טיפים חשובים בהשכרת קרוואן

השכרת קרוואן- אני מעדיפה להשכיר את הקרוואן מחברות מקומיות וכך אני חוסכת את דמי התיווך המשולמים כאשר עושים הזמנה דרך חברה ישראלית (שגם היא למעשה עובדת עם החברות המקומיות), בכל טיול שעשינו מופיע לינק עם קישור לחברה ממנה השכרנו, ובכל מקרה אפשר למצוא המון חברות מקומיות בחיפוש בגוגל.

תקופת השכרת קרוואן של שבועיים ויותר תקנה לכם תעריף מוזל.

בחברות מסוימות תינתן הנחה משמעותית על הזמנה מראש, כך גם תוכלו להבטיח לעצמכם את סוג הקרוואן שאתם מעדיפים (בפרט בתקופת ה high season)

טיול בקרוואן מתאים בעיקר לטיולי טבע ועיירות קטנות או כאשר קיים מרחק גדול בין האטרקציות ורוצים להתקדם ממקום למקום ולגמוע מרחקים רבים ביום. כשהטיול מבוסס בעיקר על ערים גדולות השימוש בקרוואן יהיה לא יעיל. בערים הגדולות קשה לתמרן, קשה לחנות, ובכלל מוטב שלא להיכנס לעיר גדולה עם קרוואן. במידה ואתם רוצים לשלב ביקור בערים גדולות במהלך הטיול ישנן שתי אפשרויות, הראשונה להתחיל את הטיול האורבני עם לינה במלון/ דירה ולהשכיר את הקרוואן בהמשך הטיול (כפי שעשינו בטיול ללונדון וסקוטלנד), אפשרות נוספת היא להזמין מראש חניון בטבעת המקיפה את העיר ולהתנייד מהחניון לעיר בתחבורה ציבורית (קחו בחשבון שמתבזבז זמן יקר על נסיעות וכן שקשה לחוות את העיר בלילה כאשר לנים רחוק מהמרכז), כך עשינו בטיול שהתחלנו בעמק הריין והמוזל וסיימנו בעמק הלואר ובדרך עשינו גיחה לפריז.

מומלץ לבחור קרוואן מדגם גדול יותר מכמות הנוסעים. המרחב בקרוואן מאוד חשוב יחד עם זאת כמובן חשוב לקחת בחשבון את אופי הטיול ותנאי השטח של המדינה אליה נוסעים. כדאי מאוד להתייחס גם לתכנון הפנימי, ארונות, מגירות ותאי אכסון של הקרוואן, ככל שיהיו יותר כאלה תצליחו לשמור על סדר בתוך הבית הקטן שלכם.

לטיול קרואנים מומלץ לקחת מזוודות/תיקים רכים ומתקפלים שניתן בקלות לאפסן. במידה ואתם לוקחים מזוודות קשיחות בדקו מול חברת הקרוואן השארתם בחדר ציוד באתר ההשכרה.

אנחנו נוהגים להזמין כלי מטבח, כלי מיטה, מצעים, שולחן קמפינג +כסאות ומנגל, אין כמו להגיע לבית ''מרוהט ומוכן''. 

חשוב לדאוג שהילדים ירגישו הכי קרוב לבית בעולם, אנחנו אוהבים להביא איתנו משחקי קופסא, טושים/צבעים + דפים, לפטופ עם סרטים, ודיסק או קי עם מוסיקה (לא לשכוח מתאם לחיבור לרכב), כדור, פריזבי, מטקות וכו...

כמו כן אני נוהגת להביא איתי מהארץ את כל הרשימה המופיעה בנספח- רשימת ציוד לקרוואן

עם קבלת הקרוואן עשו סיבוב חיצוני ופנימי לבדיקת כל פגיעה, שריטה וליקוי קיים בקרוואן, הקפידו לבדוק גם שכל המערכות עובדות באופן תקין ושאתם יודעים להפעיל הכול. דרשו מחברת ההשכרה לציין כל דבר בדו''ח בנוסף ממליצה לצלם בטלפון שלכם במידה ותצטרכו להוכיח שהיה טרם ההשכרה. 

בדקו עם חברת ההשכרה מהי רמת ניקיון הקרוואן הנדרשת בהחזרה ומה תהייה עלות החזרת קרוואן ללא ניקוי כזה. בכל הטיולים שאנחנו עשינו לא נדרשנו להחזיר אותו לאחר ניקוי יסודי, אך שמעתי על חברות שדורשות זאת.

לפני שאתם יוצאים כל יום לדרך חובה לוודא שכל הכלים והחפצים נמצאים במקום המיועד להם ושום דבר לא נשאר בחוץ ושכל הארונות סגורים ונעולים, כך תמזערו נזקים.

ביטוח- הביטוח ברוב המדינות כלול במחיר ההשכרה והוא מכסה נזקים מעל סכום ההשתתפות העצמית. במעמד ההשכרה יציעו לכם להרחיב את הביטוח לנהגים נוספים ולכיסוי חלקי (פגיעה רק בגוף הרכב) או מלא (כולל גם שמשות וצמיגים) שיבטל את ההשתתפות העצמית.
המחירים משתנים בין חברות ההשכרה, המדינות ובהתאם לגודל הרכב.
עלות התוספת יכולה להגיע לחצי מעלות השכרת הרכב ויותר, אבל היא נותנת שקט נפשי בכל מקרה של פגיעה ברכב עד השריטה הקטנה.
ניתן ומומלץ לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית בחברות ביטוח חיצוניות שמתמחות בזה טרם הגעתכם ליעד, אני לדוגמא עושה תמיד כאן. (הפער יוצא כחצי מחיר) 

במידה ועשיתם נזק לקרוואן (פנימי או חיצוני) יש לשלם עבורו (רצוי בכרטיס אשראי שיהווה הוכחה כי התשלום נעשה) ולבקש מחברת הקרוואנים את פירוט הנזק ואת החשבונית. את ההחזר תקבלו לאחר הגשת התביעה.

דוגמא לכך- בטיול הראשון שרטנו את הקרוואן מבחוץ ונתבקשנו לשלם כמה מאות יורו, בטיול אחר השארנו בקבוק במטבח במהלך נסיעה שנפל ועשה חור קטן ב''שיש'' וחור גדול בכיס,  הביטוח שעשינו החזיר לנו את כל העלויות עד השקל האחרון.

בזמן נסיעה ניתן ורצוי להטעין את כל מכשירי החשמל (טלפונים, גי פי אס, אייפד, לפטופ וכו), כך שאם לא תמצאו חניון בלילה הכל יהיה טעון ומוכן ליום המחרת.


חשוב לבקש מחברת ההשכרה שיתנו לכם:


🔸️עוד-סוללות (למשל למצת של הבוילר)

(בטיול לאלפים הצרפתים, בחניון יבש בו הצטרכנו להשתמש במקלחת של הקרוואן, קפץ הפקק בכל פעם שהדלקנו את הבוילר, נציג של החברה הגיע יום למחרת לבדוק את הבעיה וגילינו שבסה''כ צריך היה להחליף את הסוללות (aaa) של המצת.
🔸️עוד-ערכת פיוזים 

(בטיול לנורווגיה, מיטת ההורים, שירדה מתקרת הקרוואן בלחיצת כפתור, נתקעה למעלה, אנשים טובים באמצע הדרך שפגשנו באתר הקרוואנים, עם קרוואן זהה לשלנו, סייעו לנו והביאו פיוז חדש במקום זה שהסתבר שנשרף וכך נפתרה בעיה גדולה שהפכה ברגע לקטנה)

🔸️מחברי צנרת מים לסוגיה (יש שוני ממדינה למדינה)

🔸️תוף חשמל עם כבל מאריך ושקעים נוספים לחיבור לעמודי החשמל בחניוני הקרוואנים