ההזמנה עושים ע"ש הנהג הראשי, הוא גם צריך להציג את רישיון הנהיגה והתשלום חייב להיעשות עם כרטיס אשראי על שמו, לא הבאתם כזה? זה מחייב הוספת נהג וכל נהג נוסף- תוספת מחיר. שימו לב שאתם יודעים את הקוד הסודי של האשראי, לא בכל המקומות ניתן לשלם עם wi fi.
ביטוחים: הביטוח ברוב המדינות כלול במחיר ההשכרה והוא מכסה נזקים מעל סכום ההשתתפות העצמית. במעמד ההשכרה יציעו לכם להרחיב את הביטוח לנהגים נוספים ולכיסוי חלקי (פגיעה רק בגוף הרכב) או מלא (כולל גם שמשות וצמיגים) שיבטל את ההשתתפות העצמית.
המחירים משתנים בין חברות ההשכרה, המדינות ובהתאם לגודל הרכב.
עלות התוספת יכולה להגיע לחצי מעלות השכרת הרכב ויותר, אבל היא נותנת שקט נפשי בכל מקרה של פגיעה ברכב עד השריטה הקטנה.
ניתן ומומלץ לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית בחברות ביטוח חיצוניות שמתמחות בזה טרם הגעתכם ליעד, אני לדוגמא עושה תמיד כאן. (הפער יוצא כחצי מחיר)
להזמנת ביטוח ביטול השתתפות עצמית


תדרוך שעורך כשעה להכרת הרכב/ בית החדש שלנו לתשעה ימים הקרובים ויוצאים לדרך.
זה טיול הקרוואנים השביעי שלנו אבל הפעם זה יותר מורכב, צריך לתרגל ולהתרגל להסיע את הכלי הענק הזה הפוך על הפוך, הגה בצד ימין, הילוכים בצד שמאל ונהיגה בנתיב "הנגדי" שהוא ברוחב הקרוואן (במקרה הטוב), שוליים אפס, וגשם תמידי...על כן המשך היום מוקדש לסידורים והתארגנויות (סופר ופריקת מזוודות), סידור המוח לתבנית החדשה ותרגול הנהיגה עד החניון.

 בקרוואן שלנו יש סלון

 מטבח מאובזר בתנור (הפועל על גז) ומיקרו 

ארוחות בוקר עשירות

 וחניונים סופר מפנקים 

 
ביום הרביעי פוקחים עיניים לסקוטלנד שהבטיחו לנו... אפור, גשום ורטוב.
בתוכנית טיול ברחבי היער הלאומי קווין אליזבט, המציע עשרות מסלולי טיול, בינות נחלים, מפלים וצמחיה עבותה, ולקינוח פארק אומגות וחבלים. *רצוי להזמין מראש
להזמנת כרטיסים לפארק אומגות
אני שואלת את בעל החניון בטרם צאתנו אם לדעתו בגשם כזה הפארק פתוח והוא צוחק ועונה שאם לא יפתחו בגלל גשם כנראה יהיו סגורים כל השנה... אז שינסנו מותנינו ויצאנו, הכל לפי התוכנית רק עם מטריות ומעילי -גשם. ועד שהתחלנו את פארק החבלים, הגשם פסק והשמש שלחה קרניה.

 

 
מסיימים ב 16:00 ויוצאים לכיוון לוך למונד. יום חוויתי ומהנה!
בוקר היום החמישי מתחיל בעיירה luss  המאופיינת בבתים כפריים קטנים וציוריים ושוכנת על גדות לוך למונד הוא אגם המיים המתוקים הגדול ביותר בבריטניה, קיימים ארבעה מסלולי הליכה ברחבי העיירה בנופי האגם והכפר האותנטי, אפשר לקבל מפה של נתיבי הטיולים באיזור במרכז המידע בבאלוך או במרכז המבקרים של luss. יש גם חוף חולי המאפשר רחצה באגם, כמו כן ניתן לקחת שייט או לרכב על אופניים באחד המסלולים הארוכים שמסביב האגם.
להזמנת כרטיסים לשייט בלוך לומונד

 

 


משם ממשיכים לאזור ההיילנדס, הדרך עוברת בעמק מדהים ביופיו בצבע ירוק שכואב בעיניים מעוטר בפרחים צהובים וורודים, נחלים ומפלים לכל אורכו. יורדים לטיול במפלי inchree, שאותנו איכזבו (אולי כי ביחס לטיול בנורווגיה בשנה שעברה זה זרזיף), ובאזור בו צולמו סרטי הארי פוטר- ויאדוקט gienfinnen עם רכבת הקיטור שחולפת עליו בשעה 15:00 ולוך Linnhe עליו לכאורה צולמה טירת הגוורדס, שפיצו על האכזבה והיו מראה יפהפה, שלא נאמר מרגש לכל הקוראים המכורים, בסוף היום הגעה לחניון קסום על גדות האגם.


בבוקר יוצאים לכיוון ההר אנוך מור הצופה על ההר הגבוה ביותר בסקוטלנד (בן נביס). עולים בגונדולה ומשם שני מסלולים רגליים קצרים לתצפת על הנוף. מאכזב ומיותר (שוב, אולי אחרי כל הנופים של האלפים במדינות השונות ונורווגיה?!), מקנחים בקפה וארטיקים בבית הקפה ויורדים.
משם ממשיכים לעיירה פורט וויליאם, עיירה צבעונית ונחמדה על חוף האגם, (בעיקר למטרת קניות בסופר). וממנה למדרגות נפטון, (שמונה תאי שייט שהם חלק מהתעלה הקלנדונית המקשרת בין אינברנס לפורט וויליאם). צפינו כיצד מעלים ומורידים את מפלס המים בתעלות כשמגיעות סירות. מחזה חביב ומעניין.

 

 


נסיעה של כשעה וחצי מביאה אותנו בדקה ה 90 לטירת איליין דונאן אשר נסגרת בשעה חמש למבקרים (השער החיצוני פתוח כל שעות היממה).
הטירה יפהפייה!!!! בתוכה תצוגה מרהיבה של ריהוט, בובות לבושות בבגדים מסורתיים, ותצוגה מוזיאונית שמסבירה את ההיסטוריה העשירה של הטירה והאזור כולו. להשלמת האווירה בחוץ עומד בחור צעיר לבוש במיטב בגדי המסורת עם חמת חלילים ומנגן. תמונות אין סוף של הטירה משתקפת על המים.

ממשיכים לכיוון האי סקאיי, אליו מגיעים כבר שהשמש נוטה לשקוע, לחניון פשוט פשוט עם נוף מדהימים. 

באי סקאי קיימים מספר חניוני קרוואנים, לא הזמנו מקום מראש ולא הייתה בעיה למצוא מקום חניה בהם.
חמישים גוונים של אפור הם תיאור לצבעי הרקיע של סקוטלנד, מתלווים אליו חמישים גוונים של ירוק שהם צבעי הגבעות המוריקות. כך מצטייר לו האי סקאיי (Isle of Skye), הוא האי הגדול מבין האיים ההברידיים הפנימיים, המפוזרים לאורך חופה המערבי של סקוטלנד. עיר הבירה של האי סקאי והעיר הגדולה ביותר באי היא עיר הנמל הציורית פורטרי (Portree). 

האי סקאי זוכה לפופולריות בקרב תיירים בשל הנופים המרשימים שלו ומרחבים בלי סוף, צורות גאוגרפיות מיוחדות ושונות, אליו מתווספות טירות עתיקות, איים, חופים, צמחיה והמון כבשים ועיזים הזרועים כנקודות לבנות בתוך הירוק כמו כוכבים בשמי הלילה, אפשר לראות פה חיות שונות ומיוחדות, כבישים צרים ומצחיקים, תרבות נהיגה סבלנית מעוררת קנאה והמון אנשים חמים וחביבים באמצע הדרך. הגישה אל האי נוחה: מגיעים אליו מסקוטלנד היבשתית ברכב מעל גשר סקאי או במעבורת.

 חמישים גוונים של ירוק-

  או קצת יותר?  

 

 פרות עם פוני

 
ביום הראשון ביקרנו בטירת דנוויגן והגנים (Dunvegan Castle & Gardens) – זו היא הטירה הישנה ביותר בסקוטלנד שנותרה מאוכלסת לאורך השנים, ושימשה כמקום מושבם המסורתי של ראשי שבט מקלאוד במשך 800 שנה. הטירה יוצאת הדופן הזו ולידה אחוזת היילנד העטויה בהיסטוריה ובאגדות שבטיות, הם אתרים מומלצים, הביקור כלל סיור בטירה עצמה ובגנייה המרהיבים ושייט מדהים למושבות כלבי ים. 

 

 

משם המשכנו לפורטרי היא עיר הבירה של האי סקאי, הזמנו פיש אנד צ'יפס הכי טעים שאכלנו באנגליה, ורצינו לסיים את היום בעמק הפיות, הוא איזור יפהיפה של גבעות קטנות, ברובן עגולות, חלקן בצורת חרוט בצבע ירוק עד, הפרוסות על כל האיזור והן משתקפות באגמון שמימיו בצבע קריסטל הנמצא בינהן, אך לצערנו הרב גילינו שאין גישה לקרוואן בגודל שלנו ונאלצנו לוותר.
ביום השני ביקרנו במפל הקילט הנקרא על שם החצאית הסקוטית היות וצורת הצוקים ממנו הוא נשפך מזכירה את קפלי החצאית. אחר כך עשינו טיול רגלי מדהים העורך כשעתיים + בזקן מסטור, עליה של כשעה למעלה ההר למרגלות סלע עצום לתצפית מרהיבה!!! שווה כל צעד ושעל.
יש עוד המון מה לראות באי, חבל שאין לנו ימים נוספים, אין ספק לפה נגיע שוב!

 


היעד הבא- אנוורנס בירת אזור ההיילנדס. העיר הצפונית ביותר בממלכה המאוחדת.
את הבוקר התחלנו במרכז המבקרים ובתערוכה המעניינת והמושקעת הכוללת חקר ארכיאולוגי על עברה של סקוטלנד, הפולקלור שלה, האגם והמפלצת.

לוך נס (loch Ness) הוא האגם המפורסם ביותר בסקוטלנד (אם לא בעולם כולו), ואחד היעדים הפופולריים לטיולי משפחות באירופה – גם, אך לא רק, בשל המיתוס של המפלצת ''נסי'', מיתוס שנולד לאחר שכמה תיירים ודייגים דיווחו על מפלצת ימית שהוציאה ממימיי לוך נס ראש דמוי דינוזאור.
ממרכז המבקרים המשכנו לשרידי טירת אורקהארט, השוכנת על גדות האגם. 

השמיים התכלת מעוטרים בעננים לבנים תרמו רבות לצילומים המרהיבים, לרגע שכחנו שאנחנו בסקוטלנד.

 


היעד הבא שלנו העיר אינוורנס היא בירת ההילנדס, עיר יפהפייה, צבעונית ומטופחת.
סיירנו במדרחוב, בעיירה הישנה וההסטורית ובשוק הוויקטוריאני, ביקרנו בחנויות המעוצבות להפליא (הבנות גם עשו קצת רכישות של בגדים ונעליים), חלפנו למרגלות הטירה החולשת על העיר, והמשכנו עד איי נס לאורך הנהר, חצינו את הגשרים עמוסי הפרחים, וחזרנו לקרוואן עייפים אך מרוצים. בלילה ישנו בחניון הכי מושקע שהיינו בו ever.

 
התעוררנו לבוקר רטוב, הגשם לא פוסק, הרי הבטיחו לנו סקוטלנד גשומה ולמעט היום הראשון למזלנו ראינו רק שמש (טוב, לא ממש שמש, הרי זו סקוטלנד, לפחות לא ירד גשם).
הזמנו ושילמנו מבעוד מועד על פארק אומגות, סכום "צנוע" של 150 פאונד, וכנראה שאין ברירה, אנחנו עומדים לעשות אותו כמו בריטים אמיתיים... רטובים!!!
נסיעה של כשעה עד הפארק, והפלא ופלא, ברגע שיוצאים מהקרוואן, הגשם פוסק והשמש שולחת קרנייה. חוויה נפלאה שעורכת ארבע שעות, הכוללת טיפוס של כחצי שעה למעלה ההר, תדריך וריחוף על 14 אומגות העוברות מעץ לעץ, באורכים, שיפועים ומהירויות שונות בינות עצים, צמחים נהרות ומפלים. הנאה צרופה.
לאחר מכן נסענו לטירת בלייר, בהגיענו הופתענו לגלות שמתקיימת במקום תחרות הסוסים השנתית הכי גדולה בבריטניה, אליה מוזמנים גם משפחת המלוכה. איזה באסה, אין מקום בחניון של הטירה, אין מקום בשום חניון באזור... מפספסים את הטירה וגם את התחרות (שהיתה יכולה להיות חוויה מדהימה).
ממשיכים למזקקת וויסקי בפיטלוכרי. הרי אי אפשר להיות בסקוטלנד ולא לבקר במזקקה. בגלל העיכובים בחיפוש אחר חניון מוצאים את המזקקה סגורה. הבאסה נמשכת, להיות בסקוטלנד ולא לשאוף קצת אדים של וויסקי 😝.

ממשיכים בנסיעה לכיוון אדינבורו, מוצאים חניון מקסים בשם תיבת נח בדרך, מתמקמים, אורזים מזוודות, מסדרים ומנקים, לצערנו, מחר בבוקר מחזירים את הקרוואן.

אייך מסכמים בכמה מילים 19 יום בבריטניה?
אי אחד, שתי דירות בשתי ערי בירה מדהימות!!! קרוואן אחד בטבע ונוף והמון מרחבים, ים, אגמים, נחלים, מפלים, איים, עשרות גוונים של ירוק מעוטר בפרחים סגולים, טירות, אלפי כבשים, עיזים, פרות עם פוני פרות בלי פוני, סוסים לבושים שכמיות צבעוניות מסתובבים בשדות, כלבי ים, סנאים, והמווון עופות וציפורים מכל מיני מינים, גברים בחצאיות וחמת חלילים, כבישים צרים ונהיגה הפוכה, אדיבות, נימוס, אצילות, לילות גשומים והרבה בוץ ושמש שזרחה כל בוקר (לא מובן מאיליו באזור הזה) אבל לא העלתה את הטמפרטורה מעל 18°. מלכה אחת שכולם מעריצים והארי פוטר אחד שרואים בכל מקום...
משפחה אחת שמסיימת עוד חופשה נפלאה.
בדרכנו חזרה מסקוטלנד לאנגליה ומשם לישראל, בדיוק באותה הדרך שבאנו- רק הפוך. חזרה לשגרה, עד החופש הבא ❤

בואו נשמור על קשר!!! הרשמו ואשלח לכם את סיפורי הטיול הבאים!

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.