01 Apr
01Apr

רומניה, טרנסילבניה, אפריל 2019

ההחלטה לקפוץ לחופשה קצרה בפסח הייתה ספונטנית ודי ברגע האחרון. הצעתי לחברתי ולביתה להצטרף אלי ולביתי לטעום ממליגה ברומניה, התשובה החיובית לא אחרה לבוא וכך תוך זמן קצר הזמנו טיסות עם חברת wizz לסיביו.

סיביו היא פנינה צבעונית ויפהפייה בחבל טרנסילבניה, עם קסם ימי ביינימי. מקשטים אותה מסביב הרי הקרפטים שבעונה הזו עדיין מעוטרים בשלג, חיים בה אנשים נחמדים ומסבירי פנים, אדיבים ושירותיים (גם האזרח הפשוט שפגשנו בדרך ענה על כל התאורים הללו). יש בה מסעדות עם אוכל נהדר וזול ובכלל היא עיר מאוד מתפתחת ושופעת ניגודים, מה שהופך אותה להרבה יותר מגניבה.

מיידע חיוני:

🔸️1 ליי שווה ל 0.80 אגורות
🔸️ניתן לשלם כמעט בכל מקום בכרטיס אשראי, אך חשוב שיהיה גם מזומן. אני נוהגת להזמין כסף מזומן ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנת מט"ח מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג, החברה מציעה שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. השירות מצוין ובשדה התעופה תהליך קבלת הכסף לוקח דקות בודדות. זה חוסך לי זמן והרבה כאבי ראש (ובמקרה הזה גם חוסך המרה כפולה של כסף, משקל לאירו בארץ ומאירו לליי ברומניה)
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן
🔸️
סים מקומי  60 ג'יגה עולה 29 ליי.
(עריכה: חשוב לי לציין שכיום לאחר המון טיולים שבהם רכשתי סים מקומי, אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.
🔸️ביטוח אישי + כבודה: את ביטוח הנסיעות עשיתי בפספורט כארד. ביטוח נסיעות חכם, שמשלם במקום עבור טיפולים רפואיים, אשפוז או תרופות במקרה הצורך, וכל זאת ללא ביורוקרטיה או ניירת, בלי השתתפות עצמית ובלי להמתין עד לאישור התביעה והחזר כספי. במקרים של אובדן או גניבה של כבודה, הפוליסה מכסה שווי של עד 2,500 דולר!!! אפילו אם הכבודה הגיעה באיחור, הביטוח מטעין את הכרטיס ב-150$ באופן מיידי כדי לאפשר רכישה של ציוד בסיסי עד לקבלת הכבודה כולה. ביטוח ניתן לעשות כאן

מסלול:
נחתנו בשעת צוהריים, לאחר שעברנו את ביקורת הדרכונים שלקחה לא מעט זמן, עלינו על מונית (בעלות של 12 ליי) לבית מלון ארבעה כוכבים שהתגלה תואם את ההמלצות המרובות שקיבל כמקסים, נקי, מיקום מרכזי, מספר דקות הליכה מהעיר העתיקה, צוות אדיב וחייכני, ארוחת בוקר מעולה ובמחיר מצוין של 220 שח לחדר זוגי. בקיצור מומלץ!
לפרטים נוספים על המלון

לאחר שהתמקמנו ופרקנו ציוד צעדנו ברגל מספר דקות והגענו לעיר די ריקה מאנשים, ראשית מדובר באפריל- לא שיא העונה ושנית היה יום קר עם רוחות חזקות.
נכנסנו למסעדה נחמדה שנמצאת במעיין מרתף ומקושטת במייצגים ממיטב המסורת (כלים, מכשירים ובגדים). הזמנו ארבע מנות מקומיות וטעימות להפליא בעלות מצחיקה של כ 150 שח לארבעתנו.

בתום הארוחה יצאנו להסתובב קצת במדרחוב הצבעוני והמאוד קררר. רכשנו סים מקומי בוודאפון, קצת תכשיטים בפנדורה ב 30% פחות מהמחיר בארץ וחזרנו למלון עייפות אך מאוד מרוצות.

עוד בארץ הגענו להחלטה לא לשכור רכב, אלה לקחת מדריך שילווה אותנו לשני ימי טיול, נעזרתי בעצת חכמים ובעלי נסיון וקיבלתי מספרי טלפון של שני מדריכים רומנים, דוברי עברית (שעבדו בישראל כ 10 שנים).
יצרתי איתם קשר בווטצאפ, הודעות קוליות בעברית צחה.
נלו: 40744190329+
סימיון (עונה לשם שמעון): 40767815427+
לבסוף סגרנו עם סמיון (שהיה פנוי בשני התאריכים),

לשמחתנו התעוררנו לבוקר אביבי ומקסים. סמיון הגיע בדיוק בשעה שנקבעה ללובי המלון. היעד נקבע מראש וכן המחיר (יום טיול מלא עם רכב כולל דלק ונהג/מדריך צמוד,  160 אירו- שולם במזומן).

חבל טרנסילבניה היפהפה שופע גוונים שונים של ירוק עטור במרבדי פרחים צהובים, בכבשים ובפרות, ועיירות נקיות ומטופחות להפליא עם בתים צבעוניים הפזורים לאורכו ולרוחבו, כמו גם כפרים אותנטיים של חקלאים עובדי אדמה וצוענים בהם הזמן כאילו עצר מלכת.

ביקרנו במדיאש העיר השנייה בגודלה במחוז סביו. המרכז ההיסטורי שלה נחשב לאחד מהשמורים ביותר בכל רחבי רומניה, והוא כולל מגדל מרשים מהמאה ה-13 שמתנשא לגובה של 70 מטרים וקסם מיוחד בזכות הסמטאות הצרים, הבתים העתיקים והכיכר הגדולה.

משם המשכנו לסיגישוארה, אחת הערים היפות של רומניה, פנינה אירופאית לכל דבר ועניין, העיר שלה היא מהעתיקות שנשמרו בצורה הטובה ביותר באירופה. היא ממוקמת לאורך נהר, מוקפת ב-11 מגדלים, מראש מגדל השעון אליו טיפסנו, אפשר להשקיף למטה אל עבר גגות הרעפים האדומים של העיר העתיקה ואל הרחובות הקטנים, הצבעוניים והיפהפיים בהם פזורים מסעדות בתי קפה וחנויות. זהו אתר מורשת עולמי של יונסק"ו, אפשר לבלות בה יום שלם ומענג!

אי שם באמצע הדרך עצרנו לקנות כלי נכושת אצל משפחות של צוענים נפחים, הנהג שלנו פתח איתם בשיחה והם הזמניו אותנו לראות ולהכיר את חייהם מקרוב, ראינו כיצד הם עובדים, אייך נראים הבתים שלהם והחצרות שלהם והכי חשוב הם עשו את הבנות צבעונית ומאושרות.

יום מיוחד וקסום שלא ספק לא היה מתקיים ללא הדרכה. חזרנו למלון ב 20:00.

למחרת, שוב עם נהג פרטי, נסענו בחלקו הפתוח של כביש טראנספגרשן המפותל והיפהפה עד לגונדולה המעלה לאגם בלאה. בעונה זו של השנה האגם אמנם קפוא, אבל על ההר יש בית מלון וכנסיה מקרח ומסעדה עם שוקו חם וקצפת, מחמם, מנחם והכי מתוק.

הטראנספגרשן  (כביש DN7C), מכונה גם "הדרך לשמיים", הוא כביש החוצה את חלקו הדרומי של רכס הרי הקרפטים שברומניה ונחשב לאחד הכבישים היפים באירופה ובעולם. הוא הכביש השני הכי גבוה ברומניה אחרי הטראנסאלפינה. הכביש שאורכו 90 ק"מ מתחיל בסמוך לעיירה באסקוב, ליד העיר פיטשט ונמשך עד העיר סיביו, בין החודשים אוקטובר עד יוני חלק מהכביש נסגר עקב שלגים.

*חשוב: התשלום לעליה והירידה בגונדולה במזומן בלבד!!!

(עלות ההסעה הפרטית הלוך חזור והמתנה של הנהג כחמש שעות- 100 אירו, במזומן).

משם חזרנו לסביו, שנצבעה היום בצבעים אחרים לחלוטין בזכות מזג האויר החמים והעננים שעיטרו את השמיים, מה שגרם לי שוב לצלם עוד ועוד ועוד.....

ביום הרביעי והאחרון עשינו את כל הדברים שעושים ילדות מתבגרות מאושרות: טיפסנו בפארק חבלים Arka Park Paltinis‬ בפאלטיניש, אליו נסענו באוטובוס ציבורי קו 22 שיוצא מתחנת הרכבת המרכזית של סיביו (בעלות 9 ליי לאדם) ועובר בדרך ירוקה ויפהפייה, נהר זורם לצידה ומאות נקודות לבנות של כבשים מעטרות את גווני הירוק השונים של ההרים בדרך. הפארק מאתגר, יש בו מסלולים לקטנים וגדולים והוא בהחלט מפעיל את שרירי הידיים.

ארוחת צהריים אכלנו בעיירה פלאטיניש, היא עיירת סקי הממוקמת מספר דקות נסיעה מהאתר, אליה ממשיך קו 22 שמגיע אחת לשעה, אך מכיוון שלא היינו מסונכרנות עם הזמנים שלו, בעל האתר איש חביב ומצחיק, הציע להסיע אותנו לשם במכונית שלו ואנחנו נעננו להצעתו בשמחה.
חזרנו לסיביו כשם שבאנו באוטובוס עד תחנת הרכבת המרכזית ומשם לקחנו מונית לקניון, כאמור, יום המוקדש למתבגרות. חזרנו לבית המלון עם שתי ילדות מאושרות והמון שקיות, ולאחר שפרקנו אותן צעדנו שוב לעיר העתיקה של סיביו, לקנח את הטיול במשהו מתוק מתוק.... גלידה ופפנאש (סופגניה גבינתית שמוגשת בתוספת של שמנת חמוצה ורוטב דובדבנים)

אם גם אתם כמוני חובבי גלידה, יש אחת מדהימה בסיביו בשם HeiB&Eis Caf'a  המלצה שלי, תזמינו אחת עם פירות.

כתובת: ‪Strada Tipografilor nr.12‬

שעות פתיחה: 09:00-20:00

ואיזה אנשים אתם, של פפנאש או גלידה?

בואו נשמור על קשר!!! הרשמו ואשלח לכם את סיפורי הטיול הבאים!

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.