20 Jan
20Jan

חופשת הסקי האחרונה שהיינו אמורים לצאת אליה בפברואר 2020 התבטלה בדקה ה 90 בשל התראת מסע כשהקורונה רק החלה. המזוודות כבר היו ארוזות ואנחנו כמעט והיינו בדרך לשדה התעופה בדרכנו לאיטליה.
רונוש (שהייתה אז כמעט בת 15) שאגה עלינו שלא אכפת לה בכלל קורונה שמורונה והיא לוקחת מונית לשדה וטסה לבד… 😂
אף אחד מאיתנו לא הבין מה מחכה לנו ואיך יראו השנתיים שיבואו אחרי…
שלושה חורפים חלפו מאז, והנה סוף סוף אנחנו מצליחים להחזיר את המסורת.
קבענו מועד, צירפנו חברים והיידה למדרונות הלבנים של מאיירהופן (Mayrhofen), אחד מאתרי הסקי הגדולים ביותר באוסטריה הנמצא בעמק צילר (Zillertal) שבחבל טירול.
העיירה מאיירהופן ממוקמת בין שני הרים Penken ו-Ahorn (שני מרחבי גלישה) המציעים 150 ק"מ של מסלולים לכל הרמות- כחולים ואדומים רחבים ונוחים, שחורים (בינהם מסלול החרקירי התלול ביותר באירופה, בשיפוע של 78%), אוף פיסטים וסנופארק המאפשר לבעלי אדרנלין גבוהה להשתולל וכמובן שעשרות רכבלים הלוקחים לפסגות השונות.
שני ההרים הללו מהווים חלק ממרחב ה- Super Zillertal הכולל סה''כ 5 מרחבי גלישה של כ 489 ק"מ באותו סקי פס.

למעשה זו פעם ראשונה שאנחנו נוסעים לסקי באופן עצמאי.
עד כה טסנו ב ״דילים״ דרך חברות ישראליות שונות שכללו טיסות, העברות, לינות והדרכות למשך שבוע שלם (מראשון עד ראשון או מחמישי עד חמישי) והפעם עשינו זאת עצמאית וטסנו באמצע השבוע בהתאם לתאריכים שהיו נוחים עבורנו.

אז הנה קצת מידע חיוני לטובת הזמנת חופשת סקי עצמאית במאיירהופן:

טיסות: חברת אל על ולופטהנזה מפעילות טיסות יומיות מנתב״ג למינכן וחזרה.
אנחנו טסנו עם אל על, המראנו ב 06:00, נחתנו במינכן ב 09:15, חזור המראנו ב 10:20 נחתנו בארץ 15:00.

רכב: מגוון חברות מציעות שירותי השכרה: חברות גדולות ובינ''ל וכן קטנות ומקומיות.
 אני נוהגת להשוות במנוע חיפוש הזה. את חברת ההשכרה אני בוחרת קודם כל לפי הציון שמקבלת (מעל 8) ובודקת שיש מספר מכובד של אנשים שדירגו אותה כדי לסמוך על אמינות הציון, את הרכב אני בוחרת בהתאם למספר הנוסעים. בד"כ מעדיפה דגם ידני שעשוי להגיע למחצית מחיר מאוטומטי. אני נוהגת לבחור בחברה שמאפשרת ביטול בחינם עד יום לפני ההשכרה.
אחת הסיבות שאני משתמשת במנוע חיפוש הזה היא שהם משווים את ההצעות מהאתרים הבינלאומיים ומאתרים ישראליים בחיפוש אחד ומתחייבים למחיר הזול ביותר. יותר מזה... במידה וכבר הזמנתם רכב, תוכלו לשלוח להם את הצעת המחיר שקיבלתם והם יחפשו עבורכם מחיר זול יותר, אם ימצא תקבלו על כך מייל ותוכלו לבחור האם לבטל את ההזמנה המקורית ולהזמין מחדש במחיר הנמוך יותר. את הצעת המחיר שקיבלתם אתם יכולים לשלוח ישירות למייל הזה-  roim@paapmpaapm.com או לאתר- https://paapmpaapm.com/?utm_source=affiliate&utm_campaign=roim 
הפעם בחרתי בחברת o.k שהתגלו כנותני שירות מצוינים, עם צי רכבים חדשים וחדישים.
שודרגנו ל suv היברידי, אוטומטי ומפנק עם חימום בטוסיק שגרם לאורי לעונג רב 🤪.
במעמד ההשכרה נתבקשנו להוסיף כ 11 אירו לכל יום בו שהינו מחוץ לגבולות גרמניה (סה״כ 75 אירו).

הנה עוד כמה טיפים חשובים שקשורים בהשכרת רכב שלמדתי עם השנים: את ההזמנה עושים ע"ש הנהג הראשי, הוא גם צריך להציג את רישיון הנהיגה והתשלום חייב להיעשות עם כרטיס אשראי על שמו, לא הבאתם כזה? זה מחייב הוספת נהג וכל נהג נוסף- תוספת מחיר.
שימו לב שאתם יודעים את הקוד הסודי של האשראי, לא בכל המקומות ניתן לשלם עם NFC.

ביטוחים: ביטוח הרכב ברוב המדינות כלול במחיר ההשכרה והוא מכסה נזקים מעל סכום ההשתתפות העצמית. במעמד ההשכרה יציעו לכם להרחיב את הביטוח לנהגים נוספים ולכיסוי מלא שיבטל את ההשתתפות העצמית, זה חשוב מאחר וזה נותן שקט נפשי בכל מקרה של פגיעה ברכב עד השריטה הקטנה. העניין הוא שעלות התוספת בד''כ תגיע למינימום חצי מעלות השכרת הרכב . המחירים משתנים בין חברות ההשכרה, המדינות ובהתאם לגודל הרכב.
אז אני ''מתחכמת'' ועושה תמיד ביטוח ביטול השתתפות עצמית טרם יציאתי מהארץ בחברת ביטוח חיצונית שמתמחה בזה ואני משלמת בין רבע לחצי מחיר מזה שחברת ההשכרה גבה. (אנחנו שילמנו 50 אירו לשבוע במקום כ 200 שביקשו בחברת ההשכרה). אם אתם עושים ביטוח חיצוני, תקפידו לבדוק היטב את מצב הרכב עם קבלתו ולציין בדוח כל שריטה וחבלה קיימת, כמו כן צלמו את הדברים שיהיה תיעוד עם תאריך ושעה.
אומנם אם תעשו את הביטוח המלא בחברת ההשכרה, בזמן החזרת הרכב תשתחררו תוך רגע אחד ואילו אם תעשו בחברה חיצונית יעברו אתכם על הרכב ויחפשו ״חבלות״ וזה לוקח כמה רגעים, אבל זה לגמרי שווה את סכום הכסף שתחסכו.
אפשר לעשות את הביטוח הזה לסוגים שונים של רכבים, כולל מיניבוס, קרוואן וכו...
ביטוח ביטול השתתפות עצמית אפשר לעשות כאן

רישיון נהיגה: בחברת ההשכרה הסתפקו בהצגתו של כרטיס הרישיון הישראלי בזמן הצ'ק אין, אבל אנחנו תמיד מביאים איתנו גם רישיון נהיגה בינלאומי או מסמך תרגום אחר בצמוד לרישיון הישראלי. To be on the safe side.

ביטוח אישי + כבודה: את ביטוח הנסיעות עשיתי בפספורט כארד. ביטוח נסיעות חכם, שמשלם במקום עבור טיפולים רפואיים, אשפוז או תרופות במקרה הצורך, וכל זאת ללא ביורוקרטיה או ניירת, בלי השתתפות עצמית ובלי להמתין עד לאישור התביעה והחזר כספי (תמיד חשוב, אבל במקרה של סקי חשוב שבעתיים!)
במקרים של אובדן או גניבה של כבודה, הפוליסה מכסה שווי של עד 2,500 דולר!!! אפילו אם הכבודה הגיעה באיחור, הביטוח מטעין את הכרטיס ב-150$ באופן מיידי כדי לאפשר רכישה של ציוד בסיסי עד לקבלת הכבודה כולה. ביטוח ניתן לעשות כאן

סים קארד: אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.

מטבע: המטבע באוסטריה הוא יורו, תדאגו שיהיה אתכם מזומן! בחלק מהמסעדות על ההר וב״אפרה סקי״ לא מקבלים אשראי.
אני נוהגת להזמין כסף מזומן ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנת מט"ח מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג, החברה מציעה שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. השירות מצוין ובשדה התעופה תהליך קבלת הכסף לוקח דקות בודדות. זה חוסך לי זמן וכאבי ראש ומבחינתי זה שווה הכל.
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן

לינות: כיאה לעיירת סקי ניתן למצוא בעיירה מגוון מאוד גדול של מלונות ודירות, במרכז העיירה קרוב לגונדולה שמעלה אל ההר או בשולייה (המחירים משתנים בהתאם למיקום), אם בחרתם באפשרות השנייה אוטובוס סקי חינמי (לבעלי סקי פס) סובב את העיר ומגיע כל 5-10 דקות לתחנות השונות הפזורות ברחבי העיירה וכן לעיירות הסמוכות שנכללות בסקי פס של עמק זילר וכמובן מוריד בגונדולה.

אנחנו (שקנינו כרטיסים חודשיים לפני המועד, ובמלונות רבים התפוסה כבר היתה מלאה) בחרנו במלון 4 כוכבים משפחתי וחמוד מעוצב בסגנון טירולי- אוסטרי, וממוקם 700 מ' מהמרכז (5 דקות הליכה מהגונדולה). בעלי המלון חביבים וסופר שרותיים והמלון נקי ונעים. יש ארוחת בוקר עשירה ומפנקת, בר שפתוח כל ערב, חדר אכסון ויבוש לציוד הסקי, ספא עם סאונה יבשה ורטובה וחלל גדול עם כסאות נח לשכב ולהירגע כשמסיימים ומי שמעוניין יכול גם להזמין מסאג׳.
מה היה חסר לי במלון? קודם כל ג’קוזי, אין כמו להכנס לז׳קוזי חם אחרי יום גלישה ארוך ומעייף ולובי פשוט ורגיל שאפשר ״להזרק״ בו בערב. (הבר מקסים, אבל לא תמיד מתחשק לשבת לשתות).

הנוף מהחדר:

חדר רוגע:

ארוחת הבוקר:

לפרטים נוספים על המלון 


מלונות נוספים מומלצים בעיירה- (ברמות שונות ובמחירים שונים)

מלון ספא 4 כוכבים, במרכז (בסמוך לגונדולה)

לפרטים נוספים על המלון 


מלון בוטיק 4 כוכבים, 250 מ' מהמרכז

לפרטים נוספים על המלון 


מלון 4 כוכבים, 350 מ' מהמרכז

לפרטים נוספים על המלון 


מלון 4 כוכבים, 700 מ' מהמרכז

לפרטים נוספים על המלון


מלון דירות 4 כוכבים, 700 מ' מהמרכז

לפרטים נוספים על המלון 


מלון 4 כוכבים, 1.4 ק''מ מהמרכז (בסמוך לאוטובוס סקי)

לפרטים נוספים על המלון


 מלון 4 כוכבים 1.7 ק''מ מהמרכז

לפרטים נוספים על המלון 


מזג אויר- בשבועות שלפני הגעתנו היה ״גל חום״ באירופה ואתרי הסקי היו ממש כמעט ללא שלג, לשמחתנו מספר ימים לפני שהגענו הגיע גל קור עם משקעים ונחתנו באתר לבן, עם פאוודר מושלם. במהלך השהות שלנו כמעט בכל הלילות ירד שלג באתר ובבוקר זרחה השמש, הטמפרטורות נעו סביב ה 2- עד 4 מעלות, אי אפשר לייחל למשהו טוב יותר. אבל זה כמובן עניין של מזל, כבר היינו בשנים בהם חווינו 13- מעלות וגם 10 מעלות כשהשלג נמס והמסלולים הפכו לקרח. בעיירה אגב (שהיא בגבה של 630 מטר) הטמפרטורות היו בד״כ מעל 0 מעלות ולכן לא היה שלג.

זהו… נראה לי שאפשר לצאת לדרך. מוכנים? למקומות, היכון, גלוש!

כאמור נחתנו בסביבות תשע בבוקר, יצאנו לאסוף את הרכב ולאחר שבדקנו ועשינו איתו קצת ״הכרות״ יצאנו לדרך ובתחנת דלק הראשונה על האוטוסטרדה הגרמנית עצרנו לקנות מדבקה לאוטוסטרדות של אוסטריה: בנהיגה בכבישים המהירים באוסטריה המתחילים באות A או S נדרשת מדבקה מיוחדת בשם Vignette. ללא המדבקה עלולים לקבל קנס בגובה של כ-300 אירו. עלות מדבקה 10 אירו.
בדרך הלוך ניווטנו ב waze ולא שמנו לב שצריך להכניס להגדרות שיש לנו את המדבקה, אז באפשרות הראשונה הוא הוריד אותנו מהאוטוסטרדה ולקח אותנו בדרכים חלופיות מה שהאריך קצת את זמן הנסיעה, גוגל מפות לעומת זאת לא בדק ובחר בדרך המהירה ואיתו ניווטנו בחזור.
אחרי נסיעה של כשלוש שעות (כולל הפסקה) הגענו לעיירה בצוהרי היום.

לאחר צ׳ק אין בבית המלון יצאנו לעיר לקנות סקי פס ולהשכיר ציוד.
חנויות להשכרת ציוד פזורות בכל העיר, בהמלצת בעל המלון ועם ״קופון״ הנחה של 10% הלכנו לזאת שמול הגונדולה (Rent for fun). כל הציוד בחנות נראה מצויין, חדש וברמה גבוהה, העלויות משתנות בהתאם לסוג- יש מחיר לציוד מתחילים, מתקדמים או ״מקצוענים״. אנחנו בחרנו באופציה האמצעית, העלות 119 אירו לחמישה ימים לאדם (סקי וגם בורד באותה עלות), שם השארנו את הציוד בסוף כל יום לאחסון ויבוש הנעליים בעלות 5 אירו ליום לאדם, אנחנו ''מפונקים'' ומעדיפים כמה שפחות להסתובב עם זה עלינו. (בעקרון כאמור בבית המלון שלנו קיים חדר אחסון ויבוש).יש גם חנות להשכרת ציוד על ההר ממש בירידה מהגונדולה לא בדקנו מחיר. תכלס זה יכול להיות מאוד נח לקחת משם.
ניתן גם לבטח את הציוד (גנבות, שבר) בעלות של 5 אירו ליום לאדם (אנחנו לא עשינו זאת).
כמו כן ניתן לעשות הזמנה מראש דרך אתר האינטרנט של החנויות, על הזמנה כזאת תקבלו הנחת און ליין.

סקי פס: זהו כרטיס מגנטי המקנה כניסה ושימוש ברכבלים הנמצאים ברחבי האתר, כולל את הגונדולה שמעלה לאתר ואת האוטובוס סקי. את הסקי פס קונים בקופות הנמצאות למרגלות הגונדולה. המחיר משתנה ע''פ מספר הימים ועל פי גיל: מבוגר (18+), נוער (14-18) וילד (14-). אנחנו שילמנו לשני מבוגרים ונערה כ 800 אירו לחמישה ימים. 

הדרכות: בחנויות להשכרת ציוד או במשרדים לקניית הסקי פס ניתן להירשם להדרכות קבוצתיות או פרטיות. הדרכות קבוצתיות בד״כ הן מראשון עד ראשון או מחמישי עד חמישי. הדרכות פרטיות ניתן להזמין בכל יום בין 10:00 ל 12:00 או בין 13:00 ל 15:00.

אחרי שהשכרנו את כל הציוד לסקי, נכנסנו לסופר לקנות בקבוקי מים קטנים, חטיפי אנרגיה, טישו ושפתון לכל אחד מאיתנו, מצרכים חשובים לשעות שנמצאים על ההר וחזרנו לבית המלון למקלחת ושינה עמוקה (אחרי לילה ללא שינה).

בוקר היום הראשון (כמו כל אלו שבאו אחריו) התחיל בארוחת בוקר נהדרת בבית המלון.
אחרי שהתלבשנו והתארגנו יצאנו לאסוף את הציוד מהחנות וממנה היישר אל הגונדולה שבשמונה וחצי מעלה את ראשוני הגולשים להר.
לשמחתנו הגענו בתקופה מעולה, שבוע לאחר שהסתיימה חופשת הכריסטמס כך שהאתר לא היה עמוס ולא היה אפילו רגע אחד של תור בשום גונדולה או ליפט באף שעה משעות היום.
אם אתם זמינים וספונטניים ויכולים לתכנן את החופשה שלכם, התקופות הכי טובות להגיע לאוסטריה ולהנות מאתרים לא צפופים (בהנחה שיש שלג) הן בדצמבר לפני הכריסטמס, בינואר – החל מהשבוע השני של החודש (אז כאמור מסתיימת חופשת הכריסמס/ new year ) או באמצע מרץ. בחגים, חופשות וסופי שבוע יהיה עמוס יותר.

רונוש בחרה בחופשה הקודמת לעבור לסנאובורד, סה''כ בשביל פעם שניה (וכאמור עם הפסקת קורונה ארוכה מאוד באמצע) היא עושה עבודה לגמרי לא רעה 😝 -

בכל יום אחרי כמה שעות גלישה עשינו הפסקת צוהריים באחת המסעדות היפהפיות שעל ההר.
אם אתם רוצים לנצל עד כמה שאפשר את המסלולים עם כמה שפחות גולשים תתכננו את היום כך שתתחילו אותו מוקדם! את הפסקת הצוהריים תעשו לפני כולם או אחרי כולם (רוב האנשים עושים הפסקה בסביבות 12:30) כך גם יהיו לכם הרבה שולחנות פנויים במסעדה וגם תהנו ממסלולים ריקים.
אנחנו לא גלשנו במיוחד למסעדה מסוימת אלא עשינו הפסקה בהתאם לאזור שגלשנו בו באותו רגע נתון, שתי מסעדות שאהבנו הן- Bergrast ו Granatalm, מעוצבות, יפות, נוחות עם אוכל טעים ומגוון, המחירים בהשוואה לישראל יחסית זולים.

אחרי הפסקת צוהריים חזרנו לגלוש עד 16:00 בערך וסיכמנו את היום באפר'סקי (Après-ski) שב Pilzbar GmbH עם מוסיקה שמחה ומקפיצה ב play list קבוע שכולם לומדים מהר לשיר. אם לא את המילים (שחלקן בגרמנית) אז לפחות איפה להצטרף עם נָה נָה נָה/ אֶה אֶה אֶה/ אוֹ אוֹ או, עם כוס בירה, אפרול שפריץ או גלו ויין (יין חם גרמני Glühwein) ביד וחיוך ענק שלא יורד מהפנים.

ביום הגלישה האחרון בשעה 14:00 התחילה סופת שלגים, שמצד אחד גרמה לנו לאושר רב (כאילו שעד עכשיו לא ראינו שלג 🤣), אך מצד שני גרמה לראות אפס והירידה מההר היתה מאתגרת.

הגונדולה האחרונה יורדת מההר ב 17:00, כאמור בירידה מההר החזרנו את הציוד לחנות.

פעמיים או שלוש אכלנו ארוחת ערב ב Gasser- מעדנייה אוסטרית מושחתת וטעימה שנמצאת גם היא מול הגונדולה. יש שם מנות גדולות ומאוד טעימות של מרקים ובשרים מכל מיני סוגים שמתומחרים לפי משקל בעלויות ממש זולות, אפשר למשל לקנות מרק גולש (מעולה!!!), צ׳יזבורגר, שניצל עוף או בקר, נקניקיות, צלעות, קציצות ועוד בלחמנייה או בצלחת לצד צ’יפס. מחיר ממוצע לשלושה אנשים כולל שתיה יצא בסביבות 20 - 25 אירו. המקום פתוח מהבוקר עד 18:00 וקחו בחשבון שבסביבות 17:00 הכי עמוס שם כי כולם יורדים מהגונדולה ורצים לשם (שווה לחכות ל 17:30 אז כבר אין תורים ויש מקום לשבת).
מסעדה נוספת שאכלנו ומאוד נהנינו מהאוכל שהגישה נקראת Pane e Vino, מסעדה איטלקית עם מנות מיוחדות ומאוד טעימות (בעלי הבית איטלקים) ממוקמת גם היא ברחוב הראשי.
מול המעדנייה נמצא האייס בר- אפר'סקי השייך לבית המלון הצמוד לגונדולה, עם הרבה אלכוהול, חברה צעירים, שירים וריקודים. אווירה מקסימה עד השעות הקטנות של הלילה.

בתום חמשת ימי הגלישה, הזדכינו על כל הציוד ארזנו מיטלטלינו וב 04:30 לפנות בוקר למחרת יצאנו לכיוון שדה התעופה במינכן. הדרך ארכה כשעתיים וחצי כולל הפסקה קצרה לתדלוק, החזרנו את הרכב (בגוגל מפות/waze כותבים Rental car return ובשדה יש שילוט מסודר) ובהתאם להוראות הגענו שלוש שעות לפני הטיסה.
הטיסה לארץ, הן באל על והן בלופטהנזה יוצאות מטרמינל F אי שם בקצה שדה התעופה, עם המון אבטחה, שוטרות חמושות, סלקטורים, בית קפה קטנטן חנות דיוטי פיצפונת, שירותים וכיסאות המתנה, אם יש לכם תוכניות לעשות קניות אז תהיו מוכנים לזה שזה לא המקום.

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

ועד החופשה הבאה... מוזמנים להירשם לאתר ונשמור על קשר!!!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.