23 Mar
23Mar

שנים חלמתי על טיול בטוסקנה, אחד מחבלי ארץ המגף היפים והרומנטיים, המשלב בנופיו הפסטורליים ערים ועיירות קסומות עשירות בהיסטוריה, אדריכלות ואמנות, כבישים מתפתלים בין גבעות עגולות משובצות כרמי ענבים ומטעי זיתים ושבילים המובילים למסעדות עם קולינריה מקומית משובחת וליקבים עם מסורת ייצור יין מהעתיקות בעולם. והנה הגיעה ההזדמנות ואפשר להפוך את החלום למציאות.

אז כמה מילים כדי לעשות סדר לפני שממריאים

טיסות: לטוסקנה ניתן להגיע מבולוניה, רומא, מילאנו, ברגמו, או ונציה, בהן נוחתות טיסות ישירות מישראל עם החברות: אל על, Ryanair, easyjet, wizz air. 

כהרגלי נכנסתי למנוע החיפוש skyscanner וחיפשתי כרטיסים בחופשת פורים, הפור נפל על ברגמו בגלל ההתאמה בימים ומחיר הכרטיס: 100 אירו הלוך חזור כולל הושבה וטרולי והאפשרות לשלב יעדים נוספים בדרך עליהם אני מפנטזת כבר לא מעט זמן. 

אם חשקה נפשכם רק בטוסקנה ואתם גמישים בתאריכים, היעד הקרוב והנח ביותר הוא בולוניה בה ניתן להשכיר רכב (נסיעה של שעה ושלושת רבעי) או לחילופין לנסוע ברכבת (שעה ורבע) לפירנצה ואת הרכב להשכיר רק כשמסיימים את הביקור בעיר ויוצאים ממנה. 

רכב: לאחר הזמנת הטיסות נכנסתי להשוות מחירים במנוע חיפוש הזה. את חברת ההשכרה אני בוחרת קודם כל לפי הציון שמקבלת (מעל 8) ובודקת שיש מספר מכובד של אנשים שדירגו אותה כדי לסמוך על אמינות הציון, את הרכב אני בוחרת בהתאם למספר הנוסעים. בד"כ מעדיפה דגם ידני שעשוי להגיע למחצית מחיר מאוטומטי. אני נוהגת לבחור בחברה שמאפשרת ביטול בחינם עד יום לפני ההשכרה. אחת הסיבות שאני משתמשת במנוע חיפוש הזה היא שהם משווים את ההצעות מהאתרים הבינלאומיים ומאתרים ישראליים בחיפוש אחד ומתחייבים למחיר הזול ביותר. יותר מזה... במידה וכבר הזמנתם רכב, תוכלו לשלוח להם את הצעת המחיר שקיבלתם והם יחפשו עבורכם מחיר זול יותר, אם ימצא תקבלו על כך מייל ותוכלו לבחור האם לבטל את ההזמנה המקורית ולהזמין מחדש במחיר הנמוך יותר. את הצעת המחיר שקיבלתם אתם יכולים לשלוח ישירות למייל הזה-  roim@paapmpaapm.com או לאתר- https://paapmpaapm.com/?utm_source=affiliate&utm_campaign=roim   
בחרתי בפיג'ו  208 (או רכב דומה מאותה קטגוריה) ל 8 ימים- עלות: 800 שח

רשיון נהיגה: בעקרון באיטליה- הרישיון הישראלי תקף. בחברת ההשכרה מסתפקים בהצגתו בזמן הצ'ק אין, אלא שע''פ חוקי משרד התשתיות והתחבורה האיטלקי נדרש מתיירים בעלי רישיון נהיגה מחוץ לאיחוד האירופי להחזיק רישיון נהיגה בינלאומי או מסמך תרגום אחר בצמוד לרישיון המקומי. כך שאנחנו לא לוקחים סיכונים ומעדיפים לצאת מצוידים בכל המסמכים. רישיון נהיגה בינ''ל ניתן להוציא בכל אחד מהמקומות האלה זה לוקח שתי דקות בעלות של כוס קפה בארומה. הרישיון בתוקף לשנה (כך שהרישיון שעשינו לקראת הנסיעה ליוון עדיין בתוקף).

ביטוח בריאות + כבודה: את ביטוח הנסיעות אני עושה בפספורט כארד. ביטוח נסיעות חכם, שמשלם במקום עבור טיפולים רפואיים, אשפוז או תרופות במקרה הצורך, וכל זאת ללא ביורוקרטיה או ניירת, בלי השתתפות עצמית ובלי להמתין עד לאישור התביעה והחזר כספי. במקרים של אובדן או גניבה של כבודה, הפוליסה מכסה שווי של עד 2,500 דולר!!! אפילו אם הכבודה הגיעה באיחור, הביטוח מטעין את הכרטיס ב-150$ באופן מיידי כדי לאפשר רכישה של ציוד בסיסי עד לקבלת הכבודה כולה. ביטוח ניתן לעשות כאן

בתי מלון: בטוסקנה היצע רב ומגוון של לינה בחוות, דירות או בתי מלון. כאחת שמכורה לטיולי קרוואנים אני בד''כ מעדיפה טיול מתגלגל. בפרט שמדובר בטיול זוגי ובלי הרבה ציוד וכשזמני ומרחקי הנסיעה לא מועטים. גם את בתי המלון אני בוחרת לפי הציון והתגובות (מקפידה לבדוק גם את התגובות השליליות!) ובודקת במפה את המיקום. כמובן שבוחרת מלונות עם אפשרות ביטול.
אני חייבת להודות שבחכמת הבדיעבד אני לא בטוחה שהבחירות שלי היו נכונות, החוות בטוסקנה סופר מפנקות ומדהימות, ממוקמות בין כרמים ומטעים והן מספקות תחושה מקסימלית של רומנטיקה במיטבה.

(ולכל המעוניינים לדעת למה בעצם לא בחרתי בקרוואן? מודה ששקלתי את זה ברצינות, יש משהו מאוד רומנטי בנסיעה זוגית בקרוואן ובעיקר באזור כמו טוסקנה, אבל כפי שתוכלו לקרוא בעמוד הטיפים שלי, מאחר והמרכיב המרכזי בטיול אינו טבע אלא העיירות, מסורבל יותר לתמרן עם קרוואן בסביבה כזו לעומת מכונית קטנה, כמו גם תוסיפו לזה את האוכל האיטלקי המופלא לצד כוס יין מקומי משובח במסעדה טובה במקום בישול בקרוואן- וההחלטה הפכה פשוטה וקלה.)

אז אם אתם מעדיפים לעשות טיול כוכב, הנה כמה מלונות/חוות נפלאות מפנקות ומומלצות:

מלון ב (Castelnuovo Berardenga, (Siena

לפרטים על המלון

חווה ויקב ב קייאנטי

לפרטים על המלון

מלון ב Greve in Chianti: 

לפרטים על המלון

מלון ספא ב San Casciano in Val di Pesa

לפרטים על המלון 

חווה ב Montepulciano

לפרטים על החווה

חווה ב Montalcino

לפרטים על החווה  

אם אתם בהרכב משפחתי, זו חווה מהממת שממוקמת ב Villamagna עם נוף מהמם ולא מעט פעילויות מקסימות למשפחה כמו רכיבה על סוסים, סדנת בישול, צייד פטריות כמהין ועוד ולא פחות חשוב במחיר מצחיק...

לפרטים על החווה

יש עוד המון המון מקומות אירוח נפלאים, במחירים נמוכים יותר, תוכלו למצוא אותם כאן

סים קארד: אני טסה עם eSIM של חברת Airalo המאפשרת להוריד ולהתקין חבילת גלישה דיגיטלית ביותר מ-200 מדינות/אזורים ולשמור על קשר בכל מקום בעולם מיד לאחר הנחיתה. העלויות נמוכות והשירות מצויין! (רק צריך לוודא שהמכשיר שלכם תומך eSIMׂׂׂ)
אם תכתבו קוד קופון ASNT7705 בהזמנה שלכם תקבלו 3 דולר הנחה.

🔸המטבע באיטליה הוא אירו.
 אני נוהגת להזמין מט''ח ב fly money חברה טכנולוגית פיננסית המאפשרת הזמנה מראש בנוחות מהבית באמצעות כרטיס האשראי ואיסוף רגע לפני הטיסה בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג, החברה מציעה שערים אטרקטיביים וללא עמלות המרה נוספות, אפשרות פריסה לתשלומים ושירות לקוחות 24/7 שזמין ללקוחות בכל שלב של ההזמנה. השירות מצוין וקבלת הכסף בשדה התעופה לוקחת דקות ספורות. זה חוסך לי זמן וכאבי ראש ומבחינתי זה שווה הכל.|
הזמנת מט''ח אפשר לעשות כאן 

🔸ליטר דלק 95 עולה בין 2.0 ל 2.5 אירו 

🔸מזג אויר במרץ: אנחנו זכינו במזג אויר טוב, לא ירד גשם, הטמפ ביום היו בסביבות 15 מעלות ובלילה ירדו ל 7 בערך

🔸ביגוד: פלג גוף עליון- חולצה קצרה, סוודר, מעיל, פלג גוף תחתון- מכנס ארוך, היו ימים שהייתה רוח קרה והשתמשנו בכובע וכפפות.

🔸חשמל: 220 וולט תקע עם 2 פינים עגולים.

ואי אפשר לצאת לדרך ללא הנחיות קורונה (נכונות ל 16/3/2022)

🔸חובה להגיע לטיסה עם מסכה מסוג FFP2/ N95, (זה נכון גם לכל נסיעה בכל תחבורה ציבורית באיטליה).

🔸 יש למלא  טופס איתור נוסעים דיגיטלי של האיחוד האירופי (dPLF). ניתן למלא אותו בכל שלב לפני הטיסה ללא הגבלת שעות כל עוד ידועה לכם מס' הטיסה. את קוד ה- QR שישלח אליכם יש להציג בדלפקי הצ'ק אין 

🔸24 שעות לפני היציאה מהארץ יש למלא טופס הצהרת נוסע יוצא מישראל.  

🔸 על מחוסנים/מחלימים להציג תעודת מחוסן/מחלים.

🔸 אם לא התחסנתם/ החלמתם צריך להגיע עם תשובת PCR שלילית לבדיקת קורונה שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה או אנטיגן שנעשה ב 24 שעות שלפני הטיסה.

 🔸 במקרה ואין באפשרותכם להציג את אחד מהדברים הנ"ל, יהיה עליכם לשהות בבידוד למשך 5 ימים ולבצע בדיקת PCR/אנטיגן בתום תקופת הבידוד.

🔸בכל בית קפה, מסעדה, מלון מוזיאון או אפילו כניסה לקתדרלה צריכים להציג תו ירוק

🔸  48 שעות לפני החזרה לארץ יש למלא טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל

🔸בכניסה לישראל מחויבים לעשות בשדה התעופה בדיקת PCR בתשלום. ניתן לבצע עבורה תשלום לאחר מילוי טופס נוסע חוזר, ביצוע התשלום מראש מעניק הנחה בעלות הבדיקה (80 שח למשלמים מראש, 100 שח למשלמים בנתב''ג).

ועכשיו כשיש לנו את כל הטפסים והאישורים אפשר לצאת לדרך!

מגיעים לנתב"ג לתוך תורים ארוכים שזזים לאט מאוד. טוב שלא בנינו הפעם על קניות בדיוטי כי בקושי נשאר זמן לקפה. כשמגיעים לצ'ק אין הדיילת מאוד עניינית, להבדיל מהטיסות ליוון ולבודפשט היא לא בודקת מסמכי קורונה, לא תעודת מתחסן ולא את ה QR של טופס הכניסה לאיטליה. שתי דקות וממשיכים. שיקוף, ביקורת דרכונים, והופ- מרגישים את הריח של חו"ל מחלחל.

נכנסים למטוס עמוס וחם, מלא ילדים מרעישים שיצאו לחופשת פורים. יושבים ארבע ורבע שעות עם מסיכת N95, די מעיק ומחניק, אבל החיוך שלא נמחק לי מהפנים כל כך רחב שאפשר לראות אותו אפילו מבעד המסכה...

בשדה התעופה בברגמו מופתעים לגלות תורים נפרדים לדרכונים ביומטרים, ממש כמו אלו בארץ, שמקצרים מאוד את זמני ההמתנה.  הם מיועדים לבני 14+ בלבד, כך שאם אתם מלווים בילדים תצטרכו להמתין בתורים הרגילים. 

משם היישר למשרדים להשכרת הרכב, נציג מאוד לא חביב דובר אנגלית במבטא איטלקי כבד מקבל אותנו ולאחר כל הביורוקרטיה נותן לנו מפתחות לרכב פיאט 500L, קצת יותר גדול וקצת פחות ''חתיך'' מהרכב שהזמנו. 

הנה כמה טיפים חשובים שקשורים בהשכרת רכב שלמדנו עם השנים

את ההזמנה עושים ע"ש הנהג הראשי, הוא גם צריך להציג את רישיון הנהיגה והתשלום חייב להיעשות עם כרטיס אשראי על שמו, לא הבאתם כזה? זה מחייב הוספת נהג וכל נהג נוסף- תוספת מחיר.  שימו לב שאתם יודעים את הקוד הסודי של האשראי, לא בכל המקומות ניתן לשלם עם wi fi.

ביטוחים: ביטוח הרכב ברוב המדינות כלול במחיר ההשכרה והוא מכסה נזקים מעל סכום ההשתתפות העצמית. במעמד ההשכרה יציעו לכם להרחיב את הביטוח לנהגים נוספים ולכיסוי חלקי (פגיעה רק בגוף הרכב) או מלא (כולל גם שמשות וצמיגים) שיבטל את ההשתתפות העצמית.
המחירים משתנים בין חברות ההשכרה, המדינות ובהתאם לגודל הרכב.
עלות התוספת יכולה להגיע לחצי מעלות השכרת הרכב ויותר, אבל היא נותנת שקט נפשי בכל מקרה של פגיעה ברכב עד השריטה הקטנה.
ניתן ומומלץ לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית בחברות ביטוח חיצוניות שמתמחות בזה טרם הגעתכם ליעד, אני לדוגמא עושה תמיד כאן . (לשם השוואה בחברת ההשכרה הציעו לנו לעשות הרחבה חלקית במעמד ההשכרה ב 11 אירו ליום ואילו אני שילמתי להרחבה מלאה כ 6.5 דולר ליום, פער רציני). ויכולה להעיד מניסיון אישי שגם מחזירים כסף עד השקל האחרון על פגיעה ברכב. 

אנחנו עולים לחניון בו עומדים הרכבים של כל החברות, ומחפשים קודם כל את השלטים של החברה ואז את סוג האוטו ולוחית הרישוי, מהדקים חגורות ו...לדרך

שעה נסיעה באוטוסטרדה ומגיעים לסירמיונה (Sirmione). עיר יפהפייה, היושבת על חצי אי צר מאוד וארוך אל תוך אגם גארדה. 

העיר העתיקה קטנה והיא בנויה סמטאות צרות ויפהפיות השופעות גלידריות, מסעדות, חנויות, בתי מלון וספא. על העיר חולשת מצודת סקליג'רה (Rocca Scaligera) שהיא סימלה של העיר. 

בית המלון נמצא במקום מעולה במרכז העיר העתיקה. החדר מרווח, נקי ועם נוף משגע של האגם, הכיכר והמבצר. ארוחת הבוקר מגוונת וטעימה מוגשת בעונה זו בחדר אוכל עם נוף לאגם.

לעיר העתיקה לא ניתן להיכנס עם רכב אלא אם אתה תושב מקומי או אורח באחד המלונות. חשוב לכתוב בהזמנה שאתם באים עם רכב ולבקש אישור כניסה ולקחת בחשבון שהחניה אינה כלולה במחיר המלון. מי שלא לן בעיר העתיקה יכול להחנות בחניונים מסודרים או ברחוב הראשי מחוץ לעיר העתיקה בכחול לבן ולשלם במדחנים העומדים ברחוב, זמן חניה מקסימלי - 8 שעות, תשלום מראש.

לפרטים על המלון 

מלונות נוספים ומומלצים בסרימיונה:

מלון 4 כוכבים-

לפרטים על המלון 

מלון 4 כוכבים נוסף-

לפרטים על המלון 

התקופה היא off season והעיר שקטה מאוד ועם מעט מאוד תיירים, רק חלק מהמסעדות פתוחות ורוב החנויות, גלריות ובתי האוכל נפתחים ב 10:00 ונסגרים ב 20:00. אנחנו מוצאים מסעדה מצויינת עם מנות איטלקיות גדולות, מיוחדות וטעימות במיוחד ומתענגים על כל ביס!

משהו שחשוב לדעת, באיטליה לא נהוג להשאיר טיפים, אבל יש חיוב קבוע שנקרא coperto שהוא עבור סידור השולחן וסלסלה עם כמה פרוסות לחם שיניחו לכם עליו מייד אחרי ההזמנה, בין אם תאכלו או לא צריך לשלם על זה. בד"כ בסביבות 1.5 - 2 אירו לכל סועד.



לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לטוסקנה

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



בבוקר אחרי התארגנות וסיור קצר נוסף בין הסמטאות אנחנו יוצאים לדרך.

הנסיעה לפירנצה אורכת שעתיים וחצי על כביש אגרה מהיר, יש גם דרך פנורמית, אבל מזג האויר ערפילי ולא ממש רואים את הנוף, הדרך המהירה עוברת בהמון מנהרות. התשלום על האוטוסטרדות מתבצע ביציאה מהן, ניתן לשלם במזומן או באשראי (המכונה מקבלת עד שטרות של 100 יורו).

פירנצה, בירת טוסקנה, עיר עתיקה ויפיפייה בת 2000 שנה. עירם של לאונרדו דה וינצ'י ומיכלאנג'לו, היא גן עדן לאוהבי היסטוריה, אמנות ותרבות, ואלו נוכחים בה בכל פינה.
אנחנו מגיעים לקראת הצהרים לבית המלון הממוקם במרכז, 10 דקות הליכה מכיכר הקתדרלה, 10 דקות מהגשר העתיק וגם 10 דקות מתחנת הרכבת. המלון הוא בניין מוסב מהמאה ה 15, מעוצב ומרוהט להפליא, עם חדרים גדולים ומרווחים, החדר שלנו פונה לרחוב והוא לא אטום, שומעים את התנועה שחולפת. אז אם אתם מזמינים אותו כדאי לבקש חדר שפונה לחצר הפנימית שלו ולא לרחוב. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר אוכל יפהפה!
גם כאן לבית המלון הסדר עם חניון בקרבת מקום בתשלום נוסף.

לפרטים על המלון 

לאחר הצ'ק אין והתמקמות בחדר אנחנו לוקחים מפה, מסמנים עליה את האתרים שאליהם רוצים להגיע. 

מתחילים בשוק המקורה- מרקטו סנטרל (Mercato Central), שם מנשנשים גם ארוחת צהרים.

אגורים באנרגיית פחמימות יוצאים להסתער על העיר. הדרך היעילה ביותר לראות אותה היא כמובן לצעוד! (בואו בנעליים נוחות!) 

ברחובות העוטפים את השוק המקורה מתקיים שוק הרחוב- סן לורנזו (lorenzo mercato) בו מוכרים בעיקר חפצים מעור וגם מיני מזכרות.

מרכז העיר ההיסטורי יושב על שטח קטן יחסית ואפשר בקלות לראותו ביום אחד. 

מתחילים בכיכר הקתדרלה (Piazza Del Duomo) עליה קומפלקס מבנים גדולים ומרהיבים. הקתדרלה עצמה (Santa Maria del Fiore) שנחשבת לסמל של העיר היא אחת הכנסיות הגדולות והמרשימות בעולם, מצופה בלוחות שיש טוסקני ועיטורים בגוונים של לבן, ירוק וורוד. הכניסה אליה בחינם אך מותנית בהצגת תו ירוק, יש תור בכניסה שלוקח פלוס מינוס רבע שעה והוא בעיקר בשל בדיקת המסמכים, בצמוד לקתדרלה מגדל פעמונים ומולה בית הטבילה, על שערו המזרחי עשרה לוחות זהב עם עשרה סיפורים מהתנ"ך .

בצאתנו מהקתדרלה צועדים על מדרחוב Via dei Calzaiuoli עד פיאצה דלה סינוריה (Piazza Della (Signoria, בה ממוקמים הארמון הישן (Palazzo Vecchio) המשמש כבניין העירייה ובכניסה אליו ניצבת רפרודוקציה של פסל דוד, גלרית אופיצי (Galeria Uffizi) המוזיאון המפורסם ביותר בפירנצה, לוגיה דיי לנזי (Loggia dei Lanzi) אזור פתוח ומקורה בו מוצגים פסלים, ומזרקת נפטון הגדולה והמרשימה. וואוו, הכל כל כך יפה!

ממשיכים לבזיליקת סנטה קרוצ’ה (Santa Croce)  כנסיה גדולה וחשובה, בה קבורים חלק מגדולי האומה האיטלקים כמו מיכאלאנג’לו וגליליאו, אנחנו מגיעים בשעה שהיא כבר סגורה ומתרשמים מחזית הבניין עליה ניצב מגן דוד גדול ובולט בצבע כחול.

משם דרך גשר אלה גרציה  (Ponte Alle Grazie) ולאורך נהר הארנו עד גשר פונטה וקיו (Ponte Vecchio) המפורסם, המחבר את שתי גדותיה של העיר בנקודה הכי צרה של הנהר ועליו בנויות חנויות שהן אלו המעניקות לו את מראהו המיוחד. (רוב החנויות הן חנויות תכשיטים יוקרתיים ויקרים).

לאחר שסיימנו אנחנו חוזרים לאותם אתרים כדי לראותם שוב אך הפעם מוארים בזמן שהערב יורד....

בסוף היום יושבים במסעדה. אורי שאוהב לנסות ולהתנסות מזמין מרק ריבוליטה ("מרק של העניים"). זה מרק טוסקני שעשוי משאריות והוא מעובד מחדש לתבשיל הכולל בתוכו גם שאריות לחם והופך אותו לעיסה דחוסה ומאוווד משביעה ואני שהולכת על בטוח הזמנתי מרק מיניסטרונה פשוט, חם וטעים, בנוסף הזמנו עיקריות- ריזוטו פטריות ורביולי גבינות, שאחרי המרקים היו לגמרי מיותרים.


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לטוסקנה

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



היום השני בפירנצה מוקדש ברובו לקולטורה, בתוכנית ביקור בגלריה של האקדמיה ובמוזיאון אופיצי הנחשבים למוזיאונים המפורסמים והעשירים ביותר בעיר וככאלה הם גם מאוד עמוסים ועם תורים ארוכים, לכן מה שעשיתי זה הזמנתי את הכרטיסים מראש.
יש כמה סוגי כרטיסים, רגילים, דילוג על התור ויש גם כרטיסים כאלה וכאלה משולבים (של שני המוזיאונים)
לקניית כרטיס ללא המתנה בתור לאופיצי לחצו כאן או כאן, 
לקניית כרטיס ללא המתנה למוזיאון האקדמיה לחץ כאן,
לקניית כרטיס משולב לחץ כאן או כאן
הכניסה לאתרים מאוד מסודרת, מהירה ויעילה. גם כאן חייבים להציג תו ירוק. יש סדרנים שבודקים את  הכרטיסים ויש שבודקים את התעודות והתורים רצים. בכלל, מצאנו שהאיטלקים מאוד קפדניים! בכל האתרים המוזיאונים, ואפילו במסעדות (גם באלה שיושבים בחוץ) נדרשנו להציג תו ירוק, בנוסף בחלק מהקומות מודדים גם חום (קצת עתיקים... 😄). 

במוזיאון לאקדמיה מוצגות מספר תערוכות אך רוב תשומת הלב מוקדש באופן ברור לפסל דוד! המוזיאון לא גדול והביקור ערך כשעה.

תגידו לי אתם, עם כזאת יד וכאלה ביצים- אייך לא יפגע לו בול בפוני? 😝

משם המשכנו לאופיצי שהוא מוזיאון מטורף! שלוש קומות עמוסות במיטב היצירות של האומנים האיטלקים מתקופת הרנסנס. התערוכות מוצגות בחדרים מעוצבים ומפוארים, שהם לא פחות מרשימים מהיצירות עצמן, ויש גם צ'ופר של נופים נהדרים באזורים מסוימים במבנה .אוהבי ומביני אומנות יכולים להסתובב בתוכו המון שעות! אנחנו יצאנו כעבור שלוש. 

בצאתנו מהמוזיאון קלטנו שני תורים ארוווווכים משתרכים בשני צידי הכביש. מבררים על מה המהומה ומגלים שמדובר בתורים לבר סנדוויצ'ים! אבל לא סתם סנדוויצ'ים, כאלה שאתה אוכל בבוקר ושבע עד הלילה! ברחוב אחד, עומדים זה לצד זה ארבעה בארים שעל פי מה שקראנו, הם מהווים את אחת מאטרקציות האוכל הרציניות בעיר ומוכרים שם כאלף סנדוויצ'ים ביום!!!! הסנדוויצ'ים עשויים מפוקצ'ות טריות שזורמות לשם על מגשים בכל כמה דקות והן ממולאות ברטבים וממרחים, גבינות ונקניקים, ירקות טריים או אפויים. בקיצור... כל טוב איטליה. וכל הטוב הזה בעלות של 6 אירו בלבד.
מי שעוקב אחרי יודע שאני לא אעמוד בתור בשביל אוכל, אבל אורי כן! אז עמדתי! 20 דקות אולי יותר, ובשביל מה? בשביל סנדוויץ'!!!! (במאמר מוסגר- נאלצת להודות שלפעמים שווה לעמוד בתור 🤫), אז אם גם לכם מתחשק לעמוד בתור ולהנות מסנדוויץ' מושחת וטעים להפליא, זו הכתובת: Via dei Neri, 74, 50122 Firenze, ממליצה לכם לקחת אותו וללכת כמה צעדים, לשבת על גדות הארנו, להשקיף על הפונטה ווקיו ולהנות מהנוף ומהאוכל!

אח"כ חצינו את הגשר והמשכנו עד לארמון פיטי, טיילנו בגני בובולי שהיו די מאכזבים אם כי לא ציפינו ליותר מזה בעונה זאת של השנה.
להזמנת כרטיס לארמון או משולב לארמון והגנים לחץ כאן או כאן
אם יש לכם כוונה לבקר במספר אתרים בעיר שווה לבדוק רכישה של הכרטיס הזה

ולקראת הערב צעדנו חצי שעה נוספת עד לכיכר מיכלאנג'לו לתצפית על העיר, יחד עם עוד אנשים שהגיעו מצוידים בבקבוקי יין, כולנו ישבנו וחיכינו לשקיעה. קפאנו מקור, אבל התמוגגנו מהנוף וצילמנו עשרות תמונות!

ורגע לפני שעוזבים, הנה עוד כמה תמונות שהעין צדה בדרך... 


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לטוסקנה

התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם


בבוקר נפרדנו מפירנצה ויצאנו לכבוש את טוסקנה. אנחנו רגע אחרי שהחורף הסתיים ורגע לפני שהאביב מתחיל, הגבעות מתחילות להיות ירקרקות מהעשב הטרי אבל העצים והכרמים עדיין עומדים בשלכת מלאה, מה שמצד אחד מבליט בנוף את הפריחה הלבנה והוורודה המקשטת את הגבעות, אבל מצד שני גורם לנוף להיות שונה ממה שדמיינתי, פחות דרמטי, פחות מרשים. זה כמובן לא פוגע בהנאה, העיירות מרהיבות, יש יתרון עצום של מיעוט תיירים ולא עומדים בתורים, המחירים של המלונות והשכרת הרכב זולים משמעותית מאשר בשיא העונה, אבל הירוק היום.... ירוק פחות.  

ברחבי טוסקנה פזורות מאות עיירות, הקושי הראשוני הוא בהחלטה באיזה מהן מבקרים. אז לאחר שקראתי ובדקתי, חקרתי וחפרתי, בחרתי את אלו שנראו לי המתאימות ביותר עבורנו.
העיירה הראשונה אליה נסענו היא ארצו (Arezzo), אשר זכתה לתהילה בזכות הסרט המופלא שצולם בה, "החיים יפים" של אחד מגדולי הבמאים והשחקנים - רוברטו בניני.
את הרכב חנינו בחניון מסודר בפאתי העירה עתיקה, תשלום במכונה בסיום הביקור.
במרכז העיירה פיאצה גראנדה (Piazza Grande) היפה עם רצפה משופעת ולצידה בניינים צבעוניים וקסומים, חנויות, בתי קפה ומסעדות וממנה יוצאים ומסתעפים רחובות וסמטאות בעליות וירידות המובילים לכנסיות, כיכרות ומבנים נוספים! 

אחרי ארצו נסענו לפיינצה (Pienza) שממוקמת בעמק ואל אורצ'ה (Val d'Orcia) שנופיו נחשבים ליפים ביותר בטוסקנה, הדרך נהדרת, קימורים וגבעות, כרמים, מטעים, ברושים בשולי דרכים המובילות ליקבים ולחוות צידיות. גם כאן מחנים באחת מהחניות המסודרות העוטפות את העיר, החנייה ללא תשלום.
המרכז ההיסטורי של העיירה קטנטן ומשגע! הוא הוכרז  כאתר מורשת עולמית מטעם אונס"קו. הרחובות והסמטאות שלה כמו נלקחו מתוך גלויה, ציוריות ויפהפיות!!! 

אנחנו אוכלים במסעדה מעולה, אוטנטית, שתיים ממנות הדגל של האזור – מנה ראשונה היא תערובת גבינות פיקורינו מותכות והשנייה היא פסטה קצ'יו די פפה – פסטה עם גבינת פקורינו ופלפל. ללקק את האצבעות! 

הפיקורנו, אגב, היא גבינת כבשים משובחת המיוצרת בטוסקנה. אפשר לקנות אותה בשלל חנויות הפזורות ברחבי העיירות השונות.

בשעת בין ערביים נסענו לעיירה מונטפולצ'אנו (Montepulciano) בה נישן הלילה במלון דירות הממוקם ממש באמצע העיירה, עם חדרים מרווחים ומעוצבים, נקיים, שקטים ונעימים.
פרט חשוב שצריך לשים אליו לב כשמזמינים לינות בדירות עם ארוחת בוקר, שלא משנה אם הארוחה תוגש בבית קפה סופר מפואר או הכי פשוט ועממי, מדובר בארוחה קונטיננטלית הכוללת שתיה קרה, חמה ומאפה.

לפרטים על מלון הדירות 

העיירה הזו קצת יותר גדולה מקודמותיה, או שאולי זה רק הסיור בה שלא קל מאחר וכולו נעשה בעליות/ירידות תלולות?! (בקיצור- פחות מומלץ למשפחות עם ילדים צעירים, תינוקות בעגלות או לאנשים המוגבלים בהליכה).
הסתובבנו בין הרחובות והסמטאות, עלינו וירדנו, עלינו וירדנו, עלינו וירדנו, ונכנסנו לסיור קצר באחד ממרתפי היין הנמצאים מתחת לחנויות, שכלל טעימות של יין שמיוצר באזור. אורי ואני לא מבינים גדולים ביין, יותר מזה, אם אני שותה יותר מכוס אחת צריכים לאסוף אותי על אלונקה כך שלא תכננו לעשות ביקור מיוחד ביקב והסיור הזה התאים לנו בול.


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לטוסקנה

לחץ כאן

או התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם


בבוקר נסענו לסיינה (Siena).
את הסיור שלנו התחלנו בכיכר דל קאמפו (Piazza del Campo) דמוית הצדף בה התגודדו אנשים רבים רובם דוברי איטלקית. יום ראשון היום והשמש האביבית סוף סוף הפציעה, המסעדות ובתי הקפה בכיכר מתמלאים. מסביב לכיכר חזיתות של מבנים מימי הביניים, הבולט בינהם הוא ארמון העם מעליו מתנשא מגדל השעון, עליו אפשר לטפס בכ 500 מדרגות. הטיפוס כרוך בתשלום וצריך לקחת בחשבון שהכניסה לא מיידית, אנחנו הגענו ב 10:00 והכרטיסים הפנויים הבאים היו ל 14:30. וזה ב off season.
בדיעבד הצטערתי שלא הזמנתי כרטיסים מראש כאן

סיינה עיר גדולה, בנויה על שלוש גבעות, ושיטוט בין הסמטאות העקלקלות שלה מוביל למבנים עתיקים ולכנסיות מרובות, כשהחשובה והמפורסמת ביניהן היא כמובן הקתדרלה (הדואמו) של העיר אשר כולה עטורה לוחות שיש לבנים ושחורים המהווים מוטיב שחוזר גם בפנים המבנה המפואר והיפהפה.
להזמנת כרטיס לקתדרלה לחץ כאן, להזמנת כרטיס משולב לקתדרלה ולספרייה היפהפייה הצמודה לה לחץ כאן
גם כאן כמובן רחובות עם חנויות מיוחדות של יין, גבינות נקניקים ו''גודיס'' אחרים. את עיננו צדה חנות בשם nino & friends, שגם מעוצבת יפה וגם מכבדת את הנכנסים לתוכה בשוקולדים, עוגיות, משקאות ומתבלים שונים כולם עם טעמים מדהימים! כמובן שלא לחינם מארחים את הבאים בנדיבות, לאחר הטעימות קשה לצאת ממנה בידיים ריקות.

בשעת הצהריים מתיישבים בבית קפה בכיכר היפהפייה, וכפי שנהוג לאמר- ''בסיינה התנהג כסיינאי'', הזמנו כמו רוב היושבים משקה כתום ומבעבע (אפרול שפריץ), שאת השפעתו עלינו גילינו רק לאחר שגמענו חצי ממנו. את המשך הסיור בעיר עשינו במצב רוח מרומם וקצת בזיג זג 😆.

מסיינה המשכנו בכביש SR 222 לדרך היין של קיאנטי שבה מייצרים את יין הקיאנטי הנודע. לאורך הדרך שלטים צהובים המפנים את המטיילים אל יקבי בוטיק שאפשר לעצור בהם לטעימות ולקנייה. הדרך התגלתה כעלובה ומשעממת בעונה זו של השנה, כולה עם יערות עירומים, גבעות יבשות חומות ועיירות קטנות ושוממות ואנחנו מחליטים לעשות חישוב מסלול מחדש. עושים סיבוב פרסה ומקדימים את ההגעה לסן ג'מיניאנו (San Gimignano).

להבדיל, הדרך עד העיר ומסביב לה מוקפת בנוף חקלאי, כרמי ענבים וזיתים שתולים בשיפולי גבעות מוריקות ועת מתקרבים לסן ג'מיניאנו קו הרקיע שלה מופיע ונעלם, עם 14 מגדלי אבן שנותרו מתוך 74 שנבנו בימי הביניים, והפכו לסימן ההיכר של העיר.

לעיר העתיקה לא ניתן להיכנס עם רכב, אותו משאירים באחד מארבעת החניונים העוטפים את העיר.

המלון שלנו נמצא בצנטרום של הפיילה, בכיכר המרכזית והיפהפייה, החדרים גדולים, יפים, נוחים וסופר שקטים על אף המיקום המרכזי והעלות מצחיקה!

לפרטים על המלון 

אנחנו מתמקמים ויוצאים בשעות בהן השמש צובעת את העיר בצבעי זהב, העיר מתגלה כאחת היפות בהן ביקרנו עד כה, הרחובות שלה רחבים, נקיים מאוד, מרוצפים ברובם באבן אדמדמה, הבתים הנמוכים יחסית מדגישים את המגדלים הגבוהים ומאפשרים לשמש לחדור פנימה ולחמם את הגוף ואת הנפש. מסביב לעיר כולה חומה.

ארוחת ערב מצויינת אכלנו הערב בסגנון טוסקני, ולמרות שהיינו מלאים לא וויתרנו על קינוח בגלידרייה Gelateria Dondoli מהטובות ביותר שאכלנו! ואפילו זכינו בברכה אישית מבעל הגלידרייה שלמד להגיד בעברית "אני איש הגלידה".


לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לטוסקנה

לחץ כאן

התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם


בבוקר עזבנו את העיר ונסענו לקרטלדו (Certaldo) עיר גבעה קטנטנה, אליה ניתן לעלות בפוניקולר. אלא שזה מתחיל לפעול ב 23/3, ואנחנו מגיעים יומיים לפני כך שנאלצנו לטפס במדרון תלול ברגל. לא נורא, עם כל הפחמימות שאוכלים כשנמצאים באיטליה, כל קלוריה שנשרפת מבורכת! העיירה פצפונת, שקטה ומנומנמת ומסתובבים בה יותר חתולים שמנמנים מאנשים בעונה הזו. הנוף הנשקף ממנה כולל גם את מגדלי סאן ג'מיניאנו.

היעד הבא במרחק שעה נסיעה הוא פיזה. שפע של תמונות וסרטים ראיתי על פיזה, אבל אף אחד מהם לא הצליח להמחיש לי את השיפוע של המגדל כפי שנראה במציאות! להסתכל ולא להאמין שהוא עומד איתן כבר יותר מ 800 שנה! עקום!!! וכמו כולם גם אנחנו לא הצלחנו להימנע מהתצלום הדבילי של כל אחד מאיתנו "אוחז" במגדל שלא יפול 😅. במתחם הנקרא פיאצה דיי מיראקולי (Piazza dei Miracoli), עומדים גם קתדרלה, בית טבילה, בית קברות ומספר מוזיאונים גדולים ומרשימים מאוד. אבל המגדל לגמרי גונב לכולם את ההצגה. הכניסה למתחם אינה כרוכה בתשלום, אך הכניסה לאתרים כן. למעט הקתדרלה אליה הכניסה בחינם אבל מותנית בקבלת כרטיס שניתן לשעת ביקור מסוימת, נכנסים אליה עד 90 איש בכל סבב.
להזמנת כרטיסים למגדל פיזה לחץ כאן

מפיזה המשכנו ללוקה. עיר מאוד מאוד עתיקה, שטוחה וקלה לשיטוט, מוקפת חומה, שמבחינתי הייתה מיותרת, יכול להיות שזה קשור בעונה, יכול להיות שכבר מיציתי את העיירות ויכול להיות שהיא באמת פחות יפה, את זה תצטרכו להחליט בעצמכם כשתבקרו בה.

בלילה הגענו לעיר לה ספצייה (la Spezia), שהיוותה עבורנו יעד לשינה בלבד, וממנה בבוקר ניקח את הרכבת לצ'ינקווה טרה (Cinque Terre). מקום הלינה פשוט ונחמד ונמצא ממש למרגלות תחנת הרכבת, מאוד נקי, מאוד נעים, בעלי המקום מקסימים, אינפורמטיבים ומשתדלים לעזור מאוד למרות מגבלות השפה.

לפרטים על המלון 

צ'ינקווה טרה ("חמש האדמות'') היא קבוצה של חמישה כפרים שממוקמת על קו המים של הריווירה האיטלקית בין נופים של טרסות חקלאיות מצד אחד ומצוקים מרשימים מהצד השני. עיקר החקלאות באזור הם כרמים מהם מייצרים יין מקומי ולימונים מהם מכינים לימונצ'לו. ניתן להגיע למרגלות העיירות ברכב, או ברכבת (שיוצאת מלה ספציה/לבנטו levanto, תלוי מאיזה כיוון מגיעים) בין העיירות אפשר לצעוד בנתיב מסודר אך ארוך לאורך הצוקים. אנחנו קונים כרטיס יומי לרכבת המאפשר עליה וירידה בכל תחנה, בעונה זו הרכבת יוצאת אחת לשעה לכל כיוון, והמרחק בין עיירה לעיירה הוא דקות ספורות. עלות כרטיס 14.5 אורו. (אל תשכחו! ברכבת חובה להשתמש במסיכות N95 אם לא הבאתם יש לקנות כאלה בחנויות שבתחנת הרכבת).
בעונת הקייץ ניתן לעשות גם שייט לכפרים.
הביקור בעיירות יכול להיות פשוט עבור כל אדם, במידה ותיפנו רק למרכז שלה, או טיול למיטיבי לכת אם תרצו להגיע לכל נקודות התצפית שיש לעיר להציע, לשם כך צריך לטפס בסמטאות ושבילים תלולים וארוכים. אנחנו "נופלים" על יום מדהים, עם שמיים כחולים ומזג אויר נהדר ופשוט נותנים לרגלים שלנו להוביל אותנו דרך סמטאות צרות, ציוריות ותלולות בין הבתים הצבעוניים, הכביסות הריחניות, חנויות מזכרות, בתי קפה ומסעדות ונהנים מכל רגע! 

ריומג'יורה (riomaggiore)

מנרולה (manarola)

ורנזה (vernazza)


בשל חוסר זמן, אנחנו מבקרים בשלוש מתוך חמשת העיירות ונוסעים למלון בשדה התעופה של ברגמו, בו צריכים להיות ב 04:30 לטיסה שיוצאת ב 06:30.

לפרטים על המלון 

לסיכום אכתוב שהחלום בהחלט התגשם והמציאות אפילו עלתה על כל דמיון! איטליה אף פעם לא מאכזבת אותי! השפה המתנגנת, הקולינריה המשובחת, הנופים הנהדרים, האנשים החמים והנחמדים הם חלקים מהשלם שבגללו אני כ''כ אוהבת את ארץ המגף.
אין לי ספק שאגיע שוב לאזור, לראות ולהנות מכל מה שלא הספקתי הפעם, מבריכות של מי הגופרית החמים הנובעים מבטן האדמה, ממפלי מרמורה, ומהעיירות המקסימות של ''האחות הפחות מפותחת'' שגובלת בטוסקנה -אומברייה.


גילוי נאות- חלק מהלינקים שמופיעים בבלוג שייכים לתוכנית שיתופים, כלומר אני מקבלת עליהם עמלה קטנה מהזמנות שאתם עושים דרך הקישור. המחיר שאתם משלמים הוא אותו מחיר בלי קשר לתוכנית וזו הדרך שלי לממן את הבלוג. אז אשמח ואודה אם תפרגנו ותזמינו דרך הקישורים המופיעים בפוסטים.


ועד החופשה הבאה... בואו נשמור על קשר!!! 



לייעוץ/ תכנון טיול בהתאמה אישית לטוסקנה

לחץ כאן

התקשרו 
0544971694

מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.