למה קרוואנים, יתרונות מול חסרונות


🔸️טיולי קרוואנים:

קצת על הקרוואן:


🔹️ הקרוואן הוא למעשה בית מגורים נייד.
🔹️ הקרוואן מיוצר במגוון גדלים ודגמים והוא משמש בעיקר לתרבות הנופש.
🔹️ בכל דגם קיימים מטבחון, מקלחת, שירותים, פינת אוכל, מיטות וארונות.
🔹️ סוגי הקרוואן שניתן לשכור הם אך ורק ממונעים ולא נגררים.
🔹️ הקרוואן מאפשר לטייל בקלות ולנוע ממקום למקום ללא התחייבות בהשכרת חדר בבית מלון/צימר/דירה בתאריך מסוים.
עם זאת חשוב לדעת כי בהרבה מדינות החוק מאפשר להתמקם ללינה רק בפארקי קראוונים. ברוב המקרים אין צורך להזמין מקום מראש, אך קיימים מקרים מעטים שיש.
🔹️ פארק קרוואנים (קאמפינג) הינו מקום המיועד לחניית קרוואן והוא מספק חיבור למים וחשמל, מקום לריקון מים אפורים וארגז שירותים, בחניונים יש מקלחות ושירותים מסודרים. החניונים ברובם נקיים מסודרים ויפים ותענוג להתארח בהם.
קיימים חניונים עם מתקנים אחרים, כגון: פינת ליטוף חיות, גני שעשועים, בריכות, ואפילו פארקי מים, אתרי ספא, ועוד. יש חניונים הממוקמים על שפת אגם, למרגלות קרחון או במתחמים של פארקי- שעשועים גדולים ומפורסמים, ברובם יש חנות קטנה עם כמה מוצרים בסיסיים ואפשר לעשות בהם הזמנה של מאפים מסוגים שונים לבוקר.   

🔹️ החניונים, כמו בתי המלון מנוקדים במספר אוהלים (כוכבים) ומחיריהם משתנים בהתאם.
🔹️ חניונים באירופה יש כמו פטריות אחרי הגשם, אין צורך להתאמץ כדי למצוא אותם.
🔹️טיול בקרוואן מתאים בעיקר לטיולי טבע ועיירות קטנות או כאשר קיים מרחק גדול בין האטרקציות ורוצים להתקדם ממקום למקום ולגמוע מרחקים רבים ביום. כשהטיול מבוסס בעיקר על ערים גדולות השימוש בקרוואן יהיה לא יעיל. בערים הגדולות קשה לתמרן, קשה לחנות, ובכלל מוטב שלא להיכנס לעיר גדולה עם קרוואן. במידה ואתם רוצים לשלב ביקור בערים גדולות במהלך הטיול ישנן שתי אפשרויות, הראשונה להתחיל את הטיול האורבני עם לינה במלון/ דירה ולהשכיר את הקרוואן בהמשך הטיול (כפי שעשינו בטיול ללונדון וסקוטלנד), אפשרות נוספת היא להזמין מראש חניון בטבעת המקיפה את העיר ולהתנייד מהחניון לעיר בתחבורה ציבורית (קחו בחשבון שמתבזבז זמן יקר על נסיעות וכן שקשה לחוות את העיר בלילה כאשר לנים רחוק מהמרכז), כך עשינו בטיול שהתחלנו בעמק הריין והמוזל וסיימנו בעמק הלואר ובדרך עשינו גיחה לפריז.
🔹️ מבחינת טיול קרוואנים העולם מתחלק לשניים, אלו שלא יכולים לסבול אותו ואלו שמתמכרים אליו.
אנחנו בקבוצה השנייה.
לאחר הטיול הראשון שלנו בקרוואן באוסטריה וגרמניה, למדנו להכיר במעלות הרבות שיש לרכב הענק/ הבית הקטן הזה, ואחריו עשינו שישה טיולים נוספים (🔹️ סלובניה וקרואטיה, 🔹️עמק הריין והמוזל לוקסמבורג פריז ועמק הלואר,🔹️ שוויץ, 🔹️האלפים הצרפתים ונגיעות באיטלקים, 🔹️נורווגיה, 🔹️סקוטלנד) עד שהילדים גדלו וגבהו מידי ונעשה לנו צפוף בקרוואן המקסימלי שאנו יכולים להשכיר לפי רישיון הנהיגה שלנו באירופה.
רוב הטיולים שלנו היו עם משפחה נוספת, חברים שלנו ושל הילדים, שילוב מנצח!
🔹️ טיול קרוואן זוגי זה רק עניין של זמן מבחינתנו, כמו גם קרוואן משפחתי ענק ביבשת אמריקה.


🔸️ קרוואן יתרונות:

  • היכולת להיות ספונטניים, להחליט על מסלול טיול ולשנותו בכל רגע נתון בהתאם למזג האויר או סתם להישאר עוד יום יומיים במקום שאהבנו מאחר ולא התחייבנו (שילמנו) ללינה במקום מסוים, כלומר מאפשר גמישות מירבית.
  • אין צורך לארוז ולפרוק מזוודות: פורקים ביום הראשון, מסדרים את הדברים בארונות ואורזים ביום האחרון. 
  • החניונים ע"פ רוב נפלאים, מרחבים ירוקים וכנ"ל יש בהם מתקנים המאפשרים לילדים לשחק ולהנות.
  • במקרים בהם לא מצאנו חניון אנחנו תמיד עם הבית על הגב, יש מטבח, מקלחת ומיטה, מוצאים מקום לחנייה יבשה - מקסימום נקבל דוח חניה בבוקר (לא קרה לנו דבר כזה).
  • אין צורך לשבת במסעדות, חסכון ענק בכסף וכן מאפשר לתת לילדים את האוכל שרגילים ואוהבים. בנוסף הכל נגיש וניתן לעצור בכל רגע נתון בפינות חמד ולארגן ארוחה. 
  • שירותים, מקלחת ומיטה זמינים בכל עת.
  • גיבוש משפחתי 24/7


🔸️ קרוואן חסרונות:

  • אין שירות חדרים מה שמצריך להיות מאורגנים ומסודרים לאורך הטיול,
  • בכל בוקר יש לפנות מים אפורים ולרוקן שירותים, למלא מים נקיים ולהפוך את ה"בית" ל"אוטו" תהליך שלוקח כשעה.
  • כמו בבית שלנו כך גם בקרוואן, יש צורך לבשל ולפיכך לעשות קניות בסופר אחת לכמה ימים, לעשות כלים ולנקות את הקרוואן. (עניין הבישול הוא לא חובה, אם אתם מעדיפים לשבת במסעדות זו כמובן בחירה שלכם).

עכשיו כל שנותר הוא לנסות ולהחליט לאיזו קבוצה אתם שייכים...

אם בחרתם לנסות, כנסו לכאן לקבל טיפים חשובים נוספים.