07 Dec
07Dec


בבודפשט הייתי עם אורי לפני כעשור בעונת האביב החמימה כשהכל נצבע בלבלוב ופריחה מחודשת. 

הפעם חזרתי לשם עם רוני, בקור, כשהעצים עומדים ערומים ובמקומם שווקי וקישוטי הכריסטמס צובעים את העיר, מפיצים אור, ומחממים את האווירה ואת הלב.

אני מאוד אוהבת לטוס לחו''ל בתקופה הזו, אוהבת את הרחובות המקושטים, את השווקים, את חלונות הראווה ואת ריח היין החם, הערמונים הקלויים והמאפים המקומיים העולה באוויר. אוהבת להסתובב ולהרגיש את החגיגיות והשמחה של המקומיים שמתכוננים לחג ומאוד משתדלת לטוס בעונה הזו מידי שנה (על הביקור שלי בוינה המדהימה רגע לפני שהקורונה פרצה לחיינו תוכלו לקרוא כאן)

כהרגלי נכנסתי למנוע החיפוש skyscanner ובחנתי את כל האפשרויות העומדות בפני החל מסוף נובמבר ועד ערב החג- 24 לדצמבר, (כריסמס הוא החג החשוב בנצרות, חג המוקדש למשפחה ולכן כבר בערב החג הרבה מהעסקים המקומיים כמו מסעדות, מוזיאונים ואתרים שונים נסגרים ל-3 ימים (24-26 בדצמבר)). לשמחתי גיליתי שבדיוק בחופשת חנוכה, כשרוני ואני בחופש, יש טיסות לבודפשט של חברות wizz / Ryanair בעלות של כ 12$ - 15$ לכיוון (לא כולל הושבה וכבודה). מייד הזמנתי שני כרטיסים, כי במחיר כזה לא חושבים פעמיים! 

לאחר הזמנת הטיסות, הזמנתי את אותו בית המלון שהתארחתי בו עם אורי, מלון 4 כוכבים ממוקם על הוואצי אוצה, מרחק הליכה רגלי מכל האתרים בעיר וקרוב לכל שווקי הכריסטמס. מי שעוקב אחרי כבר יודע שאני מאמינה שעיר מכירים דרך הרגליים.  

מאחר ולקורונה חוקים משלה, את בית המלון הזמנתי כמובן עם אפשרות ביטול.
גם את המזוודות החלטתי לא להזמין במעמד הקנייה, על אף שאם מזמינים אותן מאוחר יותר זה מייקר את מחירם, העדפתי לשלם קצת יותר מאשר האפשרות להפסיד הרבה יותר במידה ומשהו ישתבש.

וכמובן שמרפי כמו מרפי, מחליט ליישם את חוקיו ברגעים הכי דרמטיים. כשבועיים- שלושה לפני הטיסה הגל הרביעי פוקד את אירופה, כמות המאומתים הולכת וגדלה, מדינות רבות מבטלות את שווקי הכריסטמס ואף נכנסות לסגר, רובן מוכרזות ככתומות מבחינת ישראל ואם כל זה לא מספיק לפינל'ה הגיח לעולם ''אומיקרון'', שטרם הוחלט אם החיסונים יעילים עבורו ומאחר והוא מדבק שבעתיים על כל השבים מחו''ל יחולו ימי בידוד. בקיצור, אנחנו מבינות שהחופשה עומדת להשמט לנו בין הידיים.
עכשיו תגידו...נו, מי ישמע?! אז יפסידו 80 ש''ח לכל כרטיס טיסה. זה נכון, אבל הכסף לא העניין פה.
החלום! החופש! התוכניות והתכנונים! לכל זה אין מחיר!
יום חולף ועוד אחד, וכעבור שבוע התמונה קצת מתבהרת, אני מחליטה לא לבטל את החופשה. שלושה ימים לפני הטיסה המלון מחייב את החדר, יומיים לפני אני מזמינה מזוודה, (סה"כ מחיר כרטיס לכל אחת מאתנו כולל כבודה והושבה יוצא 300 שח).


 אז רגע לפני שנעלה על המטוס, הנה כמה הנחיות חשובות לטיסות להונגריה ובחזרה (הנכונות לדצמבר 2021)

🔸 מחוסנים ומחלימים מחצי השנה האחרונה וגם מחלימים + חיסון אחד אינם נדרשים לבצע בדיקת  PCR לפני הטיסה. יש צורך להציג את תעודת המתחסן/ מחלים (לוודא שהפרטים האישיים כתובים גם באנגלית). כל השאר נדרשים להציג בדיקת PCR שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה. 

🔸 לפני היציאה מהארץ יש למלא טופס הצהרת נוסע יוצא מישראל. ניתן להציג אותו כקובץ דיגיטלי או כקובץ מודפס. 

🔸 לפני החזרה ארצה (אלא אם שהיתם פחות מ 72 שעות) יש לבצע בדיקת אנטיגן או PCR במעבדה בהונגריה. 

PCR ניתן לעשות החל מ 72 שעות לפני מועד הטיסה, תוקף בדיקת אנטיגן 24 שעות. 

🔸  לפני החזרה לארץ (לאחר קבלת תשובה שלילית מהבדיקה) יש למלא טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל. ניתן להציג אותו כקובץ דיגיטלי או כקובץ מודפס. 

🔸 בכניסה לישראל מחויבים לעשות בדיקת PCR נוספת בתשלום. ניתן לבצע עבורה תשלום לאחר מילוי הטופס הנ"ל, ביצוע התשלום מראש מעניק הנחה בעלות הבדיקה (80 שח למשלמים מראש, 100 שח למשלמים בנתב''ג).

🔸 שלושה ימי בידוד ובדיקת pcr נוספת, עם קבלת תשובה שלילית ניתן לחזור לשגרה.

🔸 ההנחיות בבודפשט כרגע הן על עטיית מסיכה במקומות סגורים, באוויר הפתוח אין צורך (אם כי בקור הרבה אנשים משתמשים בהן גם בחוץ) כדאי להביא אתכם הרבה מסיכות להחלפה.


מיידע חיוני: 

🔸 המטבע בהונגריה הוא פורינט. שווי 100 פורינט הוא כמעט שקל אחד. חלפנים רבים פזורים ברחבי העיר. חשוב להחליף רק אצל חלפנים מורשים! ניתן לשלם על רוב הדברים בכרטיס אשראי אבל חשוב שיהיה כמובן גם קצת כסף מזומן.
אני נוהגת לשלם כמעט הכל באשראי אבל דואגת שיהיה לי גם כ 300-400 אירו במזומן (או במקרה הזה פורינט בשווי הזה) למקומות שלא מקבלים אשראי.
לפני כל נסיעה שלי לחו''ל אני מזמינה מט''ח ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנה מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בטרמינל 1 או 3 בנתב"ג, החברה מציעה שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. השירות מצוין ובשדה התעופה זה לוקח דקות ספורות עד שמקבלים אתת הכסף. זה חוסך לי זמן וכאבי ראש ובמקרה הזה גם המרה כפולה של מטבעות (משקל לאירו בארץ ומאירו לפורינט בהונגריה) ומבחינתי זה שווה הכל.
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן 

🔸 סים מקומי- ניתן לקנות בכל אחת מחנויות הרשתות הסלולריות, להם סניפים רבים בעיר ובקניונים. אני קניתי סים ברובע היהודי (פרטים בהמשך). עלות סים 5 ג'יגה- 5000 פורינט.

(עריכה: חשוב לי לציין שהיום לאחר המון טיולים שבהם רכשתי סים מקומי גיליתי את eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה. 

🔸ביטוח אישי + כבודה: את ביטוח הנסיעות אני עושה בפספורט כארד. ביטוח נסיעות חכם, שמשלם במקום עבור טיפולים רפואיים, אשפוז או תרופות במקרה הצורך, וכל זאת ללא ביורוקרטיה או ניירת, בלי השתתפות עצמית ובלי להמתין עד לאישור התביעה והחזר כספי. במקרים של אובדן או גניבה של כבודה, הפוליסה מכסה שווי של עד 2,500 דולר!!! אפילו אם הכבודה הגיעה באיחור, הביטוח מטעין את הכרטיס ב-150$ באופן מיידי כדי לאפשר רכישה של ציוד בסיסי עד לקבלת הכבודה כולה. ביטוח ניתן לעשות כאן 

עוד דבר אחד חשוב לפני שיוצאים לדרך- איך מתלבשים ומה לארוז

כאמור בעונה זו באירופה הטמפרטורות נמוכות מאוד, אבל בחופשות הסקי שלנו למדתי שאין דבר כזה קר מידי אלא יש לבוש שאינו מתאים. אין צורך להתלבש במיליון שכבות, זה מכביד ומעיק, חשוב שהשכבות שנלבש תהיינה עשויות מחומרים ששומרים על חום גופנו, אטומים לרוח, לקור ולרטיבות. אני לובשת חולצה מכנס וגרביים טרמיים טובים, מעליהם מכנס וסריג כלשהו, נעל חורפית נוחה להליכה מרובה, כובע, כפפות, צעיף/חם צוואר וכמובן מעל הכל מעיל חם אטום לרוח וגשם ובתיק תמיד יש מטריה מתקפלת.

קצת מידע על בודפשט לפני שמתחילים: 

בודפשט מורכבת משלוש ערים היסטוריות נפרדות שאוחדו: בודה, פשט, ואובודה.
היא נחצית לאורכה על ידי נהר הדנובה, כאשר מצד אחד של הנהר נמצא את בודה, אזור הררי עם אווירה פסטורלית והחלק היותר היסטורי של העיר, ומהצד השני של הנהר נמצא את פשט, אזור מישורי והמרכז הפעיל של הונגריה מבחינה עסקית ותיירותית. פה ממוקמים רוב אזורי הבילוי, הקניות, והמסעדות.
בין שתי גדות הנהר נמצא גם האי מרגיט. שטח ירוק שבחודשי הקיץ מארח פסטיבלי מוזיקה ענקיים עם אמנים מפורסמים מכל העולם.
שבעה גשרים מחברים את שני חלקי העיר בודה ו-פשט, מתוכם גשר השלשלאות וגשר אליזבת נחשבים אוצרות היסטוריים בשל יופיים.

ועכשיו- אפשר לצאת לדרך-

משכימות, מתארגנות ונוסעות עם הרכב לחניון לטווח ארוך לאור התקנה החדשה שלא ניתן לחזור בתחב''צ מנתב"ג, עלות החניה 50% מהמחיר הרגיל (20 שח ל 24 שעות), החניון  נראה כמו בימי החופש הגדול טרם הגעתה של הקורונה, מלא עד אפס מקום. ניכר שהאנשים לא ממש מפחדים לטוס גם בימים אלה.
בשדה ההתנהלות קצת איטית עקב בדיקת כל מסמכי הקורונה, יחד עם זאת גם כאן ניכר שלמדו כבר אייך לעבוד ביעילות. (לפחות יותר ביעילות מהביקור שלנו בשדה התעופה בקיץ בדרכנו לחופשה ביוון)
אנחנו שולחות את המזוודות והולכות לבזבז קצת כסף. החופשה הרי מתחילה בדיוטי.

על אף שלא ניתן להשעין את הכיסאות אחורה, 3 ורבע שעות במטוס שליש ריק (מה שמאפשר לעבור לאחת השורות הריקות ולשבת ללא "שכנים" ואפילו לשכב) חולפות מהר.  

נוחתים בבודפשט. גשם מקבל אותנו. 

דרכי הגעה משדה התעופה לעיר: ישנה אפשרות לקחת קו אוטובוס 100E ישיר משדה התעופה למרכז העיר. את תחנת האוטובוס ניתן לראות מיד ביציאה מהשדה מצד שמאל מאחורי ביתן המוניות. כרטיס לקו הנ”ל לא כלול בשום כרטיס חופשי ויש לרכוש אותו בנפרד. את הכרטיסים ניתן לרכוש אצל הנהג או במכונות הסגולות. עלות 900 פורינט לכרטיס (כ 10 שקלים). 

הקו עצמו נוח ומהיר, אבל צריך לקחת בחשבון שהאוטובוס הזה עמוס תמיד

אי לכך ובשל מצב הקורונה העולה, העדפתי לקחת מונית.

יש מספר אפשרויות להזמין מונית- הראשונה ביציאה מהשדה תמיד יש מוניות שמחכות לקחת אתכם לעיר.  
השנייה- להוריד אפליקצית Bolt כבר בארץ, מיד עם היציאה מהשדה ניתן להזמין כזו.
והשלישית וזו שאני בחרתי היא להזמין מראש דרך אתר בוקינג בעלות של 80 ש''ח. 

ואכן, אחרי ביקורת דרכונים וקבלת הכבודה ממתין לנו נהג ההסעה שהזמנתי עם שלט ועליו שמי. 

כחצי שעה נסיעה לבית המלון הממוקם כאמור על מדרחוב ואצי אוצה.  מקבלות חדר מעוצב, מרווח ונח, מחליפות בגדים לטמפ של 5° (+ גשם) ויוצאות לדרך.

לפרטים על המלון


מקומות לינה מומלצים נוספים ב''פשט'':
מלון ספא 5 כוכבים מפואר בלב העיר

לפרטים על המלון

מלון 5 כוכבים מרשת קמפינסקי

לפרטים על המלון

מלון 4 כוכבים מסוגנן בשדרת אנדראשי האייקונית של בודפשט

לפרטים על המלון

מלון דירות 4 כוכבים

לפרטים על המלון

מקומות לינה מומלצים נוספים ב''בודה'':
מלון בוטיק 4 כוכבים

לפרטים על המלון

מלון בוטיק 4 כוכבים נוסף

לפרטים על המלון

ובחזרה אלינו-
דבר ראשון- ארגונים.
סים מקומי: בחנות קטנטנה ברובע היהודי שנמצאת בכתובת Károly krt. 20 ממש סמוך לבית חב"ד/ שמונה דק הליכה מבית המלון שלנו, יש מוכר נחמד (שדובר כמה מילים בעברית) מתקין את הסים ומוודא שעובד. העלות כאמור 50 שח לסים 5 ג'יגה, יש גם סים עם יותר/פחות נפח והעלויות משתנות בהתאם.
בבודפשט אומנם יש wi fi בהמון מקומות, אבל רצוי שיהיה לפחות מכשיר אחד מחובר בכל רגע נתון, למשל אם צריך לפתוח גוגל מפות, להזמין מונית, או אם סתם צריך לבדוק מידע כל שהוא בגוגל.
(עריכה: כאמור, כיום אני טסה עם eSIM של חברת Airalo, (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.)

ועכשיו-אוכל! מפה לשם כבר 16:00 ואנחנו גוועות ברעב. 

אז האוכל הוא לגמרי אישיו בבודפשט והוא לא מסתכם רק במרק גולש, עוף בפפריקה, לאנגוש, קריוטוש, וקרם שניט. יש פה מגוון עצום החל מאוכל רחוב, מסעדות פועלים, מאכלים מהעולם כולו (איטלקי, סיני, יפני, מקסיקני, הודי, תאילנדי, יווני ועוד...) ועד לכוכבי מישלן, המון בתי קפה וקונדיטוריות, בקיצור לכל אזור אליו תגיעו תמצאו מה לאכול ואם תרצו אפשר גם להזמין מקום מראש באחת המסעדות הנחשבות יותר ויש כאלה בשפע.

בהמלצת בר מנהל קבוצת הפייסבוק בודפשט, התחלנו במסעדת פועלים מקומית frici papa kifozdeje שנמצאת ממש 100 מ' מהחלפן, רק כדי להרגיע את הרעב.
האוכל מקומי וברובו לא מוכר, מזמינות מרק גולש, שלוש נקניקיות ענקיות בשלושה צבעים שונים וצ'יפס רגיל+בטטה מטוגן דק דק כמו חטיף תפוצ'יפס.
המרק מעולה! הנקניקיות ממש לא מה שדמיינו, רוני לא מסוגלת לגעת בהן! זה גם לא ה cap of tea שלי, אבל הן לגמרי מחזירות אחורה בגעגועים לריח והטעם של הצ'ולנט (חמין) שהיה עומד על הפתילייה של סבתא מיום שישי עד ארוחת שבת המשפחתית. משהו בסיגנון "קישקע" רכות ונימוכות אבל יותר מתובלות ופיקנטיות.


בסוף הארוחה אנחנו יוצאות סוף סוף לקרוע את העיר. הגשם לא מפסיק לרדת, טיפות קטנות קטנות וחלשות, כל העיר צבועה באורות הכריסטמס המשתקפת בשלוליות.
מתחילות ברחוב היפהפה והמואר ה fashion street, בסופו שוק חג המולד שהשנה בגלל הקורונה הוא מתוחם והכניסה אליו רק בהצגת תעודת מתחסן.

בשוק עץ כריסמס גדול, ביתנים עם אומנות מקומית וביתני אוכל, על קירות בית הקפה העתיק והיפהפה gerbeaud יש מופע אורקולי וריח היין החם והקריוטוש באויר. סנטה מברך את הילדים ומחלק להם מתנות. איזו אווירה משגעת!


משם ממשיכות לשוק נוסף- ברחבת הבזיליקה, גם בשוק הזה עץ גדול מסביבו משטח החלקה על הקרח קטנטן, ביתנים, אוכל, יין חם וגם פה מופע אור קולי המוקרן על הבזיליקה מידי חצי שעה. אוירה שמחה ומקסימה.


בדרך חזרה לוואצי אוצה עוברות דרך גלגל הענק אבל לא עולות עליו, גשום ומעונן ונוף לא יראו היום. מה שכן, עושות לו אחלה בוק- הוא מאוד פוטוגני.

בד"כ אני לא מבזבזת זמן על קניות בחו"ל, אבל בסביבות 19:00 כשאנחנו כבר די רטובות והטמפרטורות צונחות ל 0°, אנחנו נכנסות לשטוף את העיניים בחנויות במדרחוב וואצי (וגם להתייבש ולהתחמם).

חלקו הראשון של המדרחוב יוצא מכיכר וורושמרטי (Vörösmarty Tér) בה מתקיים עכשיו שוק הכריסמס ובסופו של המדרחוב נמצא השוק המקורה, בין לבין המון חנויות ממיטב הרשתות שרוני הכי אוהבת: zara, pull&bear, bershka, mango, יש גם Adidas, h&m, c&a חנויות ספורט, חנויות נעליים, חנויות ממתקים, מסעדות, בארים, בתי קפה... בקיצור הכל מהכל והמחירים של הבגדים 30-50% פחות מהארץ! רוני מרשה לעצמה להשתולל ומחדשת את המלתחה. לא תארתי לעצמי שבשעתיים אפשר להספיק לקנות כ''כ הרבה, מזל שאנחנו מוגבלות במשקל של המזוודה 😅.
חוזרות לבית המלון עם המון שקיות וילדה עם חיוך גדול על הפנים.
כל החנויות בעיר נסגרות ב 21:00, כך גם הביתנים בשוק, אבל רוב המסעדות, הבארים ובתי הקפה נשארים פתוחים עד ממש מאוחר.


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לבודפשט

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם 



היום השני- יום בסימן שמש שקרנית והמון שיפוצים.
פוקחות עיניים לשמיים כחולים אבל טמפרטורות נמוכות.
לאחר ארוחת הבוקר מתחילות בהליכה לעבר גשר השלשלאות היפהפה במטרה לחצות את הנהר ולטייל בבודה. עוברות דרך השוק ולמרגלות הנהר...


וכשמגיעות לגשר מגלות שהוא סגור למעבר בשל שיפוצים.

(ככה נראה הגשר בביקור הקודם שלנו:)


בודקות אייך ניתן לחצות בכל זאת בלי לשוב את כל הדרך חזרה עד לגשר אליזבת או להמשיך לגשר מרגיט (בשניהם מדובר בהליכה רבה מאוד!) ומגלות שיש סירה שיוצאת כל רבע שעה מרציף ממש סמוך לגשר אשר מעבירה מגדה אחת לשנייה (עלות 500 פורינט).
שייט של שתי דקות מביא אותנו לגדה השנייה קרוב מאוד לכיכר קלארק אדם (שנמצאת בקצה גשר השלשלאות בצד השני) וסמוכה לפוניקולר שמעלה למעלה הגבעה.

מסתבר שגם הפוניקולר לא פועל בימים אלו ואת הדרך למעלה אנחנו עושות רגלית.
הטיפוס תלול ומביא היישר לחצר הארמון המלכותי.
מתחם הארמון גם הוא עומד בשיפוצים חלקיים, אבל הוא יפהפה והנוף הנשקף ממנו משגע. הארמון כיום פועל ברובו כמשרדי העירייה המקומית, במתחם שלו פועלים גם הגלריה הלאומית, הספריה הלאומית, תיאטרון המחול הלאומי ועוד.

אנחנו לא מתעכבות כאן יותר מיד זמן וממשיכות לטייל ברחובות הצבעוניים של בודהה.

בשלב מסוים אצבעות הידיים שעטופות אומנם בכפפות מאבדות תחושה, מחליטות לעשות הפסקת קפה כדי להפשיר. בכיכר שליד הכנסייה נמצאת קונדיטוריית Ruszwrum, בה מגישים את הקרמשניט שנאמר עליו שהוא הטוב ביותר בבודפשט. התור בה עצום. מאחר ואני שונאת לעמוד בתורים (בטח ובטח בקור הזה) מוותרת על התענוג ומתיישבות בבית קפה סמוך.
כשהגוף מתחמם ומוכן להמשיך אנחנו צועדות למצודת הדייגים (באסטיון הדייגים). המצודה נבנתה בתקופת האימפריה האוסטרו-הונגרית בסוף מאה ה-19 ונקראת ע"ש הדייגים שדגו בדנובה וקיבלו את התפקיד לבנות אותה, אורכה 140 מטר והיא מספקת נוף פנורמי יפהפה על הנהר, על פשט, והבולט מכל בנוף הוא בית הפרלמנט והבזיליקה. בימים אלו המצודה מקושטת לקראת החג והיא אף יפה יותר! גם השמיים נצבעים לכבודינו ואי אפשר להפסיק לצלם.

סמוך למצודה שוכנת כנסיית מאטיאש המפוארת שנבנתה בסגנון ניאו-גותי עם גג רעפים צבעוני ויפה.

עם השקיעה וכשאורות העיר נדלקים אנחנו מתחילות דרכינו למטה לעבר הנהר, ולוקחות שייט על הדנובה בשעה בה השמיים נצבעים בגוונים של כחול עמוק,
כרטיסים לשייט על הדנובה אפשר לקנות כאן

בתום השייט ובשעה שהיא כבר די מאוחרת אנחנו צועדות לעבר אנדרטת הנעליים- האנדרטה כוללת כ-60 זוגות נעליים עשויות מברזל קבועות לרצפה לזכר אלפי יהודים הונגרים, רובם מבודפשט אשר הובלו במצעדים לשפת הדנובה ונרצחו בדם קר. אנדרטה מצמררת!

וממנה לבית הפרלמנט ובחזרה לוואצי...

למרות השעה והקור אנחנו קונות את גלידת הפרח המפורסמת בגלידרייה שליד הבזיליקה. כל אחד והשיגעון שלו 😆

חוזרות לבית המלון עייפות אך מרוצות. השעון מראה לנו שצעדנו היום 30 ק''מ, 46,765 צעדים! 😱


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לבודפשט

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם 


 
בוקר היום השלישי גם הוא בהיר והטמפרטורות ממשיכות לרדת.
יוצאות שוב לעבר הבזיליקה (St. Stephen’s Basilica), היא הכנסייה הגדולה והמפוארת ביותר בהונגריה, גובהה 96 מטר והיא השנייה בגובהה בעיר (עוקף אותה ב 2 ס"מ בניין הפרלמנט ההונגרי), היא נקראת ע"ש המלך הראשון והחשוב ביותר בהיסטוריה של העם ההונגרי, המלך אישטוון הקדוש. ניתן לבקר בתוכה ולהתרשם מגודלה ומהפאר שלה וכן ניתן לעלות למרפסות שלה כדי לצפות מלמעלה בנוף הפנורמי של העיר- אפשר לעלות במעלית או לטפס ב 300 מדרגות מפותלות. אנחנו בוחרות לטפס ברגל, ואחרי הטיפוס כבר לא קר לנו.
(עלות הטיפוס, במעלית או ברגל 3500 פורינט).


גב הבזיליקה עומד מטרים ספורים מתחילת שדרת אנדראשי, השדרה אשר נבנתה במאה ה-19 ע”י ראש ממשלת הונגריה דאז ונקראת על שמו, מכונה גם השאנז אליזה של בודפשט. אורכה כ 2.4 ק"מ ולאורכה מבנים רבים עם ארכיטקטורה מפוארת, מונומנטים, פסלים, כיכרות ומוזיאונים, חנויות יוקרה, בתי קפה מיוחדים, מסעדות מכל העולם ועוד. אנחנו צועדות לאורכה. מול בניין האופרה המרשים העומד עתה בשיפוצים, פונות לסמטה צדדית המקבילה לשדרה (רחוב paulay Ede) שם נכנסות למוזיאון הממתקים והסלפי. מקום חמוד עם המון חדרים מעוצבים להצטלם ולהעלות לאינסטגרם. רגעים שמחזירים גם מבוגרים לילדות, המון צחוק ושעשוע.



בסיום נכנסות ממול לחנות הממתקים הצבעונית והמשגעת sugar, קונות "ציידה" לדרך ושבות לצעוד בשדרה עד הקצה שלה בה ניצבת כיכר הגיבורים והפארק העירוני.



הפארק בימים אלה "חורפי מאוד", העצים עומדים עירומים, האגם קפוא, על חלקו רחבת החלקה על הקרח (ממש בשלבים אחרונים של בנייה), בפינת האגם ממוקמת טירת ויידהוניאד מבנה ארכיטקטורי מרשים ביותר בתוכו המוזיאון הלאומי לחקלאות הונגריה. המון אנשים, המון כלבים, דוכנים עם יין חם, קישוטי חג שידלקו עם החשכה, בפארק גם ממוקמות מרחצאות תרמו מינראלים- סצ'ני, (שבגלל הקורונה אנחנו בוחרות לא להיכנס אליהם),
כרטיסים למרחצאות לקנות כאן, ליד המרחצאות קירקס וגן חיות.  
מרחצאות נוספות בעיר Gellért Thermal Bath ממוקמות בקצה גשר החירות בצד של בודה, כרטיסים לביקור בהם אפשר לקנות כאן או כאן

את הדרך חזרה עושות במטרו, (כרטיסים קונים במדחנים שלפני הירידה).

מתיישבות בוואצי במסעדת Rick's, בה מגישים את מנות הבשר על אבנים לוהטות. מול המסעדה קריוטוש  Molnars המפורסם, מקנחות באחד ממולא גלידה ושוקולד.

עוד סיבוב קצר דרך בית הכנסת הגדול ואורות העיר המקושטת לכריסמס ולחנוכה.


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לבודפשט

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם 



יום רביעי בבוקר עושות בדיקות אנטיגן במעבדה Holisztikus Alapellátás Kft הממוקמת בדיוק מול המלון, כמה נח. ניתן להזמין תור דרך הקבלה בבית המלון, עלות 9000 פורניט. תשובה מגיעה למייל לכל המאוחר שעה אחרי שמבצעים אותה.

לפני שיצאו מהארץ, הזמנתי תור לבדיקת PCR מעבדות נוימן הממוקמות בקרבת השוק המקורה, אין צורך לשלם מראש, רק לשבץ את עצמכם ביום ובשעה המתאימה. אפשר גם להגיע למעבדה ללא שריון תור ולהמתין שיקבלו אתכם. עלות הבדיקה 12900 פורינט. לאור שינוי ההנחיות של ישראל שניתן לבצע בדיקת אנטיגן בזמן שהותנו שם החלטתי לבצע את זו, מהירה יותר, זולה יותר וגם עצם מיקומה מול בית המלון שלנו עשה את זה נח ופשוט.

היום הזה מוקדש לרובע היהודי

מתחילים בסיור בבית הכנסת הגדול.
בית הכנסת ברחוב דוהני הוא ללא ספק האתר היהודי הבולט ביותר בבודפשט, הוא מזמין אליו מבקרים רבים בכל יום, יהודים ולא יהודים. הכניסה לביה''כ כרוכה בלבוש צנוע וגברים חייבים לחבוש כיסוי ראש (כיפה ניתן לקבל בכניסה).
כרטיסים לקנות כאן או כאן שיאפשרו לכם להגיע ולפסוח על התור הארווווך בקופות.

לא סתם זכה ביה"כ בתואר "הגדול", הוא משתרע על שטח של 60X27 מטרים, ומתנשא לגובה של כ-25 מטרים. עיצובו החיצוני מושפע מאוד מהאדריכלות האסלאמית, וכולל שני צריחים ועיטורים דמויי ערבסק המזכירים במקצת חזית של מסגד, עיצובו הפנימי מושפע מהאדריכלות הכנסייתית הגותית- כיפה גדולה וגבוהה, בימת מטיף ועוגב גדול. הוא מכיל 3,000 מקומות, דבר שהופך אותו לבית הכנסת הגדול ביותר ביבשת אירופה והשני בגודלו בעולם כולו (לא כולל ישראל). 

ביה"כ פתוח למבקרים המגיעים באופן עצמאי או בשילוב של סיור מאורגן המועבר ב 8 שפות שונות, ביניהן כמובן גם עברית, בסיור מספרים על יהדות הונגריה, טקס בר המצווה של בנימין זאב הרצל שנערך בביה"כ זה, על התפילות ועוד... 

במתחם נמצא גם מוזיאון לתולדות יהודי העיר, רחבה השמשה כקבר אחים בתקופת מלחמת העולם ה-2, ואנדרטת עץ החיים/ הערבה הבוכיה - זיכרון לנספים בשואה הבנויה בדמות עץ ערבה שעל העלים בשבעת ענפיה מוטבעים כ 30.000 שמות יהודים שנרצחו בשואה.

הרובע היהודי הפך בשנים האחרונות לטרנדי ממש, אפשר למצוא בו חצרות מגניבות עם פאבים, בארים, מסעדות, בתי קפה וחיי לילה פעילים ותוססים (שאנחנו כמובן לא חווינו מאחר ורוני רק בת 16). הסתובבנו קצת כדי לספוג אוירה. חלק מהמקומות לצערי היו סגורים (כדוגמא שוק הסימפלה שפעיל עד נובמבר).
התחלנו  ב vintage garden, בית קפה/קונדיטוריה/מסעדה מהיפות והמעוצבות שראיתי! כמו בית הקפה העוגות שמגישים בה יפות ומעוצבות, אבל- הטעם ממש מאכזב!

ה street food karavan מדליק! עיצוב משגע, מלא חברה צעירים, מוסיקה ואווירה סופר כיפית.

סמטת gozsdu גם שווה! שוק קטן, המון קישוטי כריסמס, מלאאאא מסעדות ובתי קפה שקשה להחליט באיזה מהם לשבת.

יש ברובע היהודי גם המון גרפיטי משגע!

סיימנו את הערב שוב בשווקי הכריסמס, קנינו קצת מזכרות והלכנו לבית המלון לנסות כמו ישראליות טובות לדחוס 30 ק''ג, בתוך מזוודה אחת של 20. 😱😅

ב 03:00 בבוקר חיכה לנו בלובי נהג המונית שהוזמנה גם היא מראש באתר בוקינג, בית המלון הכין לכל אחת מאיתנו ''doggy bag'',  עם כריכים, פירות, בקבוק מים, מיץ תפוחים וקפה, (שנזרק לפח בשלמותו מאחר ובבדיקת כבודת היד בחו''ל לא ניתן להעביר נוזלים).

שימו לב שדלפקי חברות הלאו קוסט נפתחות שעתיים לפני הטיסה, ואם מגיעים לפני אין מושב כסא/ספסל לשבת עליהם בזמן ההמתנה או מקום לקנות בו משהו לשתות/לאכול. קחו זאת בחשבון.

בחזרה ארצה עושים בדיקת PCR בשדה התעופה וחוזרים הביתה לחופש מהחופש, שלושה ימי בידוד (חייבת להודות, דווקא קונספט לא רע, אחלה זמן לעשות מלאאא כביסות שהצטברו בבית ועוד כל מיני מטלות.)

את הבדיקה הנוספת עשינו במתחם של פיקוד העורף הקרוב לביתנו ללא עלות כספית (היכן נמצאים מתחמי הבדיקות ושעות הפעילות שלהן אתם יכולים למצוא כאן). תשובות הגיעו תוך 13 שעות.

** אם אתם נוסעים עם ילדים להלן רשימה של עוד אטרקציות ואתרים למגוון גילאים שאנחנו לא הספקנו לבקר בהם:
אוטובוס hop on hope off: אוטובוס תיירים המאפשר לרדת ולעלות באתרים התיירותיים במשך יום שלם וכך להגיע אל רוב האטרקציות בבודפשט בקלות ובמהירות ולהספיק לראות כמה שיותר בזמן קצר. מומלץ לקחת אותו ביום הראשון וכך להבין את הגיאוגרפיה של העיר.
כרטיסים לאוטובוס אפשר לקנות כאן
האוטובוס האמפיבי: אוטובוס שהופך לסירה ומאפשר להכיר את העיר מהיבשה ומהנהר. אטרקציה ייחודית לבודפשט ומומלצת בעיקר למשפחות.
כרטיסים לאוטובוס האמפיבי אפשר לקנות כאן או כאן
כרטיס משולב לאוטובוס Hop On Hop Off ולאוטובוס האמפיבי אפשר לקנות כאן
סיור בסקוטרים: סיור שנמשך בין שעה לשלוש שעות על סקוטרים ממונעיםחוויה מדליקה לנוער (ולהורים). 
כרטיסים לסיור סקוטרים אפשר לקנות כאן
ביקור בפארק העירוני (Városliget): בפארק יש מדשאות רחבות ידיים והרבה מתקני שעשועים לילדים, כמו כן תמצאו בו גן החיות, קרקס עירוני ומוזיאונים מיוחדים וידידותיים לילדים. יש גם אגם מלאכותי שניתן לשוט בו בסירות פדאלים ובחורף כאמור הוא הופך לזירת החלקה על הקרח.
הטרופיקריום של בודפשט: אקווריום ענק ומקסים. לאתר:  http://tropicarium.hu/
הפלנטריום של בודפשט: מבנה עם כיפה ענקית הצבועה בצבע כסף הממחיש בצורה ברורה עד כמה אנחנו קטנים בתוך היקום, אפשר להתרווח בנחת בכיסאות ולצאת למסע מרתק באחד מתוך מגוון רחב של סרטים הסוקרים את הגלקסיה שלנו. בנוסף מתקיימים במקום מופעי לייזר בליווי מוזיקת רקע הממחישים למבקרים תופעות המתרחשות ברחבי היקום.
מוזיאון האור: חוויה מהפנטת ומתאימה לכל הגילאים, מוזיאון המדיה החדשה הגדול בעולם המוקדש להצגת אור כמדיום של אמנות.
כרטיסים למוזיאון האור אפשר לקנות כאן
בית מלון Aquaworld Resort Budapest המהמם עם פארק מים מקורה. 

לפרטים נוספים על בית המלון ובדיקת זמינות לחץ כאן


לסיכום- הקורונה פה כדי להשאר, אפשר לטוס, להנות, לבלות, לחוות, להיזהר, להישמר ולשוב הביתה בריאים ועם חלומות ליעדים נוספים.

גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים. 

ועד הטיול הבא הרשמו לאתר ובואו נשמור על קשר!!! 


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לבודפשט

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.